Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåfører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva har du opplevd i forbindelse med fyllakjøring? (Flervalgspoll)
Jeg har kjørt selv etter en halvliter /et glass vin. Det er jo lov 15 9,43%
Jeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt 98 61,64%
Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre 79 49,69%
Jeg har kjørt bil i berustet tilstand 13 8,18%
Jeg har kjørt moped / annet motorisert kjøretøy (som ikke er bil) i beruset tilstand 6 3,77%
Jeg har syklet i beruset tilstand 81 50,94%
Jeg kjenner noen som har kjørt (motorisert kjøretøy) i beruset tilstand 88 55,35%
Jeg kjenner noen som har syklet i beruset tilstand 94 59,12%
Jeg har satt på frivillig med noen som kjørte i beruset tilstand 25 15,72%
Jeg har satt ufrivillig på med noen som kjørte i beruset tilstand 17 10,69%
Jeg kjenner noen som har blitt drept av å kjøre i beruset tilstand 9 5,66%
Jeg kjenner noen som har drept noen av å kjøre i beruset tilstand 8 5,03%
Jeg kjenner noen som ble drept av at en fyllekjører 7 4,40%
Noen jeg vet hvem er har blitt drept ifb fyllekjøring 14 8,81%
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb med egen fyllekjøring 18 11,32%
Noen jeg kjenner har blitt skadet ifb andres fyllekjøring 10 6,29%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 16:24   #41
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål ang. ditt forhold til fyllekjøring / berusede sjåfører

Har nulltolleranse for alkohol og kjøring.

En tidligere vennine av meg sykla i fylla en gang og endte opp i en busk, det var utrolig komisk og et fantastisk minne. (Forøvrig syklet hun ikke i et trafikert område, så det var ingen fare for noen stor ulykke.)

Gammel 22-05-08, 16:37   #42
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen har kjørt i fylla en gang. Han sa det var det skumleste han noen gang har gjort, og kommer aldri aldri til å gjøre det igjen. Han kunne jo prøvd seg.

Søsteren min har sykla i fylla. To kilometer på opplyst tursti sent om kvelden. Hun brukte tre timer. (Jeg vet at det egentlig ikke er noe å le av, men jeg humrer når jeg ser henne for meg. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 16:57   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har syklet i fylla. Det anbefales ikke.
Jeg kjenner noen som har syklet i fylla.
Jeg kjenner noen som har kjørt bil i fylla. Heldigvis ble de tatt.
Jeg kjører aldri selv om jeg har drukket bare litt.

Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:46   #44
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok syklet litt i fylle. :student i trøndelag: Men aldri kjørt i fylla.
Jeg trodde ikke jeg kjente noen som har kjørt etter å ha drukket alkohol, men jeg kom på at mannen måtte kjøre hjem bilen etter at jeg havnet noe for tidlig på obs.post. for gravide etter et resturantbesøk. Tror ikke det var snakk om stort mer en 1 (eller kanskje 2) øl.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:47   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå kom jeg på at da vi var i USA da jeg jeg var 14 kjørte min far bil etter å ha drukket Bud light. Han mente det var lettøl, men jeg er ganske sikker på at det var lavkaloriøl og ikke alkoholfritt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:48   #46
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 18:11   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lappen men jeg hadde aldri kjørt en meter hvis jeg bare så hadde smakt litt.. det har med holdninger å gjøre..
jeg kjenner ingen som har kjørt i beruset tilstand eller blitt skadd i noe slikt..
hvertfall ikke som jeg vet om..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 18:31   #48
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hart i England blitt sett på som jævlig sær når jeg nektet å sitte på med noen etter mer enn en halvliter.

Nå har jeg en enda strengere linje.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:20   #49
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

- Jeg kjører aldri om jeg har drukket bare litt
- Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre
- Jeg har syklet i beruset tilstand
- Jeg kjenner noen som har kjørt (motorisert kjøretøy) i beruset tilstand
- Jeg kjenner noen som har syklet i beruset tilstand

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:39   #50
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk kjørt etter å ha drukket et halvt glass øl.

Ellers har jeg nulltoleranse for kjøring og alkohol.

Det som egentlig forbauser meg mest er at "ingen" vil kjøre etter et glass alkohol, men med 5 i promille er det greit liksom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 20:09   #51
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg vet at jeg skal kjøre bil, så drikker jeg ingenting. Men det kan godt hende det har vært i grenseland ved noen tilfeller. Det ene er hvis man har drukket lite, kanskje til maten, og så kommer det opp ett eller annet med bilkjøring, og da har man glemt at man faktisk har drukket alkohol tidligere på dagen. Neppe de store mengdene med alkohol i blodet da, men likevel.

Det ande tilfellet, som er mye mer skummelt, er kjøring dagen derpå. Der tror jeg det har vært i grenseland noen ganger. Og det gjelder ganske mange andre også... Hvor mange lar ikke bilen stå etter en fest og kjører hjem dagen etter? (Jeg synes du burde ha med den i pollen....)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 20:38   #52
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg smaker ikke en slurk en gang om jeg skal kjøre, det har med holdninger og grenser å gjøre
Jeg kjenner noen som har kjørt (motorisert kjøretøy) i beruset tilstand
Jeg har satt ufrivillig på med noen som kjørte i beruset tilstand

Jeg har aldri kjørt etter å ha drukket alkohol. Jeg kjenner dessverre flere som har drukket alkohol og kjørt bil etterpå. Jeg har en gang sittet på i en bil med en fører som hadde drukket. Dessverre var den føreren min egen far.

Gammel 22-05-08, 20:56   #53
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fyllekjøring er en guttegreie. :stikker:

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:01   #54
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker svært skjeldent alkohol nå i voksen alder. Liker det ikke, hverken smaken eller virkningen. En fingerbøll sjokoladelikør et par ganger i året holder lenge for min del.

Min eneste fest som russ fikk en brå slutt da jeg oppdaget at sjåføren satt med en spritflaske på gulvet mellom føttene !
Venninna mi og jeg krevde at han stoppet straks, noe han gjorde, og vi ble stående langt ute i ødemarka midt på natta alene. Mobil var noe en ikke hadde dengang. Det ble en lang og kald natt.
Sykle i fylla har jeg nok gjort i yngre år.

Gammel 22-05-08, 22:36   #55
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg syklet i "fylla" senest på tirsdag. Og i dag syklet jeg etter en cider. Det kommer jeg nok til å fortsette med.

Jeg kjenner for øvrig en som har fyllekjørt med en dumper.

Gammel 22-05-08, 22:39   #56
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Kjører aldri når jeg har drukket.
Men tror jeg har syklet en gang.
Kjenner mange som sykler i beruset tilstand.

Gammel 22-05-08, 22:42   #57
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke å smake på alkohol en gang om jeg skal ut å kjøre.
Jeg kjenner noen som har kjørt etter 2 glass vin. Jeg har syklet etter å ha drukket. Faktisk minst to ganger. Den siste gangen hadde jeg drukket 1 øl til middag, så måtte jeg skyndte meg å sykle hjem og skifte for jeg skulle spille fotballkamp, mot politiet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:09   #58
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjørte en gang for maaaaaaaaange år siden på moped i fylla.
ELler kjørte og kjørte, prøvde litt på en parkeringsplass, for han jeg var sammen med da hadde fått for seg at jeg skulle lære å gire.
Det er eneste gangen og nå rører jeg ingenting om jeg skal kjøre.
Kjenner noen som har kjørt i fylla og noen som har blitt drept, i tillegg til noen som har blitt drept av andres fyllekjøring.

Gammel 22-05-08, 23:23   #59
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Å herregud. Er det mulig? Jeg krysset altså på at jeg har kjørt bil i beruset tilstand. Det har jeg altså IKKE. Jeg trodde det stod at " jeg har IKKE kjørt bil i beruset tilstand". Noen som kan være så snill og fikse det for meg?

Ellers så trykket jeg også på at jeg ikke smaker en slurk en gang hvis jeg skal kjøre. Det stemmer da.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 00:23   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører ikke bil eller annet om jeg har inntatt alkohol. Vet ikke helt hvor grensen min går i forhold til hvor lenge etter EN inntatt øl jeg kan kjøre.

Men da jeg var 17 år kjørte jeg en gang i påvirket tilstand.
Var på fest og en kamerat ville kjøre hjem. Han var veldig, veldig full. Der og da tenkte jeg at det var lurere om jeg kjørte...
Det gikk heldigvis bra, og jeg lovet meg selv at dette var en engangshendelse.

Jeg kjenner folk som har kjørt i beruset tilstand.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.