Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 11:31   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen stiler brev direkte til barnet. Et "Er jeg urimelig"-innlegg

Frøkna skal begynne på skolen til høsten, og i den forbindelse har vi fått en del informasjonsbrev fra skolen i forbindelse med innskriving og førskole – stilet til henne!

Jeg kjenner at jeg misliker at informasjon som først og fremst er myntet på oss voksne adresseres til henne; jeg mener at brev som er adressert til Frøkna er til henne, og at i prinsippet skal hun selv få velge om hun vil la oss få lese dem. Hvis skolen ønsker at informasjonen skal nå foreldrene, bør den adresseres til foreldrene. Eller i det minste til både barnet og foreldrene. Jeg hadde ikke reagert om det hadde stått "Frøkna med foresatte".

Selvsagt er det et rent prinsippielt spørsmål foreløpig: hun kan ikke lese og vi må lese både formelle brev og prospektkort for henne, men likevel misliker jeg at de gjør det på den måten. Jeg vil nemlig helst kunne praktisere i henhold til min overbevisning: brev er private, og det gjelder såvel barn som unge.

Hva synes andre om denne praksisen? Og er jeg urteit om jeg tilkjennegir overfor skolen at jeg ville foretrekke det om informasjon som egentlig er til Teomannen og meg adresseres til oss og ikke til henne?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.