|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?
Og ikke minst at dere merker hvor vikig dette er i dagens samfunn, og at det kanskje ikke er så rart at de ønsker anerkjennelse for det de gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg lurer veldig, siden jeg er tatt ut i streik, men ikke har satt noen standpunktkarakterer ennå (jobber i videregående). Hvordan disse elevene som skal videre i livet deres, e.v.t. i utlandet, skulle klare seg uten vitnemål, skjønner jeg ikke helt.
![]() |
#43 |
|
Nei, "innerst inne" vil jeg at "de som tar seg av en stor del av oppdragelsen til barna mine" skal tjene lommerusk og knappenåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
Hvem er det som sier at det ikke er like opprørende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Passiv
|
Jeg har faktisk stor sympati med førskolelærerne, og jeg skjønner at det er nytteløst å rekruttere folk til yrket når assistenter med noen års erfaring nærmer seg samme lønnsnivå. Og jeg har ikke problemer med å forstå at det er nytteløst at feks spesialspl. i kommunene tjener 18.000 mindre enn spes. spl. på sykehus. Hvordan skal de da klare å beholde kompetente folk? |
![]() |
![]() |
#47 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den blir langvarig?
Det tror jeg ikke svigermor har tatt høyde for. For hun skal på ferie 25 juni. Og hun regnet med at hun hadde ferie da
![]() |
#48 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Det ser ut som det kan dra ut denne streiken. Nå er nå jeg heldig stilt, siden jeg er hjemme, men hva med dere som jobber? Hvordan i all verden får dere det til å gå rundt? Vet mange har byttering på barnevakt og ungene er med på jobb, men hva med dem som ikke har mulighet til det?
![]() |
#49 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg føler virkelig med de som sliter med å få tak i hjelp til å passe barn. Jeg er i permisjon og poden som er rammet er 11 år og såre lykkelig. Så for min del er det kun et trivielt spørsmål om hvordan han skal skjønne at det er sunt å være ute i solen.
![]() |
#50 |
Protonterapeut
|
Åjohda, det er ikke det det går på.
![]() |
#51 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?De som har eksamen neste uke, bådre tverrfaglig og trekkfag. Når får de tatt eksamen da om det enda er streik da?
![]() |
#52 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?[quote=Lille Ru;1028557]Åjohda, det er ikke det det går på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Fola Blakken
|
Hva mener du?
![]() |
![]() |
#54 |
Bare sær
Bærekraftig mener åpenbart at vi som leverer barna våre på sfo og barnehage i den begrensede åpningstiden som er der under streiken, er usolidariske.
![]() |
#55 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?quote]
![]() |
#56 |
Ansvar for egen luring
|
Jeg lurer også på dette. Om det er terminkarakter fra 1. termin som gjelder, hadde jeg fått mange som ville gått ut med 1 eller IV (uten karakter), men som hadde fått ståkarakter i standpunkt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Trapper opp igjen !
Det jeg har fått beskjed om, er at det ville bli 1. terminskarakterer som blir lagt til grunn. Det ville jeg være sterkt uenig i, siden disse under Kunnskapsløftet bare var ment til å være veiledende og ikke nødvendigvis avspeiler elevens kompetanse ved skoleårets avslutning. Dessuten justerer jeg gjerne ned til jul, for så å være rausere i juni. Klager noen av mine elever, gir jeg dem glatt medhold.
![]() |
#58 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Hold meg oppdatert om hvordan det løses hos dere, dib. Har fått endel spørsmål om dette. St.p hos vk2 settes heldigvis denne uka hos oss.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() Sv: Streiken; tar dere høyde for at den kan bli langvarig?Jeg er glad vi er i en situasjon hvor jeg er i permisjon og faktisk ikke merker så mye til streiken, annet enn at ungene er hjemme hver dag.
![]() |
|
|