Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 23:20   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Vi hadde lys uten farge da jeg var liten, og jeg syntes også da at det var finest. Så det har jeg fortsatt med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:04   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja.da lurer jeg altså på om du synes det er harry med fargede lys på juletreet?

Jeg syns det er temmelig harry, ja.

Gammel 12-11-06, 23:06   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er kjempestygt -og slike plastnisser med lys i, osv.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:11   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns det er skikkelig stygt på treet.
Men jeg har oransje øyenstikkere som lyser på verandaen.

Sist redigert av Hønni : 13-11-06 kl 17:23.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:13   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er Glitterchick når vi trenger henne?

Jeg melder meg i klubben som syns det er både harry og stygt.

Gammel 13-11-06, 12:33   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvor er Glitterchick når vi trenger henne?

Glitterchick to the rescue! (vi trenger en livredder-smiley)

Det å ta en tre inni stua og pynte det er så absurd i seg selv, at hvorfor ikke ta den helt ut sier jeg.

Hva som er estetisk er forskjellig fra person til person. Noen legger vekt på matching, andre legger vekt på humor, noen legger vekt på hvem som har designet det, noen legger vekt på glede, noen legger vekt på barnas ønsker osv. Jeg for min del syns personlighet og glede er viktigere enn at det ser ut som en boligannonse.

En av de opplevelsene jeg husker best fra jeg bodde i USA var når vi lille julaften kjørte til "Santas Lane", dvs. et hus i byen jeg bodde som var pyntet etter alle kunstens regler. Det lyste, det blinket, det bevegde på seg, og ungene elsket det. Og de aller, aller fleste voksne hadde også nok humor til å glede seg over fargene og lyset.

Jeg syns farger er fint. Jeg syns lys er fint. Jeg syns humor er bedre enn å forarge seg over hva naboen har. Dere kan jo tenke dere hvordan mitt juletre kommer til å se ut.

Sist redigert av Tallulah : 13-11-06 kl 15:53.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 17:47   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva som er estetisk er forskjellig fra person til person. Noen legger vekt på matching, andre legger vekt på humor, noen legger vekt på hvem som har designet det, noen legger vekt på glede, noen legger vekt på barnas ønsker osv. Jeg for min del syns personlighet og glede er viktigere enn at det ser ut som en boligannonse.

Bra skrevet, Glitter. Jeg personlig har julepynt jeg laget i barndommen, julepynt barna mine har laget, julepynt jeg har fått fått /arvet og lys jeg har arvet, både hvite og fargede. Jeg er ikke typen til å bestemme meg for at "i år skal stilen være sølv", f.eks. Selv om jeg satser på å kjøpe kvalitet når jeg kjøper noe nytt, betyr ikke det det jeg kaster det gamle. Så snobbete håper jeg at jeg aldri at jeg blir.

Vel, jeg møter meg selv kanskje litt i døra der, for når mannen min og jeg feirer jul i hjembyen hans i England, går vi alltid gjennom nabogata (som er fullt av kommunale boliger) og ler av den glorete utendørspynting til "the lower classes". Dobbeltmoralen lenge leve!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 18:09   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vel, jeg møter meg selv kanskje litt i døra der, for når mannen min og jeg feirer jul i hjembyen hans i England, går vi alltid gjennom nabogata (som er fullt av kommunale boliger) og ler av den glorete utendørspynting til "the lower classes". Dobbeltmoralen lenge leve!

Men ler man så er man jo glad! Jeg syns sånt er litt rørende jeg. Og fra et litt sånn sosialantropologisk ståsted syns jeg det er spennende. Hvordan overklassen toner ned og er høytidelige og underklassen jazzer opp og er uhøytidelige.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 18:13   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men ler man så er man jo glad! Jeg syns sånt er litt rørende jeg. Og fra et litt sånn sosialantropologisk ståsted syns jeg det er spennende. Hvordan overklassen toner ned og er høytidelige og underklassen jazzer opp og er uhøytidelige.

Finnes det fortsatt klasser i dagens samfunn? Hm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:51   #10
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg syns ikke det er fint med fargede juletrelys.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:54   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det er veldig harry

Om guttungen skulle hatt juletre på rommet og ville hatt fargede lys, så skulle han selvfølgelig fått det . Men han får ikke juletre på rommet, så dermed ingen fargede lys heller.

Ute har jeg også bare hvite lys.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 00:16   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja.da lurer jeg altså på om du synes det er harry med fargede lys på juletreet?

Gammel 13-11-06, 00:22   #13
Dragonfly
Passiv

Standard

Ja jeg synes ikke det er noe fint med fargete lys på treet. Det blir for harry for meg . Enkelt skal det være.

Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 01:26   #14
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har vært Harry så lenge jeg kan huske. Noen overdriver julepyntinga veldig. Nå skal noen ha amerikanske tilstander utenpå huset sitt. :grøsse:

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 10:26   #15
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det gjør noe

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 10:35   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig harry, ja.

Gammel 13-11-06, 11:34   #17
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde fargede lys på juletreet i 4-5 år og synes den gang at det var det fineste, men det er vel 15 - 20 år siden og smaken har forandret seg siden da.

Gammel 13-11-06, 12:05   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Harry!

Vi har ikke fargede julelys selv om mann og barn gjerne vil ha det.
Jeg synes ikke det er spesielt pent med fargede lys, men jeg har på samme tid litt sansen for glorete julepynt.
Jeg synes det er mange juletrær med hvite lys og designerpynt som blir veldig kjedelige og appellerer lite til barnslige meg.

På samme tid som jeg synes store lysende plastreinsdyr er grellt synes jeg også det er ganske morsomt med overpyntede julehus med allverdens lysende plastikkdingser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:49   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig med Myrsnipa. Det ville vært utrolig kjedelig hvis alle hadde gjort ting likt.

Sist redigert av kisha : 13-11-06 kl 16:18.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:02   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, så strenge enkelte var på estetikken og hva som kan defineres som estetisk her, da? Jeg har gledet nabolaget med sigøynerveranda i to år, og fått en lett blanding av skryt og misbilligelse. Verandaen min har vært overpyntet av flere gule og oransje lyslenker, mange hengende lyslykter i rødt, gult og oransje, lykter og ulike urter og blomster på hele verandakanten tett i tett, hagemøbler i knallgrønt og IKEA-teak, pledd og puter i turkis, oransje, gult og rødt og masse annen pynt.

Min veranda er kjempekoselig og lyser opp. At den ikke er minimalistisk, shabby chic eller ligner på en annonse i BOHUS-katalogen er supert. den har særpreg og innbyr til lange pratenetter med mye vin.

Jeg digger lyslenker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.