|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Det argumentet er syltynt, synes jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noe argument vil jeg vel ikke kalle det heller, bare synsing... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg syns det er merkelig at det er lov med giftering jeg da. Bakterier trives på den også. Jeg vet at det er mange steder der den er lov.
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Ja, han vi hadde i hygiene var veldig klar på dette. Bakterier ser ikke forskjell på vanlig ring og giftering... "åh, nei, dette er en giftering - her må jeg hoppe av"..
|
|
|
#5 |
|
Ikke fullt så fin
|
Jeg jobber på en kortidsavdeling på et sykehjem. Og vi får ganske mange dårlige pasienter fra sykehuset. Terminale pasienter, kreftsyke og veldig ofte pasienter som har med seg infeksjoner fra sykehus. Terskelen for å skrive ut pasienter fra sykehuset i dag blir lavere og lavere. Så hvis ikke vi på sykehjem utfører gode hygieniske prinsipper, kan vi på en, to, tre smitte en hel avdeling med infeksjoner.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenVi har hatt noen runder på sykehus de siste par åra, og jeg må si at jeg har reagert mer på tung parfymelukt hos ansatte enn smykker. Men jeg ser poenget i at smykker kan være ugreit med tanke på bakterier.
|
|
|
#7 |
|
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenEr helt enig med 0- toleranse på ringer, klokker, armbånd. Men hva med øredobber, er dette også fy- fy ?. Da tenker jeg på alle andre avdelinger enn operasjon. Der sier det seg selv at de må av. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Mange ja, men de fleste er å ta enormt hardt i. Både leger og sykepleier pluss annet personale synder i hopetall mot de hygieniske prinsippene. Det henger dessuten såpass mye igjen av "leger er over sykepleiere" holdningen at leger til og med slipper unna med kjeder og klokker i fleng på operasjonsstuen.
|
|
|
#9 |
|
Ikke fullt så fin
|
Håper virkelig ingen leger eller sykepleiere har på seg smykker inne på operasjonsstua.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Jeg har sett det mer enn en gang og så lite som jeg har vært på en OP, så tyder jo det på at snittet ligger høyere enn hva kun jeg har sett.
|
|
|
#11 |
|
"De"
|
Så du er ikke åpen for at det kan være tilfeldigheter?
|
|
|
#12 |
|
Ikke fullt så fin
|
I så fall veldig skremmende.
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
På operasjonsstuen de fleste steder får anestesileger og anestesisykepleiere bruke klokke. Jeg har vært mye på operasjonsstuer og har _aldri_ sett operasjonssykepleiere eller kirurger, dvs de som er i såret, bruke klokke eller ringer under operasjon. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg er veldig glad jeg aldri har sett verken smykker, ringer, øredobber, lange negler, neglelakk, piercienger eller anna dill i vår 3 år lange "sykehus kariere", hvis noen som skulle stelt med mitt barn hadde hatt det hadde jeg klikket i vinkel. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenGrunnen til at jeg lurte på om dette var et seriøst innlegg var at det er mange "tulle innlegg" om ting rundt omkring på forskjellige forum. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Jeg har sett virkelig mye horribelt på dette området. Jeg har hatt en mor som i perioder av oppveksten min var mer innlagt på lungeavdelingen enn hjemme (de første årene fikk jeg ikke besøke henne engang pga smittefaren for tuberkulose), og jeg har selv jobbet ved tre forskjellige sykehjem og i hjemmesykepleien (samt hatt praksis i fire ulike sykehjemsavdelinger og i hjemmesykepleien). Der finnes desverre veldig mye rart der ute både av smykker, lange negler og neglelakk, og løst hår osv. Ganske skummelt synes jeg. Men de fleste er veldig flinke altså, bare det at man legger så godt merke til dem som ikke gjør som de bør. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Skremmende. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Viser tenner
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg har aldri brukt ringer eller klokke på jobb, men ørepynt??????? Har aldri hørt at ørepynt, selvfølgelig ikke schvære dingle-dangle-øredobber, var forbudt...
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenSykehusinfeksjoner er et STORT problem og dreper mange pasienter hvert eneste år.
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Enig. Også har man også sterile prosedyrer, og diverse infeksjoner og nyoppererte, osv der også. -Hva skal man med dekontaminator dersom pleierne kommer å henter bekkenet og sprer urinveisinfeksjon eller soppinfeksjon på det og legger det under baken på en pasient som kansje har en liten rift i den tynne huden sin, eller bare er lettmottakelig med nedsatt immunforsvar.
Jeg også. Mange som har "sverget å aldri ta av seg gifteringen" og bare må ha den på. Samme for meg hvilke emosjonelle knytninger de har til den, den sprer smitte like fullt. |
|
|
|
![]() |
|
|