Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 10:41   #41
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Jeg har nettopp kjøpt Skoda Fabia stasjonsvogn og er kjempefornøyd. Masse bil for pengene, romslig og fin for oss.

Men jeg ser at du ønsker å sitte litt høyt, så da vil jeg foreslå Citroen Berlingo. Venninnen min har en sånn, jeg kjører den av og til og den er veldig god å kjøre. Fin oversikt.

Ja, den ser rar ut. Men aC har rett, har du et trangt budsjett, kjøper du ikke bil etter utseendet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:46   #42
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

100 000 er ikke trangt budsjett. Spørs bare hva man ser etter. Jeg fant flere hundre biler bare på finn i går fra 2001 model og opp til 100 000.

Og enda var jeg bare på

AutoDB er det 10000 gang mere , der de fleste private annonserer

Sist redigert av Honda : 23-07-08 kl 10:51.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:49   #43
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Skoda.
Vi øsnker oss Skoda Roomster når den kommer i en prisklasse vi har råd til.
Vi endte opp med å kjøpe en BMW 318i stasjonsvogn nå da vi trengte ny bil, men den typen bil er kanskje litt liten for dere?

Kan få kjøpe vår

Jeg ønsker meg bil som er større, selv om Roomsteren er utrolig praktisk og romslig til ikke å være større.
Jeg vil ha Caravelle.

Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:32   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, den ser rar ut. Men aC har rett, har du et trangt budsjett, kjøper du ikke bil etter utseendet.

Jeg har jo svart på dette flere ganger men; jeg kjøper jo ikke en bil etter utseendet? Men jeg synes ikke utseendet har NULL prioritet heller. Jeg har som sagt kjørt stygge drittbiler i alle år og vil for første gang i mitt liv ha en bil jeg slipper å skjemmes av, en bil jeg LIKER. Og 100.000 er ikke SÅ stramt budsjett synes jeg. Når man har SÅ mange biler å velge mellom for hundre tusen så synes jeg godt jeg kan få lov til å velge meg en som i tillegg til å være god, også er fin etter min smak. Bruker jo tid på dette, kjøper ikke bare den "første og beste".

Tusen takk for alle råd, nå skal det kikkes på linker og diskuteres i heimen her.

Gammel 23-07-08, 11:37   #45
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har jo svart på dette flere ganger men; jeg kjøper jo ikke en bil etter utseendet?

Ja, jeg ser det nå. Det var mange svar, og jeg hadde ikke lest alle.

Men jeg synes ikke 100000 er så mye når man skal kjøpe bil. Jeg klikket på en av linkene, en Zafira, den hadde gått 130000. Den bilen jeg solgte nå da jeg kjøpte Fabiaen min hadde gått 140000, det syntes jeg var såpass mye at jeg begynte å føle meg utrygg på hva slags reparasjoner som ventet. Jeg vil ikke ha en bil som må på verksted i ett kjør. Da kjøper jeg heller en mindre og enklere bil som har gått kortere.

Hvis man har krav om relativt ny bil og få kilometer er ikke 100000 særlig mye. Bil er dyrt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:43   #46
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg hadde unngått franske biler og bmw i tillegg merker som kjører høye delepriser - audi bla. Jeg hadde ikke kjøpt biler som har gått over 200 000. Jeg hadde kjøpt en bil som synker sakte i verdi og som gjerne har servicehefte i orden. Jo færre eiere jo bedre. Jeg hadde kjøpt bil som har gått på landet før jeg hadde kjøpt en flere år gammel "bybil".

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 11:43   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja man får jo bedre biler om man går høyere opp, men vi er vant med biler til 20-30.000 som har vart i mange år, så dette er et STORT steg opp for oss.
Svigerfaren til ei venninne snakket om å selge Vectraen sin (2001) for 90.000,-, den er strøken og har gått 57.000 km. Så vi smaker litt på den. Det spørs jo hvilke biler man ser etter, jeg har sett mange på Finn til en rimelig penge som ikke har gått SÅ voldsomt langt. Vi finner nok noe bra etterhvert.

Gammel 23-07-08, 11:45   #48
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Standard

En ting til. Jeg ville ikke ha kjøpt bensinbil med stor motor. Ikke så moro lenger om den begynner å dra over en liter på milen.

Gammel 23-07-08, 11:46   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei det er jo en ting verdt å ta med seg. Takk for tipset! Mye man skal tenke på!

Gammel 23-07-08, 12:25   #50
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vår Galant er 2 liter, 140 hk og brukte en stund 1liter på bykjøring. og det er mye, Men skiftet plugger og sånt så er det på 0,7-0,8 men det er mye det og. men vi kjører ikke så mye by-kø kjøring

Som oftest er 1,6-,1, 8liter nok. spørs hvilken bil det er.
Diesel er jeg ikke helt inne på men vi prøvde en gang en 1,6 turbo diesel og den brukte ikke mye diesel og gikk godt

Gammel 23-07-08, 12:27   #51
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Standard

Jeg hadde en 1.6 bensin engang, det var rene hjulvispen. Stresset meg noe helt utrolig.

Gammel 23-07-08, 12:29   #52
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Vi hadde en gang en 1,6 honda civic og den gikk som en kanonkule Men klart det avr jo en Honda

Svigers hadde en astra 1,4. jeg kjørte den en gang å kvalte den tilogmed på slett mark

Gammel 23-07-08, 12:33   #53
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi hadde en gang en 1,6 honda civic og den gikk som en kanonkule Men klart det avr jo en Honda

Svigers hadde en astra 1,4. jeg kjørte den en gang å kvalte den tilogmed på slett mark

Min gikk også som en kanonkule, noe turtallet også tilsa. :hørselvern:

Gammel 23-07-08, 12:54   #54
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Min gikk også som en kanonkule, noe turtallet også tilsa. :hørselvern:

Der har du forskjellen på en Bil og en BIL

Gammel 24-07-08, 21:26   #55
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

funnet bil?

Gammel 24-07-08, 21:40   #56
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg tror vi dropper Kia altså. Orker ikke enda en skranglekasse!
Toyota Yaris er både stygg og altfor liten. Men takk allikevel.

Toyota Yaris er ikke mye pen. Det er sikkert og vist. Men man sitter høyt i den og har god plass, både til bagasje og passajerer.. Jeg ble kjempeoverrasket første gang jeg satt i en slik bil. Og hadde egentlig lovet meg selv at en så stygg bil skulle aldri jeg sitte i (pappa har den se), men nå elsker jeg å låne den

Gammel 24-07-08, 23:15   #57
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer for Zafira. Synes det er en romslig bil, med god og behaglig plass både foran og bak. Godt bagasjerom, og bilen blir ikke så verst med takboks på heller.
Så flott at dere får dere ny bil.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 23:20   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

funnet bil?

Nei det tar visst litt tid, må ordne endel saker først, og så klarer ikke mannen å bestemme seg.
Men vi lander mer og mer på Zafira altså. Jeg og mannen elsker utseendet på den, comforten og plassen og vi har faktisk (selv om noen mener den er dårlig) nesten bare hørt positivt om den. Jeg har nå snakket med flere som har Zafira og som har hatt det i mange år og er strålende fornøyde.
Vi kommer jo til å ha bilen på full service 1-2 ganger i året og ta godt vare på den, så jeg regner med det blir bra.

Vi har garantert bil innen en måned, forhåpentligvis lenge før.

Gammel 24-07-08, 23:29   #59
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

ok

Har aldri prøvekjørt den.

En på gammel jobben til mann kjøpte seg en ny sånn da den var helt ny å plagdes så inn i f. Med automat kassen osv.
Men var jo første versonen av den.

3 menningen min tror jeg er på sin andre. og de har aldri plagdes noe.

Jeg mener skropel er skropel til det motsatte er bevist
Neida

Gammel 25-07-08, 08:07   #60
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Zafira er kjempegod bil den. Stor plass og har masse fine finesser. Grei bil å kjøre men har kjørt mange bedre biler. (men jeg tror alle biler blir dårlige å kjøre med en gang svigermor eiger de) men grunnen til at vi ikke kjøpte zafira og valgte 626 istedenfor er at vi hadde ikke råd til en zafira B, derfor måtte vi ha valgt en 2000-2003 model som er de som har MEST feil. Vi ble frarådet fra en opel mekaniker å kjøpe de fordi det er så utrolig mye feil på de at det vil bli kjempedyrt i lengden.

Tar man en bil på full service 2 ganger i året atlså? Vi skulle hatt vår på service nå. men har måtte utsettet det litt siden det koster 4000kr.

Mazdaen vår derimot kommer VELDIG høyt opp på alle bruktbillister som de bilene med minst feil.

Jeg synes faktisk disse tingen er MYE viktigere enn utsende på bilen. Zafira var HØYT oppe på våre lister. Men vi har ikke råd til uforesatte utgifter hele tiden. Derfor måtte vi velge en driftsikker bil.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.