Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan klarer dere det??

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 22:31   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan klarer dere det??

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

RÅLL!!

Du har mye å lære, Vimsemor.

Tror du forresten at jeg egner meg som søndagsskolelærer?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:32   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Du har mye å lære, Vimsemor.

Tror du forresten at jeg egner meg som søndagsskolelærer?

Ja.
Bare du ikke ler for høyt og skrålende.

Gammel 07-11-06, 22:33   #3
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

RÅLL!!

Hva betyr dette? (Har sett at du har skrevet det flere ganger, men ikke skjønt hva det betyr. :dum: )

Gammel 07-11-06, 22:35   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Hva betyr dette? (Har sett at du har skrevet det flere ganger, men ikke skjønt hva det betyr. :dum: )

Hun himler med øynene fordi jeg sa noe som hun syntes var teit eller sært eller rart. *oversetter*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:35   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Rulle med øynene.

Gammel 07-11-06, 21:56   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg støvsuger to - tre ganger for dagen. Takler ikke smuler, dritt eller hår på gulvet. Det er nok rotete, men det er helt meningsløst å rydde når jentungen er våken. Da tar vi oss heller en ryddeøkt rett før hun skal legge seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 21:58   #7
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg støvsuger to - tre ganger for dagen.

Jeg syns jeg er flink som støvsuger annenhver dag jeg. Da lillegutt bare ålte seg og ikke krabbet så støvsuget jeg HVER dag, DA var jeg stolt da!

Gammel 07-11-06, 22:02   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem sier at vi klarer det?

Vi vasker hus hver tordsdag. Kun feber over 40 er god nok grunn til å slippe unna. Så vasker/støvsuger mannen over gulvene mandager - og vi begge rydder etter at ztjerna har lagt seg hver dag.

Likevel ser det ikke halvparten så ryddig og oversiktelig ut som før ztjerna dumpet inn i huset.

Men det var et godt bytte

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:14   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns jeg er flink som støvsuger annenhver dag jeg. Da lillegutt bare ålte seg og ikke krabbet så støvsuget jeg HVER dag, DA var jeg stolt da!

Det er vel mer normalt, ja, jeg er lettere nevrotisk.

Gammel 07-11-06, 22:44   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg har ingen problemer med å takle hverdagsmas, rotete hus, skitne unger og overtidsarbeid. Ja, det tipper over i blant, men det går ikke inn på meg. Jeg bekymrer meg ikke. Alt i alt klarer jeg meg bra, og jeg disponerer tiden rimelig greit.

Det som tapper meg helt for energi og nærmest nullstiller meg, er sambo. Når han gjør noe dumt, eller ikke gjør "sin del" faller jeg nærmest sammen, og jeg tenker da alltid på hvordan livet vil være uten ham (og dessverre kommer jeg alltid frem til det samme; mye enklere).

Gammel 08-11-06, 15:32   #11
Timmi
Aktiv

Timmi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Timmi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det som tapper meg helt for energi og nærmest nullstiller meg, er sambo. Når han gjør noe dumt, eller ikke gjør "sin del" faller jeg nærmest sammen, og jeg tenker da alltid på hvordan livet vil være uten ham (og dessverre kommer jeg alltid frem til det samme; mye enklere).

Jeg rydder hver dag, men blir sur og grinete når jeg er den eneste som gjør det og ingen andre "ser" at det trengs. Jeg hater rot og skitt og jeg hater å rydde.

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:44   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting: Rotesoner eller roterom. Steder man kan legge rot for å ordne opp i det senere: Masse innkjøpte saker og ting som skal i skuffer og skap, julegaver, osv. Og lukke døra etterpå!

Alt MÅ ikke tas med en gang! Og det er greit å slippe å tråkke over det så lenge! (Dette driver for øvrig min mann til vanvidd. Han ønsker å ha det liggende fremme, gjerne midt i trappa eller i gangen, til vi har fått det HELT i orden og på plass. Sånn at man ikke glemmer det liksom. Men DET orker jeg ikke.)

Gammel 07-11-06, 22:44   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

1. Har vaskehjelp en gang i uken.
2. Har feiekost stående klar på kjøkkenet.
3. Måltidene inntas på kjøkkenet, og KUN på kjøkkenet.
4. Lev med det noen år, det går over

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:04   #14
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Nesj... Man vet jo aldri når det begynner..

Gammel 07-11-06, 23:51   #15
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, vi har noen rutiner...

Rydder opp kjøkken etter frokost før jeg går på jobb.
Setter på en maskin klær før jeg går på jobb, JA, den må ligge i fem timer etter den er ferdig...
Vi spiser bare på kjøkkenet, rydder opp mens vi lager mat og rydder opp etter vi har spist.
Jeg rer alle senger før jeg går på jobb, Markus rydder lekene sine inn på rommet før leggetid.
Ellers støvsuger jeg stort sett hver dag, iallfall annenhver dag, storesøster hjelper meg å legge sammen klær.
Vi rydder alle litt, hele tiden. Det ser stort sett veldig bra ut.

Det hender det flyter over, men da tar vi oss kjapt inn igjen.
Jeg klarer heller ikke slappe av i rot...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 01:26   #16
Dragonfly
Passiv

Standard

Jeg slapper ikke av om det ikke ser ryddig ut.
Når vi står opp så rer jeg opp sengene .
Når de minste bader så vasker jeg badet.
Jeg rydder litt noen ganger om dagen og etter alle barn er i seng så ryddes alle lekene unna .
Kost og brett står på kjøkkenet og brukes flittig.
Prøver å ha rutiner og system .
Det er så deilig å legge seg på sofaen etter at alle barn er i seng og vite at huset ser ok ut .
Ikke noe er bedre enn å stå opp til et ryddig kjøkken.
(Men det er ikke alle dager som er like enkle med de rutinene )

Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 01:41   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi klarer det ikke. Enkelt og greit.

Vi prøver å holde kjøkkenet noenlunde funksjonelt ved å rydde av bord og benker og sette på oppvaskmaskinen etter middag, men ellers har vi omtrent ikke rutiner på husarbeid. Så ser det også ut deretter. Vurderer vaskehjelp innimellom, vi får se hva det blir til.

Gammel 08-11-06, 16:17   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragonfly, her.

Jeg slapper ikke av om det ikke ser ryddig ut.
Når vi står opp så rer jeg opp sengene .
Når de minste bader så vasker jeg badet.
Jeg rydder litt noen ganger om dagen og etter alle barn er i seng så ryddes alle lekene unna .
Kost og brett står på kjøkkenet og brukes flittig.
Prøver å ha rutiner og system .
Det er så deilig å legge seg på sofaen etter at alle barn er i seng og vite at huset ser ok ut .
Ikke noe er bedre enn å stå opp til et ryddig kjøkken.
(Men det er ikke alle dager som er like enkle med de rutinene )

Den følelsen har jeg aldri.

Gammel 08-11-06, 16:24   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragonfly, her.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Den følelsen har jeg aldri.

Jeg synes det er deilig å legge seg på sofaen hvis leiligheten flyter av rot også, jeg. Det er riktignok enda deiligere å legge seg på sofaen når det ser ryddig ut, men det er ikke mye deiligere at det er verdt den store ekstra innsatsen.

Gammel 08-11-06, 16:53   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er deilig å legge seg på sofaen hvis leiligheten flyter av rot også, jeg. Det er riktignok enda deiligere å legge seg på sofaen når det ser ryddig ut, men det er ikke mye deiligere at det er verdt den store ekstra innsatsen.

My thoughts exactly! :sjuske:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.