Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor kan jeg finne spiselige gummihaier? Og hvaler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 23:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg finne spiselige gummihaier? Og hvaler?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men du atte: Hvis du er lur så får du tak i en diiiger, blank/gjennomsiktig ildfast form eller dypt fat. Oppi dette har du forskjellige sånne geledyr og godteri som beskrevet over, og oppi heller du geleblanding - prøv deg frem med grønn og blå og en eller annen blank type (lag evt selv, det er kjempelett) og hell over. Det blir selvsagt havet når det er stivt, ikke sant - og nedi speiler alle dyrene seg. Oppå dette setter du kakeformbunnen med kaken - da har du ordnet både kake og gele på en gang.

Joda, det er planen det. Men vi skal ha kaker også. Må jo ha litt landskaper og skip og sånt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 23:37   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jo, jeg kan prøve et par ting. Det blir ikke bare dyrt på grunn av frakten. Alt dette godteriet kommer jo i 2-3 kilosposer, så det koster jo i bøtter og spann. Men nå er vi så dedikerte at vi ikke klarer å slippe det.

Den posen med alt mulig i gele må man jo få tak i i Sverige, siden det er svensk godis. Hva heter de svenske godterifirmaene igjen? Marabou og ..?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 23:56   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Sjøstjerner, kanskje? Sånne sure, seige. Finnes i smågodthylla. Og sjøhester og skjell fra GuyLian:

(Gjør seg kanskje dårlig i gelé, da)

Gleder meg til å se bilde av denne kaka!

Sist redigert av Kneazle : 20-05-08 kl 21:09.
  Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:00   #4
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker å la krokodillene spise på seigmennene, dvs. jeg tar vekk en arm, fot - eller hodet, og legger krokodillen strategisk til. Meget populært.
(om du skulle ha noen på seigmenn på land, da)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:08   #5
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Haribo, Dals og Malaco er store i Sverige.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 23:30   #6
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sender JetCarriers matvarer da? Gubben sier i bakgrunnen at de ikke gjør det...

Ja, jeg måtte inn og kikke etter JellyBelly...

Gammel 19-05-08, 23:36   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du har jo salt sild og sur sild.
Blåbær gele kan være hav.
Skal det være fiskere eller sjørøvere?

Gammel 19-05-08, 23:32   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du finner ut at du skal ha noen turister på land også, er seigmenn med coctailsverd en sikker vinner, iallefall her hos oss.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:14   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet haier i hvert fall på Europris.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 00:29   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

De har blå konditorfarge på Coop Mega.

Gammel 20-05-08, 01:56   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Om du skal ha gelegodteri i gele så er det ikke alt som er like suksess :erfart i helgen:

Jeg puttet slike små geleskogsbær i gelecoctail med mange farger og de bærene mistet fargen, geleen ble misfargett og blass og bærene fikk en ekkel kornete konsistens. Barna var fornøyd allikevel heldigvis!

Mye annen godis som nærmest "smelter" og flyter utover oppå gele også, f.eks. non stop, hjerter a la love hearts osv. gså nylig erfart gitt: Kan det ha noe med syren dette godteriet er tilsatt tro?

Gleder meg masse til å se resultatet da!

Gammel 20-05-08, 02:00   #12
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Du har fått masse gode tips her altså. Denne kaken vil jeg se bilde av

Gammel 22-05-08, 22:19   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Om du skal ha gelegodteri i gele så er det ikke alt som er like suksess :erfart i helgen:

Jeg puttet slike små geleskogsbær i gelecoctail med mange farger og de bærene mistet fargen, geleen ble misfargett og blass og bærene fikk en ekkel kornete konsistens. Barna var fornøyd allikevel heldigvis!

Mye annen godis som nærmest "smelter" og flyter utover oppå gele også, f.eks. non stop, hjerter a la love hearts osv. gså nylig erfart gitt: Kan det ha noe med syren dette godteriet er tilsatt tro?

Gleder meg masse til å se resultatet da!

Dere blir nok nødt til å teste alt godteriet først. Både hver for seg og i alle ulike konstellasjoner for å se om det skjer rare kjemiske prosesser

Skal vi se; hvis det f.eks. er 100 typer godteri og gele, hvor mange kombinasjoner blir det? 100*99*98 osv?

spørs om dere blir litt leie av gele etterhvert

Gammel 23-05-08, 10:36   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Binders ja, det skal ikke være for upraktisk å teste ut. Takk!

gajamor: Til det er det bare én ting å si: Alt for saken!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 07:40   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hval sjokoladefabrikk har vel "seig(menn)hvaler og sjokoladehvaler"?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 07:43   #16
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sjekket nå og de selger jo til og med online.
http://www.hvalsjokolade.no/index.php?1=produkter

Gammel 21-05-08, 22:42   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Sjekket nå og de selger jo til og med online.
http://www.hvalsjokolade.no/index.php?1=produkter

Uansett hvor dedikerte de er til denne kaken, tror jeg det blir litt voldsomt å bestille 14 esker seighvaler.

Gammel 21-05-08, 22:56   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor kan jeg finne spiselige gummihaier? Og hvaler?

Hval sjokoladefabrikk har forresten utsalg fra fabrikken hvis du gidder å dra dit, for da kan man få rasket med seg mye til en billig penge, og ikke bare i sånne store esker, men i små enkeltesker også.
Men de er jo i Sandefjord.
Man kan jo ringe og smiske med de da, og fortelle om den lille gutten som så gjerne vil ha og høre om de gidder å sende litt småesker til deg.
(De har butikkutsalg i tønsberg og.)

Ellers, jeg vil gjerne se bilde av denne kaken ja!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 18:31   #19
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Uansett hvor dedikerte de er til denne kaken, tror jeg det blir litt voldsomt å bestille 14 esker seighvaler.

Makan, såpass burde en da kunne gjøre.

Gammel 22-05-08, 21:56   #20
Maz
Pauset

Standard

Jeg var på binders i sted (mens jeg byttet gnom i nabobutikken). De hadde ikke bare seige hvaler og sjokoladehvaler, men også skumhvaler og gelehvaler.

Svar

Emneord
barnebursdag, kakebaking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.