Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klar for streik?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 19:10   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klar for streik?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Klar for streik? Nei, heldigvis så jobber jeg et sted hvor vi løser lønnsforhandlingene på bedre måter.

Jeg ser blunket ditt, men jeg kan ikke dy meg fra å kommentere:
I din bransje er det da knapt noen som tjener 256 000 i året, med 10 års ansiennitet. Ja, sånn bortsett fra renholderne da, kanskje.

Jeg synes faktisk at de som holder fortet i barnehagen til poden, fortjener MINST 300 000 jeg.
Man skal faktisk ha en lønn å leve av.

Gammel 21-05-08, 18:18   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så langt er ikke Trondheim tatt ut. Jeg kan sikkert ta med meg eldste på jobb om barnehagen blir tatt ut, men minste blir det verre med... Farmor?
Om jeg blir tatt ut blir det streikevakt på meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:24   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi tar straks ferie i tre uker (Hellas), så jeg tror ikke vi vil bli veldig berørt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:23   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er aldri klar for streik. Skulle fagforeningen min mot formodning (:latterlig tanke: ) tatt meg ut i streik, hadde jeg blitt streikebryter uten å blunke. Det er ingenting som får meg så klar over hvilken politisk side jeg hører hjemme på som streikevarsel. Jeg blir rett og slett arg over at lønnsforhandlinger skal gå ut over uskyldig tredjepart på denne måten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:30   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått beskjed om å ordne i stand ringelister og klargjøre for streik, selv om vi ikke blir tatt ut i første omgang. De truer med rask oppgradering av streiken. Jobber i barnehagen barna mine går, så jeg er litt usikker på hva jeg gjør i så fall.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:32   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Klar og klar, det vet jeg ikke om jeg blir, men barnehagen blir stengt på fredag om det blir streik, som jo er meget sannsynlig. Så da skal det bli morro i heimen, vi får se hvordan alt dette passer sammen med lillebror sin ankomst og mannens jobb.

Gammel 21-05-08, 19:56   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnehagen til Khadija og skolen til ungene tas ut nå på fredag dersom det blir streik.

Så da sliter vi litt, kan man si... Men det går seg vel til, de må jo bare streike for min del.

Gammel 21-05-08, 20:08   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ingen problem for oss, heldigvis. Storesøsters skole er riktignok tatt ut i streik, men jeg er 100% sykemeldt og hjemme allikevel.

Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:52   #9
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Barnehagen jeg jobber i og skolen eldste går på stenges om det blir streik på fredag. Barnehagen til jentene mine er ikke tatt ut ennå.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 01:55   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Regner nesten med at SFO er stengt på fredag.

Jeg er klar for streik selv, men regner ikke med at jeg blir tatt ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:29   #11
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke blitt tatt ut i streik i denne omgang nei. Men hvordan forholder jeg meg til dette om det skulle skje, nå som jeg er 60% sykemeldt fra mandag?

Gammel 22-05-08, 19:26   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det der, men jeg vil anta det blir noe slikt, Stompa.

Gammel 22-05-08, 19:33   #13
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor nærme streik er det nå?

Gammel 22-05-08, 19:36   #14
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Hvor nærme streik er det nå?

Tja, meklingen pågår nå. Fristen er i utgangspunktet midnatt, men det er jo ikke uvanlig at det forhandles på overtid. I løpet av natten får vi beskjed.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:46   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har fått brev om at SFO kan være stengt på fredag morgen, men storebror leveres alltid direkte til 1.time uansett.
Har sjekket med mamma så hun henter han om SFO er stengt.

Blir værre om det varer utover neste uke da men har informert sjefen min om at hvis streiken varer så må jeg bare gå når skoledagen er slutt.
AHr ikke hørt noe om streik i barnehagen enda men isåfall får jeg ta feriedager, da og håpe farmor og mormor kan passe i en sånn akutt situasjon.

Gammel 22-05-08, 20:07   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

HER kan dere følge med på forhandlingene og se om det blir streik fra imorgen tidlig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 20:18   #17
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Ikke det store uttaket i Trondheim foreløpig, heldigvis. Min arbeidsplass er heller ikke tatt ut. Så, nei, jeg er vel ikke forberedt, på en måte.

Aner ikke hva vi skulle gjort, men siden mannen jobber i samme barnehage som schnuppa, hadde han vel tatt henne med på streikevakt, håper jeg?

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:58   #18
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg er tatt ut (underviser i videregående). Håper sannelig at alt går i orden snart ! Men fint at fagforeningen min tar affære - den enorme mengde svært dårlig/ikke betalt ekstra arbeide tar pippen av mange kolleger.

Kjekt om jeg f.eks. neste år får litt mere enn 18 kr. i timen for å stille på foreldrekonferanse ("kveldsundervisning" på lønsslippen).

Gammel 22-05-08, 23:22   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, det passer j***ig dårlig, men hva som helst for å få opp lønningene til barnehageansatte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:27   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke helt med.
Jeg vet at lærere/førskolelærere kan gå ut fra midnatt i Bærum, Bergen, Karmøy og Trømsø. Og kommuneansatte i forvaltning? (hva nå det er for noe) :lærer:
Vgs er jo fylket. Går de også ut i natt?
Flere?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.