Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Avsporing fra grått-hår-tråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 10:46   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg skjønner ikke helt poenget med å se yngre ut enn man er. Jeg tror jeg ser temmelig nøyaktig 36 år gammel ut. Kanskje et par år eldre på de dagene søvnløsheten viser mest. Jeg prøver å kjenne etter og nei, det gjør meg ingenting, og jeg hadde IKKE blitt glad om noen trodde jeg var 30. Hvorfor skal man se yngre ut??

Jeg er 31 og ønsker ikke å bli spurt om leg på polet. Jeg blir derimot smigret når noen tror jeg er 26-27, nettopp fordi de mener at jeg ser "bra ut", har "holdt meg". I noen sammenhenger ønsker jeg derimot pondusen alderen gir meg og jeg ønsker meg nesten en liten rynke for å få den.

Dette med å holde seg ung henger sammen med å se bra ut (for meg). Det viser at man ikke gir bæng i utseende og gjør en attraktiv.
JEG blir alltid forundret over folk som virkelig ikke løfter en finger for å se bedre ut. Ofte har de et flott utgangspunkt, men velger å ikke gjøre noenting for å pynte seg litt. Det forteller meg litt om en person også.

Jeg skal ikke gå i magekorte topper som 50-åring og ønsker ikke å se ut som om jeg seriøst prøver å se ung-ung ut. Men jeg vil gjerne være av de 50-åringene som folk ser på og sier at "hun har jammen holdt seg bra". Om det er pga en glansvask, littsolpudder, en slank midje, en kul bukse eller rett og slett gode gener - ja, så er det like hyggelig uansett.

Gammel 28-06-08, 10:55   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Min mor er like gammel som din, og det er lenge siden hun sluttet å farge håret. Hun er flott og ser omtrent så gammel ut som hun er.

Min mamma også. Hun er 61, har grått hår, men er en nydelig dame, som ser akkurat passe gammel ut.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

JEG blir alltid forundret over folk som virkelig ikke løfter en finger for å se bedre ut. Ofte har de et flott utgangspunkt, men velger å ikke gjøre noenting for å pynte seg litt. Det forteller meg litt om en person også.

Jeg skjønner ikke helt at du ikke ser at dette gjelder deg og din smak. At andre velger å ikke farge håret sitt betyr ikke at de ikke bryr seg om utseendet sitt, de velger bare annerledes enn deg. Jeg syns for eksempel det ikke er spesielt classy med bleket hår, men jeg mener ikke at de som som gjør det ikke bryr seg om utseendet sitt, selv om jeg ikke syns det er pent.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 13:13   #3
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror ikke jeg gidder å farge det om det blir grått..., men jeg vet jo ikke...

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 13:43   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønner ikke helt at du ikke ser at dette gjelder deg og din smak. At andre velger å ikke farge håret sitt betyr ikke at de ikke bryr seg om utseendet sitt, de velger bare annerledes enn deg. Jeg syns for eksempel det ikke er spesielt classy med bleket hår, men jeg mener ikke at de som som gjør det ikke bryr seg om utseendet sitt, selv om jeg ikke syns det er pent.

Jeg har da virkelig uthevet ordet JEG med store bokstaver for å understreke dette Glitter.

Og så snakket jeg generelt om å løfte en finger for utseende sitt, ikke eksklusivt om håret.

Gammel 28-06-08, 22:36   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har da virkelig uthevet ordet JEG med store bokstaver for å understreke dette Glitter.

Og så snakket jeg generelt om å løfte en finger for utseende sitt, ikke eksklusivt om håret.

Men du snakker om at DU ikke syns de gjør noe for utseendeet sitt, når de kanskje gjør noe, men har andre preferanser enn DEG. DU vil dermed ikke ikke se hva de gjør, fordi det ikke faller inn i DIN oppfatning av hva å gjøre noe for utseendet sitt er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:42   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hvor krise er det egentlig med noen grå hår? Er jeg helt utafor som lar mine sølvstriper synes og ikke har noen planer om å kamuflere dem? Håret mitt er langt, blankt og glatt og jeg har det vanligvis i hestehale, så jeg får sølvgrå fartsstriper et par steder. Jeg orker ikke tanken på å begynne å farge håret og å måtte gjøre det i flere tiår. Farger alle håret når de begynner å få noen grå strå?

Ikke mannen min.
Han fikk sølvstriper i håret ganske tidlig, allerede som 22-åring, men begynte ikke å farge det før ti-elleve år senere - da han fikk se et bilde av seg selv på fest, og utbrøt:
"Er jeg blitt grå, nå!?"

Gammel 29-06-08, 00:44   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det ser unaturlig ut med farge kommer litt an på alder. Men på et tidspunkt så vil hudtone også endre seg, at de fargetonene som før så naturlige ut, blir altfor harde. Men så var det det med å identifisere hva som er riktig timing...

Det er i grunnen derfor jeg har håpt på at de grå skal komme senere. For da innbiller jeg at de vil komme mer i takt med aldringen ellers.

Myrsnipa: Jeg tror vi ser forskjellig på hva som er vakkert eller "velholdt". For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn. Selv om den første er både grå og rynkete. Det er ikke bare glatt og ungt som er vakkert.

Gammel 29-06-08, 01:01   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ganske mørkt hår og har noen kritthvite hårstrå som jeg ser ganske så godt selv selv om mannen sier han ikke ser noen! Kalrt han ser de!
Iallefall føler jeg meg mye bedre når jeg farger håret 3-4 ganger i året. Mest for å få glansen for de hvite hårene tar ikke farge men håret ser uansett friskere ut! Jeg føler meg mer vel med litt farge i.

Gammel 29-06-08, 02:06   #9
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

er vel et godt eksempel på at grått hår er stilig. Men, det er vel ikke helt naturlig likevel. Ser ut som hun striper det for å få mer liv. Men, hun har likevel beholdt det som grått.

Men, med slikt utgangspunkt:
hadde jeg valgt å farge det. Det er vel bortimot slik mitt hår er. Det er ikke bare det at selve håret ser dødt og blast ut, men det blir stivt og dødt og vanskelig å stelle. Når jeg får farge i det så blir håret mykere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 12:36   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men du snakker om at DU ikke syns de gjør noe for utseendeet sitt, når de kanskje gjør noe, men har andre preferanser enn DEG. DU vil dermed ikke ikke se hva de gjør, fordi det ikke faller inn i DIN oppfatning av hva å gjøre noe for utseendet sitt er.

Myrsnipa: Jeg tror vi ser forskjellig på hva som er vakkert eller "velholdt". For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn. Selv om den første er både grå og rynkete. Det er ikke bare glatt og ungt som er vakkert.

Jeg skjønner at jeg blir tolket i verste mening her, og akkurat nå orker jeg ikke forklare nærmere. Jeg syns også Lise Fjeldstad er flott, men hun er ikke tretti år med grått hår, hun må da være nærmere 70?
Selvsagt er det ikke bare glatt og ungt som er vakker og det verste jeg ser er folk som desperat krampeholder på ungdommen med klær og veldig farget hår og sminke.

Jeg syns likevel det er litt trist å se ei flott dame på 40 som tydelig ikke engang prøver å se vel ut. Kofte, tresko og bestemorkjole på byen f.eks - bare for å dra et eksempel som dere forstår.

Gammel 29-06-08, 12:43   #11
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Om det ser unaturlig ut med farge kommer litt an på alder. Men på et tidspunkt så vil hudtone også endre seg, at de fargetonene som før så naturlige ut, blir altfor harde. Men så var det det med å identifisere hva som er riktig timing...

Det er i grunnen derfor jeg har håpt på at de grå skal komme senere. For da innbiller jeg at de vil komme mer i takt med aldringen ellers.

Jeg har også tenkt slik. Tanten til min mor begynte tidlig å farge håret. Og hun har ingen forståelse for eller selvinnsikt på at den flotte, nesten sorte hårfargen som egentlig er hennes, faktisk ser litt "heksete" ut på henne, nå som hun er over 80!

For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn.

Ditto og amen.

Sist jeg var hos frisøren ba jeg henne av ren nysgjerrighet om å se om det var kommet noen grå. Hun kunne ikke se noen. Jeg har en sånn farge som gjør at det nok er andre enn meg som kommer til å oppdage dem først. Etter to svangerskap er jeg nemlig gråblond, ikke lysblond, slik jeg alltid har vært før. Så selv om jeg ikke farger håret pga grå hår, så gjør jeg noe med den naturlige fargen fordi den er blitt så ultrakjip i seg selv...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 12:51   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg har ingen grå hår enda. Mamma har heller ikkje masse grått hår enda, 58 år.
Eg er blond og kjem til å stripe/farge der for å få liv i det. Trur ikkje det blir for hardt sjølv om eg skulle få nokon grå hår.

Gammel 29-06-08, 14:37   #13
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har oppdaget mine første grå hår i en alder av snart 40. Har farget håret i årevis og kommer til å fortsette med det. Ved valg av riktig farge blir ikke farget hår hardt mot ansiktet. Jeg farger det selv og frisøren min sier hun ikke kunne gjort det bedre selv, det ser naturlig ut og temmelig likt min egen farge.

Mamma er over 60 og i utgangspunktet helt hvit i håre pga cellegift, men hun farger håret og det ser hverken krampeaktig eller rart ut da hun velger en farge som passer henne og hennes hudfarge perfekt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 12:33   #14
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Startet å få grått hår for ca 17 år siden, så jeg har ikke bare litt.. Men det farges!! Prøvde meg for en stund siden å se hvordan det ble uten farging, men etterveksten var ikke direkte sjarmernede..

Gammel 05-07-08, 00:13   #15
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg oppdaget mitt første grå hår da jeg var 25. Nå er jeg 38, og har en god del av dem.
Jeg farger håret, men synes det er litt styrete med hele greia. Dessuten er jeg utstyrt med glatt, fint hår uten hold, så hår er en litt touchy affære i det store og hele. Jeg er bekymret for at fargingen sliter på håret, samtidig som jeg føler at jeg ikke kan la de grå gjøre sitt naturlige inntog.

:every day is a bad hairday:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.