|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Unio-streiken er over
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Unio-streiken er overEndelig.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Unio-streiken er overTror ikke det er så mye å rope hurra for. |
|
|
|
#4 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overHvor mye ble tillegget på da ? 3,2 % ?
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Unio-streiken er overHmfr. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Unio-streiken er overSynes det var feigt av Unio å gi seg. For min del, så kan de har streika lenge....Man oppnår ingen ting i år, men får noen usle tilegg neste år. Vi taper i år kan vi se..da prisveksten er ca 3,9% og lønnsveksten for høgskolegruppene er 3,2. Det synes jeg man ikke skal rope hurra for. Starter man først en streik, så bør man kjøre løpet ut. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Unio-streiken er overPersonlig får jeg et fint lønnstillegg nå (er lektor med tilleggsutdanning), men dette er forferdelig dårlig for de gruppene vi i utgangspunktet gikk i streik for. Jeg ser jo at det kanskje ikke var andre utveier, men kjenner likevel at jeg må gå i tenkeboksen og vurdere om jeg synes medlemskapet i Utdanningsforbundet er verdt det jeg betaler lenger. Noe er riv ruskende galt når de aldri klarer å få gjennomslag.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Unio-streiken er overDette føltes som en rimelig bortkastet streik, ja. Å streike for prinsipper kan i og for seg være verdifullt nok, men KS sine løfter om fremtidig lønnsvekst veier ikke mye på min vekstskål ihvertfall! |
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Unio-streiken er overDe fikk ikke noe tillegg. Som forventet.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Unio-streiken er overDe følger sikkert snart etter, aC.
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Unio-streiken er overJeg er ikke overrasket. Dette har skjedd før og kommer garantert å skje igjen. Så jeg vurderer å melde meg og heller ta pengene jeg betaler i kontigent selv, jeg får jo ingenting igjen for det uansett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Unio-streiken er overDette synes jeg var skuffende! Jeg får sånn passe ut av dette. Men langt fra 6.3 % eller hva rammen var. Det blir nesten bortkastet hele streiken. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Viser tenner
|
Sv: Unio-streiken er overDet var ikke mye å juble for, nei! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Unio-streiken er overDet er utrolig dårlig betingelser som bys dere Unio-medlemmer. Utdanning skal lønne seg så man i det minste har en sjans til å ta igjen for tapt inntekt i studietida ellers får studielånene fjernes og byttes ut med borgerlønn til alle studenter sånn at ingen taper på utdanning i hvert fall.
|
|
|
#18 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overSom lektor med tillegg gikk jeg 6,4% opp, hvilket var OK (og etterlengtet). Men mitt hjerte bløder for dem med 3-årig høyskoleutdanning, og jeg gruer meg til å finne ut av, hvilken retning skolevesenet kommer til å utvikle seg i. Kanskje snart på tide med ny flytning, av hensyn til de stakkars barna mine...
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overJeg er førskolelærer med ti års annsennitet og kommer ikek spesiellt bra ut. Hadde jeg vært organisert i fagforbundet hadde lønna mi vært høyere, det syntes jeg ikke er holdbart. Mitt tillegg som pedleder, med alt drittansvaret jeg har (og da går det på oppfølging av personalet som ikke gidder gjøre jobben sin osv) er på svimlende 6000 i året. Jaggu sa jeg smør. Akkurat nå er det ganske mye som frister mer enn å jobbe i barnehage. Lurer på hvilke muligheter jeg har i andre yrkesgrupper jeg... |
|
|
|
![]() |
|
|