Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke skoler man bør unngå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-08, 01:25   #41
HansKristian
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
HansKristian kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jada, i tillegg til at dette er et forum for økomat-spisende Odd Molly-snobbete rødstrømper.

Her er f.eks. en oversikt over hva medlemmene stemte ved et stortingsvalg.

Så vidt jeg kan se, var det SV som trakk det lengste strået der. Da burde egentlig dette falle i god jord:

Sitat:

Når laboranten rømmer har eksperimentet som regel gått galt. En av ingenørene bak det store multikulturelle eksperiment, Erik Solheim (SV), unner ikke sine barn den berikelse det representerer å vokse opp midt i norgeshistoriens største sosiologiske eksperiment. Fremfor å la sine barn bli ihendetatt av profesjonelt personell fra den tredje verden i en barnehage preget av den babelske multikulturialisme som Solheim selv er så glad i og stolt av, lar "Katastrofen fra Colombo" statsministerens kontor betale for Oslos dyreste barnehageplass. Etter det Conflict kjenner til skal Solheim ved en tidligere anledning ha organisert bytte av skolekrets for de noe eldre av hans barn i den hensikt å unnslippe samme problemstilling. En interessant fotnote i denne sammenheng er at finanseringen skjer via statsministerens kontor; med andre ord et tillegg til den av Conflict tidligere omtalte "post70". Solheim burde dog ha råd til å finansere dette selv, da han ved siden av sin galaktiske overbetaling som "folkevalgt" ble millionær da han arvet sin onkel, Knut Grinstad.

(Sakset fra baksiden.net)

HansKristian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 01:28   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

En av de andre statsrådene har nå i alle fall hatt barn i samme flerkulturelle barnehage som vårt barn. Uten at det skulle bevise noe som helst.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 01:41   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HansKristian, her.

(Sakset fra baksiden.net)

Vel, man kan anta og tro hva man vil.
Det kan være mange grunner til at man velger å bytte både skolekrets og barnehage, og - heldigvis- for de aller aller færreste, har det absolutt ingenting med hvilke farge det er på de ansatte og barna å gjøre.

Det er ikke et stort kulturelt mangfold i barnehagen der jeg har mitt barn, og det synes jeg faktisk er litt synd. Barn har godt av å lære om forskjellige kulturer og mangfold, det er slik vi kan skape tolerante mennesker.

Det spiller da ingen rolle hvilken hudfarge eller religion folk har? Slike holdninger som du HansKristian viser til, derimot. Det vil jeg vennligst ha meg frabedt i nærheten av mitt barn.

Gammel 29-06-08, 01:49   #44
HansKristian
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
HansKristian kan håpe på forbedringer
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, man kan anta og tro hva man vil.
Det kan være mange grunner til at man velger å bytte både skolekrets og barnehage, og - heldigvis- for de aller aller færreste, har det absolutt ingenting med hvilke farge det er på de ansatte og barna å gjøre.

Det er ikke et stort kulturelt mangfold i barnehagen der jeg har mitt barn, og det synes jeg faktisk er litt synd. Barn har godt av å lære om forskjellige kulturer og mangfold, det er slik vi kan skape tolerante mennesker.

Det spiller da ingen rolle hvilken hudfarge eller religion folk har? Slike holdninger som du HansKristian viser til, derimot. Det vil jeg vennligst ha meg frabedt i nærheten av mitt barn.

Som holdinger som å passe på barna sine, vil du ikke ha noe av?

HansKristian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 01:50   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som holdinger som å passe på barna sine, vil du ikke ha noe av?

Nei, de nasjonalistiske og rasistiske holdningene som det oser ut av hovedinnlegget.
Det er ikke noen holdninger og syn jeg deler overhodet.

Gammel 29-06-08, 01:54   #46
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, HansKristian! Hvordan fant du dette forumet og hvorfor velger du å poste noe såpass betent?

Gammel 29-06-08, 02:03   #47
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rart. Forholdene ved den flerkulturelle skolen jeg kjenner til (90% med minoritetsbakgrunn) er i grunnen ganske ok.

Kan det ha noe med skolelederkompetanse og elevsyn å gjøre, tro?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 02:04   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hei, HansKristian! Hvordan fant du dette forumet og hvorfor velger du å poste noe såpass betent?

Noen må jo ta på seg jobben med å advare oss blåøyde og blonde mot den muslimske fare som truer våre uskyldige små.

Eller noe liknende sprøyt!

Gammel 29-06-08, 02:08   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Men jeg lurer på en ting.
Vår nærmeste skole er ikke bare flerkulturell, den har også en veldig høy andel elever som trenger (og får) spesielt tilrettelagt undervisning etc.
Bør jeg da heller søke overflytting til en annen skolekrets?

Eller er det kanskje ikke så dumt å la barnet mitt gå på en skole som har veldig høy pedagogtetthet, og veldig mange ekstraressurser.
I tillegg til det faktum at barnet mitt jo vil lære å forholde seg til alle slags mennesker, som jeg bare ser på som positivt.

Gammel 29-06-08, 02:12   #50
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det er forresten en interessant side HI lenker til.

Jeg bare nevner homohets, jødehat og fremmedfrykt. Sjarmerende...

Juhu, snakk om å treffe på rett adresse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 02:12   #51
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant ignorer-knappen!

Jeg er veldig glad for at mine unger slipper å omgås mennesker med sånne holdninger som HI. Det er ikke like lett å finne ignorerknappen i RL, dessverre.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 02:14   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg fant ignorer-knappen!

Jeg er veldig glad for at mine unger slipper å omgås mennesker med sånne holdninger som HI. Det er ikke like lett å finne ignorerknappen i RL, dessverre.

Dette er vel egentlig eneste RL alterantivet:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 02:15   #53
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 06:17   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, egne skoler for ikke-etnisk-norske barn. Jeg regner med at de hvite ikke-etnisk-norske kan gå sammen med de etnisk norske, for det er jo gøy med folk fra Finland, USA og Italia.

Å ha de fargede for seg er jo en kjempeidé. Det har jo vært prøvet med hell i USA og Sør-Afrika. Der slapp man feks å vente på bussen sammen med folk som hadde annerledes farge enn seg selv.

HansKristian: vår datter skal begynne på en skole med kun 4-5 % unger med minoritetsbakgrunn. Vi bor på Oslo Vest og vurderer helt seriøst å flytte østover for å finne en skole med rundt 30 % minoritetselever, da vi mener dette vil gi vår datter bedre samfunnskompetanse i en globalisert verden, der man faktisk er nødt til å forholde seg til at folk er forskjellige.

Lavt utdannete hvite samfunnstapere, som oftest menn, vil selvsagt ikke forstå verdien av mangfoldig kulturell kompetanse og hva positivt som kan komme av økt kontakt og kunnskap mellom ulike mennesker med forskjellige erfaringer. Den moderne tid, der likestilling, antirasisme og kunnskap verdsettes er skummel for hulemenn.

Det er mange ting man kan være negativ eller kritisk til ved skikker, holdninger eller menneskesyn som er veldig annerledes enn våre, men vi øker ikke andres forståelse eller endringsvilje ved å stenge dem inne for seg selv.

Å stenge folk som er annerledes enn storsamfunnet inne for seg selv i egne skoler, bydeler eller leire er jo også prøvd, og det fungerte heller ikke noe særlig, gitt.

Jeg tror man bare må leve med at man er forskjellige her i verden, at mna flytter på seg og at det er ved friksjon det skapes varme.

Gammel 29-06-08, 09:56   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er siste gangen noen krysslenker til Dagbladet, OK! Siste gangen! :streng:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 10:33   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, egne skoler for ikke-etnisk-norske barn. Jeg regner med at de hvite ikke-etnisk-norske kan gå sammen med de etnisk norske, for det er jo gøy med folk fra Finland, USA og Italia.

Å ha de fargede for seg er jo en kjempeidé. Det har jo vært prøvet med hell i USA og Sør-Afrika. Der slapp man feks å vente på bussen sammen med folk som hadde annerledes farge enn seg selv.

HansKristian: vår datter skal begynne på en skole med kun 4-5 % unger med minoritetsbakgrunn. Vi bor på Oslo Vest og vurderer helt seriøst å flytte østover for å finne en skole med rundt 30 % minoritetselever, da vi mener dette vil gi vår datter bedre samfunnskompetanse i en globalisert verden, der man faktisk er nødt til å forholde seg til at folk er forskjellige.

Lavt utdannete hvite samfunnstapere, som oftest menn, vil selvsagt ikke forstå verdien av mangfoldig kulturell kompetanse og hva positivt som kan komme av økt kontakt og kunnskap mellom ulike mennesker med forskjellige erfaringer. Den moderne tid, der likestilling, antirasisme og kunnskap verdsettes er skummel for hulemenn.

Det er mange ting man kan være negativ eller kritisk til ved skikker, holdninger eller menneskesyn som er veldig annerledes enn våre, men vi øker ikke andres forståelse eller endringsvilje ved å stenge dem inne for seg selv.

Å stenge folk som er annerledes enn storsamfunnet inne for seg selv i egne skoler, bydeler eller leire er jo også prøvd, og det fungerte heller ikke noe særlig, gitt.

Jeg tror man bare må leve med at man er forskjellige her i verden, at mna flytter på seg og at det er ved friksjon det skapes varme.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:30   #57
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det spørs om hun opplever det som positivt. Hvis hun har noe å sammenligne med da.

Selv gikk jeg på en norsk skole. Det opplevde jeg som svært positivt.

Du opplevde det som svært positivt ja, men hadde du noe å sammenligne med da?

Gammel 29-06-08, 11:42   #58
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

HansKristian: Det er sjeldent jeg blir redd,men intet skremmer meg mer enn folk med dine holdninger!

Gammel 29-06-08, 11:43   #59
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi bor på Oslo Vest og vurderer helt seriøst å flytte østover for å finne en skole med rundt 30 % minoritetselever, da vi mener dette vil gi vår datter bedre samfunnskompetanse i en globalisert verden, der man faktisk er nødt til å forholde seg til at folk er forskjellige.

Jeg tror du vil finne få her på FP som vil krangle med deg på at minoritetselever gir et positivt bidrag til norske skoler, men jeg synes ikke det kan være noen tvil om at det er stor forskjell på 30% elever fra ulike minoriteter og 80% som ble beskrevet i den tyske artikkelen. Skal man få integrering i det norske samfunnet, så må de norske elevene være i flertall.

Det er jo integrering vi ønsker og når det bare er én og annen norsk elev ved skolen, oppnår man ikke at nordmenn lærer noe, ei heller at minoritetselevene får opplæring og forsåelse av norske vaner og skikker. Hvis jeg er skikkelig grei tror jeg på at HI er ute etter balanse, og med det som utgangspunkt går det i det minste an å få en diskusjon eller?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:58   #60
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis jeg er skikkelig grei tror jeg på at HI er ute etter balanse, og med det som utgangspunkt går det i det minste an å få en diskusjon eller?

Har du sett på lenken som hovedinnlegger viser til?

Jeg synes ikke vi skal la hovedinnlegger få æren av å starte en fruktbar debatt med den linken det vises til som utgangspunkt. Jeg oppfordrer til å ignorere slike innlegg, jeg håper ikke FP blir et sted hvor ekstremister som legger ut linker av den typen vi ser her får lov til å starte såkalt konstruktive debatter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.