Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om din oppkjøring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 10:19   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om din oppkjøring!

Jeg måtte parkere i garasjen på laksevåg senter. Rygge inn og kjøre ut. kan være greit å øve på om du ikke føler deg trygg.

Ellers er det greit å passe på vikeplikt. Spesielt om dere kjører på Bønes eller andre lignende steder. Enkelt feltskifte og husk på å holde farten. heller pittelitt under enn litt over. Jeg slapp unna med at han trodde jeg var nervøs. Noe jeg ikke var men jeg var helt enig. Over melkeplasen er det VELDIG viktig å kjøre sakte ned på Bergens siden. Passe på alle porter osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 09:46   #2
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg hadde oppkjøring i fjor august, det var lett som ingenting! Jeg fikk ingen feil, han var så fornøyd med meg at jeg ble rent flau. Da jeg var ferdig spurte han om jeg ville si noe, om det var noe jeg følte jeg ikke hadde gjort riktig.
Tok en liten betekningstid, men så sa jeg at nei det hadde jeg ikke. Flott svarte han det har ikke jeg heller, annet en skryt!
Jeg var en en gjennomført god sjåfør, gjennomført god forståelse og gjennomført god tekniskinnsikt.
Tror dere at jeg svevde etter den eller?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 10:15   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det jeg husker er at oppkjøringen begynte tidlig ettermiddag, så jeg havnet i rushet ved Olavsgård på vei tilbake til Lillestrøm. Så mesteparten av tiden ble brukt i sneglefart og en fot på klutchen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 15:31   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde to. Den første var sist i februar 1987. Det var glatte veier og dårlige kjøreforhold. På den aller siste kjøretimen dagen før oppkjøringen fikk jeg rett og slett kjeft av kjørelæreren for å kjøre for sakte. Jeg prøvde å argumentere for at jeg kjørte etter forholdene, men fikk ikke gehør for det. Dagen etter, på oppkjøringen, dro jeg på og kjørte helt etter fartsgrensene og strøyk med glans fordi jeg hadde kjørt for fort etter forholdene. Jeg hadde en svært slukøret kjørelærer den dagen.

Oppkjøring nummer to fikk jeg på rekordtid. Kjørelæreren fikk ikke være med i bilen i det hele tatt og jeg fikk skryt fordi jeg var så flink til å tilpasse meg trafikken, kjøre defensivt og kjøre etter forholdene. Da vi skulle tilbake til sentrum, ba jeg læreren om å kjøre, så jeg kunne få sitte ved siden av. Jammen var det like før jeg brukte pedalene på passasjersida, for mannen holdt på å kjøre på rødt! Han var veldig flat og veldig flau.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 28-05-08 kl 15:38.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:40   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til på fredag, det går nok finfint!

Gammel 23-06-08, 21:03   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 00:48   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke visste jeg at jeg trengte briller da. Hadde første oppkjøring i mars på holka. Trodde det var dårlig skikk å kjøre i 30 i 60 sonen, selv om fører tilsa det. Så ikke skiltet der jeg skulle inn, og fikk den brå svingen. Snudde meg heller ikke helt når jeg skulle ta et feltskifte. Ergo stryk.

Neste prøve hadde jeg øvd på. Siden vi var mange på vgs som kjørte opp samtidig, så fikk vi vite "løypene" de brukte. Da forstod jeg mer hva de var ute etter, og sto.

I dag og i årene etterpå, så forstod jeg også mer hvorfor en del av de tingene var så viktige. Når man fikk mer erfaring, så kom jo også logikken på en del ting inn. Heldigvis. Jeg kjører også med briller der jeg ikke er kjent på langkjøring.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 01:30   #8
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg husker ikke mye av det egentlig. Det var i 2000 og jeg var 22 år. Hadde kjørt masse med kjæresten min og ikke så voldsomt mange kjøretimer egentlig, men kjørelærer mente jeg var klar og møtte opp på biltilsynet og fikk bilen ut derfra og måtte stoppe for stopp-skilt i første kryss og startet bilen i 2. gir i oppover bakke. Utrolig nok startet bilen! Denne feilen kommenterte jeg selv og det neste jeg husker var at han geleidet meg forbi en skolebuss ved en plas der det krydde av unger. Det gikk i snilefart og veldig greit. Etter turen når vi satt i bilen husker jeg ikke helt hva han kommenterte, men mener jeg fikk kun den feilen med giret.

Dette går kjempeflott, Appelsin!!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 19:24   #9
VårVill
Fullverdig medlem

VårVill sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg husker nesten ingenting, bortsett fra at
- sensoren sa "kjør til høyre" og jeg kjørte til venstre
og
- jeg kjørte med varmeapparatet på full guffe i 45 minutter, både jeg og sensor var gjennomvåte av svette etterpå. Merkelig at jeg ikke strøk.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 19:34   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Lykke til!

Gammel 25-06-08, 20:34   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjørte opp i 1989, så det er ikke så veldig lenge siden :åpptimist:. Jeg kjørte sammen med en annen jente. Hun kjørte først, og rotet noe veldig på noen småveier med vikeplikt i Fyllingsdalen. Jeg kjørte over Bønes, der gikk det greit. Så skulle jeg gjennom rundkjøringen på Nesttun. Der havnet jeg i helt feil felt. Var sikker på at jeg hadde strøket. Heldigvis hadde jeg en grei sensor, og jeg besto fordi jeg hadde løst flokene veldig bra da jeg først hadde havnet feil.

Et tips, Appelsin: Hvis du har tid og mulighet, så ta deg en kjøretur med mannen eller noen andre i området Fjøsanger/Inndalsveien/Danmarksplass. Kjøremønstrene der endres jo fortere enn svint for tiden, og en bli-kjent-tur vil gjøre det mye enklere hvis du havner der under oppkjøringen.

Lykke til!

Gammel 26-06-08, 10:55   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Inndalsveien er vel stengt nå, er den ikke?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:55   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå holdt jeg helt på å glemme dette. :dåne.

Men: Ja; Inndalsveien er stengt.
Og: Appelsin, jeg håper du har vært foran Bystasjonen denne uken. Hvis ikke bør du ta deg en tur, om ikke annet for å se. De endrer jo kjøremønster hele tiden. Det samme gjelder Danmarksplass.
Kjører du rolig, går det nok helt greit, men det er mange som er superforvirret i byen for tiden.

Riktig lykke til imorgen, det går nok fint!

Gammel 27-05-08, 11:51   #14
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjørte opp i 1989, men husker godt hvor ekkel jeg syntes sensor var. Det var en laaang mann, og han seg godt ned i settet når han satte seg inn i bilen. Det resulterte i at hver gang jeg skulle gire, så måtte jeg borti kneet til denne ekle mannen. Jeg ble nervøs og følte det veldig ubehagelig. Men heldigvis, så sto jeg

Gammel 27-05-08, 12:00   #15
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor misforstår jeg alltid overskrifter.

Her skulle jeg legge ut om oppkjøringen foran huset med belegningsstein, varrmekabler vi aldri bruker og sånn, men det var visst ikke helt det du var ute etter... Er det noen andre som vil høre mer om oppkjøringen min???

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:09   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvorfor misforstår jeg alltid overskrifter.

Her skulle jeg legge ut om oppkjøringen foran huset med belegningsstein, varrmekabler vi aldri bruker og sånn, men det var visst ikke helt det du var ute etter... Er det noen andre som vil høre mer om oppkjøringen min???

oppkjørselen, kalles det da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:14   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

oppkjørselen, kalles det da.

Nei, ikke i min verden... Har det noe med dialekt å gjøre tro? Kanskje jeg skylde litt på den?

Nei, jeg sier definitivt oppkjøring, ikke oppkjørsel. Jepp.

Har veldig få -ørseler i mitt vokabular, tror jeg. Eller: Oppførsel, forespørsel. Et par stykker var det visst.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:19   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nei, ikke i min verden... Har det noe med dialekt å gjøre tro? Kanskje jeg skylde litt på den?

Nei, jeg sier definitivt oppkjøring, ikke oppkjørsel. Jepp.

Har veldig få -ørseler i mitt vokabular, tror jeg. Eller: Oppførsel, forespørsel. Et par stykker var det visst.

sikkert dialekt

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:00   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjørte opp i 05. Fikk en melkerute med parkering i parkeringshus, en runde rundt bergen storsenter og kjøring med høyrevikeplikt.

Og så skulle jeg rygge LANGS veien. Jeg hadde aldri rygget uten om å parkere. Litt sint på læreren akkurat da og rygget som en full sau. Men jeg tror sensor og merket at jeg aldri hadde rygget før og lot meg etter hvert slippe. Ingen andre feil så jeg sto med beskjed om å gå hjem og øve på rygging.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.