|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Klar for streik?Jeg er ikke tatt ut fordi noen rotet bort den første innmeldingsslippen min i NTL (jeg er jo ny i jobben og skulle meldt overgang fra et forbund til et annet). Når feilen endelig ble rettet opp var det for sent, for listene hadde alt gått ut. Men alle andre NTL'ere hos oss er tatt ut. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klar for streik?Nei, jeg er aldri klar for streik. Skulle fagforeningen min mot formodning (:latterlig tanke: ) tatt meg ut i streik, hadde jeg blitt streikebryter uten å blunke. Det er ingenting som får meg så klar over hvilken politisk side jeg hører hjemme på som streikevarsel. Jeg blir rett og slett arg over at lønnsforhandlinger skal gå ut over uskyldig tredjepart på denne måten.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Jeg har fått beskjed om å ordne i stand ringelister og klargjøre for streik, selv om vi ikke blir tatt ut i første omgang. De truer med rask oppgradering av streiken. Jobber i barnehagen barna mine går, så jeg er litt usikker på hva jeg gjør i så fall. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Klar for streik?
Er det nå jeg skal være glad for å bo i hillbillyhelvete?
|
|
|
|
#45 |
|
er her
|
Sv: Klar for streik?Klar og klar, det vet jeg ikke om jeg blir, men barnehagen blir stengt på fredag om det blir streik, som jo er meget sannsynlig. Så da skal det bli morro i heimen, vi får se hvordan alt dette passer sammen med lillebror sin ankomst og mannens jobb.
|
|
|
|
#46 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Klar for streik?Vi er mange elever og lærere som håper på streik i eksamensukene.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Klar for streik?Barnehagen til Khadija og skolen til ungene tas ut nå på fredag dersom det blir streik.
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Klar for streik?Ingen problem for oss, heldigvis. Storesøsters skole er riktignok tatt ut i streik, men jeg er 100% sykemeldt og hjemme allikevel. |
|
|
|
#49 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Barnehagen jeg jobber i og skolen eldste går på stenges om det blir streik på fredag. Barnehagen til jentene mine er ikke tatt ut ennå. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Regner nesten med at SFO er stengt på fredag. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Klar for streik?Jeg har ikke blitt tatt ut i streik i denne omgang nei. Men hvordan forholder jeg meg til dette om det skulle skje, nå som jeg er 60% sykemeldt fra mandag?
|
|
|
#53 |
|
Tankefull
|
Sv: Klar for streik?Vi blir ikke rammet (privat barnehage).
|
|
|
#54 |
|
Protonterapeut
|
Jeg ser blunket ditt, men jeg kan ikke dy meg fra å kommentere:
|
|
|
#55 |
|
Protonterapeut
|
Sitat: Dette er det som står i streikehåndboken jeg har fått utdelt (LO).
|
|
|
#56 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Klar for streik?Interessant. Så jeg som er 70 % sykemeldt vil få 70 % lønn fra NAV og streikebidrag for de siste 30 % hvis vi blir tatt ut når en evt. streik trappes opp? Hm, må nesten sjekke hos Udf.
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Klar for streik?Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det der, men jeg vil anta det blir noe slikt, Stompa.
|
|
|
#60 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Klar for streik?Vi har fått brev om at SFO kan være stengt på fredag morgen, men storebror leveres alltid direkte til 1.time uansett.
|
|
![]() |
|
|