Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - Er campingfolka harry?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 22:09   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - Er campingfolka harry?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det jeg finner underlig er at noen slår seg ned på faste plasser på campingen hvert eneste år, det er mer underlig når voksne gjør det enn når småbarnsfamilier gjør det..

De får venner de også vet du
Veldig sosialt, for de som liker det.

Mine foreldre har fast plass ved sjøen om sommeren og på fjellet om
vinteren, ellers tar de seg en storbyferie og sydenferie...så de går ikke
glipp av så mye.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:12   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Men som voksen kan man jo ta med seg vennene sine på storbyferie, reise med venner til en ny gresk øy, leie et hus på en ny strand osv. Variere miljøet. Og så er det jo gøy å møte nye mennesker og nye land. Ny mat. Ny vin.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:06   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Har ikke pris også noe å si for hvor folk velger å feriere? Jeg regner med at camping og sydenturer er langt billigere enn de fleste andre alternativer. Defor tenker jeg ikke automatisk at folk er harry fordi de velger disse ferieformene, jeg tenker heller at de er litt økonomiske.

Hehe...jeg er ikke av den oppfatningen
Vi har campingvogn som koster nok pluss mye tilbehør(som man kanskje ikke
trenger, men kjøper allikevel), plassen koster fort 13-14 tusen for en
sesong, sydenturen koster fort 25000.
Vi valgte dette hovedsaklig for ungenes skyld, og at jeg elsker å være ved sjøen!

Det er selvfølgelig billigere med campingvogn enn en hytte med egen strandlinje.....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:10   #4
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi valgte dette hovedsaklig for ungenes skyld, og at jeg elsker å være ved sjøen!

Det er selvfølgelig billigere med campingvogn enn en hytte med egen strandlinje.....

Ja da er jeg sikkert på bærtur, men jeg tenkte egentlig mer på sånn type ligge på campinghytte i Norge kontra superfancy, rent og smashing hotell i Langtvekkistan.

Gammel 09-07-08, 22:42   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I skrivende stund sitter jeg i en lånt camingvogn på en campingplass i Grimstad. Og tro det eller ei, det er helt vanlige folk som er her. Riktignok står det tett i tett i tett med campingvogner her, men det føles ikke som privatlivets fred er truet. Jeg tror det har å gjøre med at vi nesten forsvinner i mengden her vi sitter.
Vi har diskutert nettopp dette harrystempelet som campere lett kan få (Skjønt det er vel ikke alle campere som får det: Telter man på fjellet uten sanitæranlegg i nærheten er man sunn og sprek. Det står det respekt av. Å telte på en campingplass er ikke like gjevt, men det er definitivt bedre enn å ha campingvogn, har jeg inntrykk av).
Men altså, vi konkluderte med at dette er middelklassens fordommer, og fordommer baseres som kjent på manglende kunnskap. Så langt har både svensktopmusikk og grilldresser glimret med sitt fravær. Hvem skulle trodd det, etter fem dager på hjul?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:50   #6
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jepp. Camping er ikke billig. Men ja, billigere enn hytte. Og det er det jeg oppfatter at campingvogna er for de fleste med fast plass. Et alternativ til hytte. I campingvogn kan du få flott beliggenhet for en egentlig rimelig penge. Rett ved sjøen, ved et vann, eller på fjellet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:38   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, cool! Men fytterakkern for en liten blikkboks.

Gammel 10-07-08, 17:49   #8
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel forskjell på campere også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.