Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god på matlaging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 12:18   #41
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god på matlaging

Jeg liker å lage mat og det bruker stort sett å funke bra. Jeg er kjempe god på gjærbakst og får til kaker.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:26   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å! Pinnekjøtt! Det kan jeg. Jeg fikk det i hvertfall til en gang. Og tapas. :bygger opp ny selvtillit som kokk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:37   #43
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Liker å lage mat, og ganske god på middager.
Liker ikke å bake, særlig ikke gjærbakst.
Det har nok noe med at jeg liker best å slumpe.

Gammel 22-07-08, 12:47   #44
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske god på matlaging, glad i god mat og da er det jo best at jeg lager den selv. God på kaker også, selvom det estetiske ryker litt innimellom.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:48   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah. Jeg kan dekke bord.

Jeg også. Jeg kan dekke flotte festbord, så med Teomannen på kjøkkenet og meg på stua blir det ofte ganske brukbare selskap. (Omvendt ville blitt temmelig katastrofalt, gitt. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:51   #46
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ganske god på å lage mat, men har laget lite "finere" mat de siste årene og merker at jeg ikke får så vellykket resultat på slike ting nå. Hverdagsmat og tradisjonell mat lages ofte, så der vedlikeholdes kunstene. Blir ofte spurt om å komme med råd, tips eller mat.

Borddekking er et katastrofeområde, jeg blir alltid sjeleglad for noen andre kan ta seg av det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:09   #47
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å lage mat og er vel sånn passe flink. Liker veldig godt å eksprimintere, men er ikke så veldig glad i oppskrifter. "leser gjerne" i kokebøker, men stort sett bare for å få ideer. Er også veldig glad i å dekke bord. Liker også godt å lage mat i friluft og prøver stadig å variere. Kakebakst derimot er jeg elendig på og ikke liker jeg det heller (tror det henger sammen med at jeg ikke er så fan av oppskrifter).

Gammel 22-07-08, 13:12   #48
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å lage mat, og synes selv jeg er ganske flink. Men det er ikke så ofte jeg står for middagen. Mannen elsker å lage mat, og det er alltid han som steller i stand hvis vi skal ha gjester.

Gammel 22-07-08, 13:13   #49
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt spørsmål. Jeg lager bare europeisk mat, noe av det som er aller best med Irma sin tråd er at det var litt fra andre kontinenter. Hvis jeg skal lage asiatisk eller indisk mat så er jeg rett i toroposene og blue dragon posene.

Jeg er en fantasifull, kreativ og dristig kokk. Men ikke spesielt flink, kanskje? Jeg liker selvfølgelig å tenke på meg selv som flink, men om jeg er det? Hverdagsmaten nå er i alle fall ikke en høydare. Men maten er langt fra vellykket hver gang. Og så elsker jeg å lage ting jeg aldri har laget før. Vel, vel. Kaker er jeg ikke glad i å lage, heller ikke gjærbakst. Men desserter.

Mannen min er glitrende på å steke mat. Han kan lage helt perfekte biffer og grillet fisk. Jeg derimot tørrsteker alltid maten. Best å koke svineriet.

Gammel 22-07-08, 13:26   #50
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i å lage mat og tror, og håper, jeg er i øverste del av middels.

Gammel 22-07-08, 18:43   #51
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg er vel sånn midt på treet tror jeg.

Gammel 22-07-08, 18:47   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lage mat, både hverdagsmat, egenkomponerte restemåltider og litt større festmåltider.
Alle tilbakemeldinger tyder på at jeg vet hva jeg gjør, men jeg blir på ingen måte fornærmet om noen skulle antyde det motsatte.

Gammel 22-07-08, 18:53   #53
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er nok en ganske dårlig kokk. Det jeg virkelig kan lage blir godt, tror jeg, men repertoaret er uendelig lite og veldig kjedelig. Og det blir ikke særlig større heller, for jeg synes matlaging er gørrkjedelig waste of time.

Gammel 22-07-08, 18:53   #54
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lage mat, og bake, og det meste av det jeg lager blir godt og veldig godt. Det beste er å ha god tid til å forberede måltider, og planlegge dem og lage dem. Hverdagsmiddagene var spekere før det kom barn i huset - må skjerpe meg der!

Jeg liker både å følge oppskrifter og finne på selv.

Jeg er minst god på gjærdeig.

Gammel 22-07-08, 19:13   #55
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det spørs hvor lista ligger ...!?
Sammenlignet med Mim er jeg nok litt under middels.
Glemmer jeg at jeg har lest alle mat- og oppskriftstrådene hennes er jeg middels. (mer m + enn m -)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:14   #56
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men dere som elsker å bruke tid på mat, både planlegging og selve lagingen, nyter dere den tilsvarende når dere da spiser den? Står innsatsen i forhold til belønningen? (og ta også med den uendelig lange og drepende kjedelige ryddingen etterpå)

Men mens jeg stiller spørsmålet her, så innser jeg at jeg nok spør på feil grunnlag. Dere som bruker lang tid på mat synes sikkert det er morsomt å stå på kjøkkenet og kokkelere, selve planleggingen og lagingen er antakelig en del av belønningen?

Gammel 22-07-08, 20:16   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:bygger opp ny selvtillit som kokk:

Den forsvant kjapt, gitt. Prøvde å lokke en venn til å male et rom her, og "fristet" bl.a. med at jeg kunne lage mat. Svaret:
"Oh, du hadde meg nesten der helt til du nevnte det med maten. :-D "

:slett ingen anatole:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:17   #58
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å lage mat og har fått mye skryt for det. Dessverre har vi et kjøkken som gjør meg gal innimellom. Det er fra 1956 og vi har lite skapplass. En daglig frustrasjon. Vi har heller ikke plass til en skikkelig spiseplass så vi sitter delvis under noen skap. Ikke så hyggelig å lage mat når det er sånn, men jeg har maaaange kokebøker

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:37   #59
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig interessert i mat, og er en habil kokk. Alt bortsett fra baking. Veldig glad i å lage tapas eller asiatisk inspirert mat.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:52   #60
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg duger.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.