|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Babybikini fra Ellos
Jeg står fast på at det er de som ser på jentene som seksuelle objekt det er noe galt med. En bikini gjør ikke en jente til en sexobjekt, det skal litt mer til.
![]() |
#42 |
Epikur
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosTrøtt; det handler ikke så mye om mannen din mener det er mest sexy med boxer eller string, det handler om hvordan vi lærer jentene å se på seg selv. Og dersom vi reduserer jenter - gjennom påkledning og pynt - til små damer, til pyntedokker, så gir vi dem stadige uuttalte signaler om at "du er ditt utseende". Og en jente som internaliserer ideen om at hun ikke er mer verdt enn hvor bra hun ser ut vil være sårbar overfor spiseforstyrrelser, press om tidlig seksuell debut og dårlig selvtillit.
![]() |
#43 |
Epikur
|
Jeg, på den annen side, står fast på at dette tar du for lettvint på og anbefaler at du kanskje kikker litt på forskingen rundt temaet.
![]() |
#44 |
ekstremt trøtt
|
Og se der er vi enige. Jeg får bare ikke dette til å henge sammen med et enkelt klesplagg. Det er poenget mitt.
![]() |
#45 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortell oss da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Epikur
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosJeg har lenket, Pusurkine. Peker opp på tidligere innlegg. (#41)
![]() |
#47 |
Superaktiv
Åh, beklager, litt varmt i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosJeg er blandt dem som ikke klarer å få høy puls av dette.Bikini til en liten baby er selvsakt her idiotisk,noe jeg aldri hadde kjøpt uansett, men når det gjelder litt større unger spiller det ingen rolle for min del.
![]() |
#49 |
Superaktiv
Jeg er enig i at det er en veldig polarisering mellom kjønnene i klesveien veldig tidlig i barneårene, men synes ikke at bikini er noe viktig element i dette, selv bikinitrusa i rosa skiller seg mye fra spiderman-shortsen, så det er liksom en helt annen debatt, og synes det er helt på siden av hva jeg vil kalle seksualisering, det er vel mer kjønnssegregering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babybikini fra EllosTakk, Mim!
![]() |
#51 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Altså, hvorfor det? Man står helt fritt til å kjøpe her i verden, kan ikke skjønne at dette egentlig er noe sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Leser
|
Jeg ser helt andre ting i min glasskule. Jeg tror "naturlig" moten kommer til å vare lenge. Med langt hulderhår, nakne barn, lin, bambus og silkeklær. Jeg tror sex ikke selger så mye lengre, det som er hot nå er gammeldags strippeshow med dusker på brystvortene (brystknoppene, anyone?
Jeg er ikke enig her. Det at ei jente, et barn har på seg en bikinioverdel bør ikke gi normale mennesker et inntrykk av en attråverdig seksualpartner. Så vidt jeg husker om seksuelt misbruk av barn, er det helt andre ting som er faren. Typisk eksempel er de overgrepene som er avdekket i regi av den katolske kirke. Hysj-hysj-mentaliteten som sier at slike ting skjer da ikke her! Og det er sikkert barna som lyver. Jeg tror i alle fall ikke at grunnen til misbruket er at korkappene er så voldsomt sexy.
Jeg er enig med deg at det er uheldig med en skarp kjønnsdeling, fordi det presser barna inn i roller som blir veldig stive og ufleksible. Men jeg synes det er en annen diskusjon enn det Mim diskuterer over her.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-07-08 kl 22:45. Årsak: Endret siste setning i svar til Mim |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Babybikini fra EllosOi! Her var diskusjonen virkelig i gang ja. Så fint
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 25-07-08 kl 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Superaktiv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ringskrømt
|
Blond, nei. Men hvorfor i all verden du kler på en treåring bikini er helt uforståelig for meg.
![]() |
#56 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Babybikini fra EllosDet er bare til å la være å kjøpe det. . . Men dessverre så er det folk som hamstrer villt med en gang slike ting kommer på tilbud, og da er vi på en måte like langt.
![]() |
#57 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SELVFØLGELIG er det de som ser på småjenter som seksuelle objekt det er noe galt med. Det tror jeg ikke det er NOEN her inne som mener i mot.
![]() |
#58 |
Epikur
|
![]() |
#59 |
Superaktiv
Men det jeg lurer på er hvorfor hennes klær er seksualisert og ikke hans? Sist redigert av Pusurkine : 26-07-08 kl 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Babybikini fra EllosDette med bikinitopper har alltid vært en viktig sak for meg.
![]() |