|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Klar for streik?
Jeg ser blunket ditt, men jeg kan ikke dy meg fra å kommentere:
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Klar for streik?Så langt er ikke Trondheim tatt ut. Jeg kan sikkert ta med meg eldste på jobb om barnehagen blir tatt ut, men minste blir det verre med... Farmor?
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klar for streik?Nei, jeg er aldri klar for streik. Skulle fagforeningen min mot formodning (:latterlig tanke: ) tatt meg ut i streik, hadde jeg blitt streikebryter uten å blunke. Det er ingenting som får meg så klar over hvilken politisk side jeg hører hjemme på som streikevarsel. Jeg blir rett og slett arg over at lønnsforhandlinger skal gå ut over uskyldig tredjepart på denne måten.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Jeg har fått beskjed om å ordne i stand ringelister og klargjøre for streik, selv om vi ikke blir tatt ut i første omgang. De truer med rask oppgradering av streiken. Jobber i barnehagen barna mine går, så jeg er litt usikker på hva jeg gjør i så fall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er her
|
Sv: Klar for streik?Klar og klar, det vet jeg ikke om jeg blir, men barnehagen blir stengt på fredag om det blir streik, som jo er meget sannsynlig. Så da skal det bli morro i heimen, vi får se hvordan alt dette passer sammen med lillebror sin ankomst og mannens jobb.
|
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Klar for streik?Barnehagen til Khadija og skolen til ungene tas ut nå på fredag dersom det blir streik.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Klar for streik?Ingen problem for oss, heldigvis. Storesøsters skole er riktignok tatt ut i streik, men jeg er 100% sykemeldt og hjemme allikevel. |
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Barnehagen jeg jobber i og skolen eldste går på stenges om det blir streik på fredag. Barnehagen til jentene mine er ikke tatt ut ennå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Regner nesten med at SFO er stengt på fredag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Klar for streik?Jeg har ikke blitt tatt ut i streik i denne omgang nei. Men hvordan forholder jeg meg til dette om det skulle skje, nå som jeg er 60% sykemeldt fra mandag?
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Klar for streik?Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det der, men jeg vil anta det blir noe slikt, Stompa.
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Klar for streik?Vi har fått brev om at SFO kan være stengt på fredag morgen, men storebror leveres alltid direkte til 1.time uansett.
|
|
|
|
#17 |
|
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Klar for streik?Ikke det store uttaket i Trondheim foreløpig, heldigvis. Min arbeidsplass er heller ikke tatt ut. Så, nei, jeg er vel ikke forberedt, på en måte.
|
|
|
#18 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar for streik?Jeg er tatt ut (underviser i videregående). Håper sannelig at alt går i orden snart ! Men fint at fagforeningen min tar affære - den enorme mengde svært dårlig/ikke betalt ekstra arbeide tar pippen av mange kolleger.
|
|
|
#20 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Klar for streik?Jeg er ikke helt med.
|
![]() |
|
|