|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering? | |||
| Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
|
11 | 9,24% |
| Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
|
38 | 31,93% |
| Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
|
3 | 2,52% |
| Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
|
62 | 52,10% |
| Annet |
|
5 | 4,20% |
| Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg frykter ikke en FRP regjering. Jeg ser på sannsynligheten for at FRP skal kunne få rent flertall alene som mikroskopisk, dermed vil det ikke bli ført noen ren FRP politikk. På en måte tror jeg faktisk det hadde vært litt bra at partiet kunne fått prøvd seg i regjering, på samme måte som SV har gjort nå i denne perioden. Så kunne kanskje FRP velgerne sett at verden faktisk ikke ble så mye bedre, og stemt mer fornuftig neste gang |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Dette synest eg faktisk er eit veldig godt poeng. Eg har endå ikkje møtt ein einaste FrP-velgar som argumenterer politisk for standpunktet sitt. Det gjer vel forsåvidt heller ikkje FrP sine politikarar heller. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt.
|
|
|
#4 |
|
|
Grunnleggende universelle? Bare for Norge og resten av vesten, da?
Huh?
Jeg får litt makk av sånne uttrykk, jeg. :naiv:
Ja, hvis noen ikke fikk det med seg: GI AVKALL PÅ TIDLIGERE STATSBORGERSKAP!
Åff kårs. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Kort sagt: Brune mennesker er farlige!
|
|
|
#9 |
|
Fjott
|
Å si brune mennesker blir for snevert. Tenk på alt annent skummelt som kan slippe inn da?
|
|
|
#10 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Tja...
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Et partiprogram består av flere saker, men stemmer man på FrP så stemmer man på et parti som har en grunnholdning som jeg synes er uakseptabel. Jeg ville heller ikke stemme på partier som har saker som for meg er etisk uakseptable. Hvis SV hadde hatt som sak at de ville kappe hodet av kongen, i tillegg til resten av partiprogrammet, hadde ikke jeg stemt på SV. Nå stemte jeg ikke på dem ved kommune- og fylkestingsvalget heller men...
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Jeg vil hevde at FrP-velgere er mer stereotype enn alle andre velgere, og dette gjør det veldig lett å sette dem i bås. Under forrige bensindebatt var FrP det eneste politiske partiet som tok til orde for å senke bensinavgiftene og aktivt støttet aksjonene som ble satt i gang. Opinionsmålingene viste at FrP økte sin oppslutning med nesten 10% i løpet av 2 måneder. Dette er ganske ekstremt, og viser at de som sier at FrP-ere kun tenker på bensinpriser ikke er så langt fra sannheten. En annen ting som brennmerker FrP-velgere er deres syn på innvandring. Det innvandringssynet FrP forfekter er så kontroversielt, at enten er man enig og stemmer på partiet, eller så er man så uenig at man skyr dem som pesten. Derfor kan man si at alle som stemmer FrP er skeptiske til mer innvandring. Med tanke på at vi trenger mer arbeidskraft er det en syn som for de aller fleste ikke er basert på sunn fornuft. |
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Selv ikke FRP har tro på seg selv i regjering, så uansett blir dem ikke sittende lenge-kansje det er dette som skal til? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg stemmer ikke FrP og vil ikke ha dem i regjering. Men jeg må tilstå at jeg syns ikke innvandringspolitikken deres er så ekstremt ille. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Når jeg leser hva Ulf Erik Knudsen akter å gjennomføre om han blir barne- og familieminister i en FRP-regjering, ja så blir jeg bare redd og lei meg...
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Folk stemmer FRP fordi de er misfornøyde med de andre partiene. De føler seg ignorert og latterliggjort, og de er lei av at politikere snakker til dem som om de var barn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg tror ikke FrP kommer i posisjon. Deres største utfordring er å få de som gir dem massiv oppslutning opp av sofaen og ut å stemme. |
|
|
|
![]() |
|
|