Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva gjør du på tivoli?
Elsker alt som beveger seg fort/høyt (de skumle tingene) 47 30,32%
Kjører noe av det skumle, men ikke de verstingene 50 32,26%
Jeg strekker meg til radiobiler og tekopper o.l. 15 9,68%
Kjører stort sett bare barnekaruseller, og bare hvis jeg må 17 10,97%
Jeg står alltid og passer på vesker 33 21,29%
JEg drar aldri på tivoli 5 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 19:31   #41
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Falt ut av berg-og-dal-bane (poll om tivolivaner)

På mine eldre dager har jeg begynt å bli så kvalm i sånne. Jeg står over. Jeg har vel aldri likt det, når jeg tenker meg om.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 01:21   #42
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Grøna Lund (tivoliet i Stockholm) og holdt på å begynne å grine fordi jeg måtte kjøre barnekarusell.

Gammel 08-07-08, 01:26   #43
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg melder meg alltid frivillig til å passe på vesker, unger osv.

Før, i gamle dager, elsket jeg alt som gikk opp og ned, sidelengs, rundt osv, men det var før...

At vogner kan løsne har jeg tenkt på mange ganger . :medl av krisemaksimeringsklubben:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:34   #44
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke de som går rundt og rundt, da blir jeg kvalm. Men alt annet, inkludert looper, er gøy (og ganske skummelt også, men det er det som gjør det morsomt).

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:22   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Littt ekkelt med den Lisebergulykken nå. :grøss:

Sist redigert av Kirsebær : 15-07-08 kl 21:36.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 21:32   #46
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er ekkelt, med tanke på at vi har kjørt den endel ganger tidligere! :S

Gammel 15-07-08, 21:33   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt? Jeg har akkurat bestemt meg for at guttungen aldri får dra i fornøyelsespark ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:20   #48
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å kjøre berg-og-dalbane. Rundt og rundt kan jeg styre meg for, men bratte magesug-stup er gøy!

Gammel 15-07-08, 22:28   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg skjønner ikke noe? Tivioli Friheden er da i Århus?

Hvis man leser på Dagbladet eller VGs sider, står det at det er i Liseberg?

Fire faldt ud af rutsjebane

Af NIKOLAJ WORM | VIGGO LEPOUTRE RAVN
Offentliggjort 04.07.08 kl. 23:32 - opdateret 05.07.08 kl. 09:10

Fredag aften faldt én af vognene fra Tivoli Frihedens nyeste rutsjebane, Cobraen, ned fra et loop. Fire unge er alvorligt tilskadekomne. Ca. 50 mennesker modtager krisehjælp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:37   #50
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hyacinth: Ulykken i Liseberg er en ny en - i tillegg til den i Århus altså.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 22:43   #51
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg passer vesker og tar til nøds en barnekarusell.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 23:03   #52
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Fikk en SMS fra en venninne i dag, datteren hennes stod som nestemann i køen da ulykken skjedde.
Vi pakker bilen i morgen og drar til Liseberg. Barna er ikke av de mest vågale (heldigvis for mor), så det mest skumle blir nok en tur med radiobilene.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 23:11   #53
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Selv opplevd nestenulykke i karusell, så litt mer skeptisk nå.

Tok edderkoppen (den der armene går opp og ned og rundt) da festet foran løsnet. Meg og min venninne hang etter bare armene. Det tok ca ett min. før de greide å stoppe den helt, men føltes som flere timer. Hadde vi ikke vert rask i reaksjonen hadde vi nok blitt kastet veggemellom.

Tar forsatt karuseller innimellom, men da helst de som holder seg på bakken.

Gammel 15-07-08, 23:24   #54
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg elsker egentlig berg og dalbane... men etter at jeg ble mamma har jeg blitt mer pysete.
Jeg tenker mye oftere hvis-om-atte ... Og er ikke så gira som før. Men tar som regel noen av de største likevel da.

Jeg har det på nøyaktig samme måte. :katastrofetenkermammaTM:

Gammel 15-07-08, 23:39   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hyacinth: Ulykken i Liseberg er en ny en - i tillegg til den i Århus altså.

Jøss. Har det vært TO ulykker mens jeg har vært på ferie? Grøss... Ekkelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 00:48   #56
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsket karuseller da jeg var yngre, men nå tar jeg ikke de som surrer helt vilt. Da blir jeg bare kvalm.

Gammel 16-07-08, 22:28   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Grøss og gru. To dager før ulykken kjørte jeg den Liseberg karusellen som gikk i bakken. Pysa meg greide å krabbe seg opp i en sak for å kjøre med guttungen. Det ble faktisk to turer på meg, og en av tankene som slo meg da jeg satt der var nettopp dette med at platået kunne løsne. Kjeftet litt på meg selv og tenkte at nå måtte jeg slutte å være en sånn pyse og katastrofetenker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:00   #58
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Så det var intervju med folk på Tusenfryd i avisa i dag, hvor de sier at de føler seg trygge, for sånt har de aldri hørt om at har skjedd her. Vel, jeg husker en dødsulykke på Tusenfryd, i "UFO-en", en gutt klarte å komme seg ut før den hadde stoppet ordentlig. Dessuten har det vært en ulykke på småflykarusellen (et av flyene datt ned med en 2-åring oppi, men det gikk bra), og jeg mener å huske en ulykke med Blekkulf..? Men alt dette er mange år siden. Jeg koste meg virkelig på Tusenfryd tidligere i år, og jeg hadde adrenalinkikk -IKKE fordi jeg var redd for at berg-og-dalbanen skulle spore av eller dette ned, men fordi det gikk fort. Det er jo hele poenget med tivoli, å kjenne på slike følelser i trygge rammer! Nå har jeg ikke så veldig lyst til å dra tilbake med det første. Den berg- og dal-banen i Danmark var jo helt ny, mens den karusellen i Sverige var gammel, så det gir meg liksom følelsen av at ingenting er trygt :noia:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:09   #59
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Veskepasser melder seg

Gammel 26-07-08, 23:58   #60
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg står alltid og passer på vesker.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.