|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hva gjør du på tivoli? | |||
| Elsker alt som beveger seg fort/høyt (de skumle tingene) |
|
47 | 30,32% |
| Kjører noe av det skumle, men ikke de verstingene |
|
50 | 32,26% |
| Jeg strekker meg til radiobiler og tekopper o.l. |
|
15 | 9,68% |
| Kjører stort sett bare barnekaruseller, og bare hvis jeg må |
|
17 | 10,97% |
| Jeg står alltid og passer på vesker |
|
33 | 21,29% |
| JEg drar aldri på tivoli |
|
5 | 3,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg tar alt.
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Littt ekkelt med den Lisebergulykken nå. :grøss:
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 15-07-08 kl 21:36. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Come what may...
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Ja det er ekkelt, med tanke på at vi har kjørt den endel ganger tidligere! :S
|
|
|
#5 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Litt?
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg liker å kjøre berg-og-dalbane.
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Men jeg skjønner ikke noe? Tivioli Friheden er da i Århus? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Hyacinth: Ulykken i Liseberg er en ny en - i tillegg til den i Århus altså.
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Fikk en SMS fra en venninne i dag, datteren hennes stod som nestemann i køen da ulykken skjedde. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tankefull
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Selv opplevd nestenulykke i karusell, så litt mer skeptisk nå.
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)
Jeg har det på nøyaktig samme måte. :katastrofetenkermammaTM:
|
|
|
#14 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg elsket karuseller da jeg var yngre, men nå tar jeg ikke de som surrer helt vilt. Da blir jeg bare kvalm.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Grøss og gru. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Så det var intervju med folk på Tusenfryd i avisa i dag, hvor de sier at de føler seg trygge, for sånt har de aldri hørt om at har skjedd her. Vel, jeg husker en dødsulykke på Tusenfryd, i "UFO-en", en gutt klarte å komme seg ut før den hadde stoppet ordentlig. Dessuten har det vært en ulykke på småflykarusellen (et av flyene datt ned med en 2-åring oppi, men det gikk bra), og jeg mener å huske en ulykke med Blekkulf..? Men alt dette er mange år siden. Jeg koste meg virkelig på Tusenfryd tidligere i år, og jeg hadde adrenalinkikk -IKKE fordi jeg var redd for at berg-og-dalbanen skulle spore av eller dette ned, men fordi det gikk fort. Det er jo hele poenget med tivoli, å kjenne på slike følelser i trygge rammer! Nå har jeg ikke så veldig lyst til å dra tilbake med det første. Den berg- og dal-banen i Danmark var jo helt ny, mens den karusellen i Sverige var gammel, så det gir meg liksom følelsen av at ingenting er trygt :noia:
|
|
|
#18 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg står alltid og passer på vesker. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg hoppet i strikk for 2 år siden (utdrikningslaget mitt) og etter det har jeg blitt PINGLE! Før elsket jeg tivolier og karuseller, nå spyr jeg nesten bare av å se på. Satt på en utrolig kjip barnekarusell med jenta mi i fjor (var i tillegg høygravid, da) og det var like før jeg måtte spørre om de kunne stoppe. Satt og tviholdt meg fast og konsentrerte meg om å se på ett punkt, mens jeg svetta oppover, omtrent.
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)Jeg også merker at jeg tåler mindre og mindre av karuseller, men jeg elsker dem. Sluttet for mange år siden å ta karuseller som går veldig rundt og rundt, men berg- og dalbaner elsker jeg. Så på Liseberg i sommer så tok vi dem mange ganger og går kvalm og svimmel i 2 dager etterpå. |
|
|
|
![]() |
|
|