Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 14:07   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?

Opprinnelig lagt inn av Esme

Om vi plutselig blir nostalgiske og trenger et eller annet menneske til å stå i ro, være pen og si dumme ting så har vi da alltids Morten Harket og Dorthe Skappel.

Som sagt; Jeg er for monarki.

Gammel 22-05-08, 00:05   #2
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor er det så "in" å være for kongehuset, selv om de fleste er for demokrati?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Som sagt; Jeg er for monarki.

Mee too Men det er mulig fordi jeg er så tradisjonell og at jeg liker historikken og symbolet som Kongehuset står for. Lurer forresten på hva tyskere skal lese om i ukebladene sine (og forøvrig de norske) om Kongehuset avskaffes.

Burde vært laget en poll for eller imot kongehuset?

Gammel 21-05-08, 14:11   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

In å være for kongehuset? I min krets, som jeg regner for å være rimelig up to date, er til og med Høire-velger-vennene mine negative, kritiske, eller uttalte motstandere av kongehuset.

Har noen sett giljotinen?

Gammel 21-05-08, 14:17   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente avskaffes annemede.

Gammel 22-05-08, 12:57   #5
TBM
Passiv

Standard

Uansett om mange her på FP mener at det ikke er "in" å være for kongehuset, mener jo dessverre de fleste av våre folkevalgte det motsatte:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2439042.ece

Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 13:20   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser heller ingen grunn til at et demokrati skal ha et monarki på toppen. Stillinger/posisjoner skal ikke gå i arv etter min mening.

Alternativ måte å skaffe president på:
Det arrangeres presidentlotteri, der alle interesserte får ett lodd. Den som vinner får være president, klippe snorer og herje rundt på slottet i en viss periode (et par år?). Så enkelt kan det gjøres.

noen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 13:32   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine kongehuset.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.