Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en skriver eller en leser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 08:31   #41
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Er du en skriver eller en leser?

Jeg leser mye mer enn jeg skriver

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 08:32   #42
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Leser mye mer enn jeg skriver.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 08:54   #43
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Med tanke på hvor lenge jeg har vært medlem, og hvor mange innlegg jeg har skrevet, er jeg definitivt en leser.

Gammel 30-07-08, 09:01   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går litt i perioder, men jeg er nok kanskje en skriver..? Det er litt på samme måte som i virkeligheten - jeg kan være ei skikkelig skravlebøtte,
mens andre ganger er jeg taus. (OK, da, det er kanskje ikke så veldig ofte. )

Gammel 30-07-08, 09:05   #45
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Definitivt en leser. Mange svar blir slettet underveis, fordi jeg synes det jeg har skrevet er allerede sagt. Korrekturlesing er ikke for meg, så innlegg blir ofte postet med skrivefeil.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!

Sist redigert av Lucifer : 30-07-08 kl 09:05. Årsak: Skrivefeil som sagt..
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:09   #46
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er definitivt en skriver. Det er få tråder jeg bare leser i, jeg slenger som regel ut en mening der jeg er inne. Jeg er utbredt skravlet IRL også.

Gammel 30-07-08, 09:23   #47
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg leser mye mer enn jeg skriver

Gammel 30-07-08, 09:29   #48
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser mye og skriver lite.

Gammel 30-07-08, 09:29   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Begge deler, tror jeg. Jeg leser mye mer enn jeg skriver, men jeg bruker ganske lang tid på mange av innleggene mine og har skrevet en del av dem, så tidsmessig er jeg ikke sikker på hva jeg bruker mest tid på i snitt.

Har du ikke skrevet alle innleggene dine?

Jeg leser mer enn jeg skriver, jeg også, og på mange områder (og i mange diskusjoner) leser jeg bare og skriver ingenting. Det er muligens opplagt at jeg skriver en god del også, men jeg svarer/reagerer mye mer enn jeg starter egne tråder. Og så er det bloggen, da, der skriver jeg også en del, og det er jo en litt annen form.

Velkommen til Thalia, det var veldig hyggelig å lese innlegget ditt - gratulerer med å ha brutt barrieren! Jeg kjenner meg igjen fra den ganske lange perioden jeg bare leste uten å bidra på Usenet; det var en overvinnelse å begynne å poste selv (men det gikk ganske greit etter hvert, da ).

Gammel 30-07-08, 09:40   #50
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg er en leser. Men en prater i RL.

Samme her. IRL sitter kommentarene løst, og jeg er ivrig i diskusjoner. Jeg sliter med å diskutere skriftlig, henger meg opp i skrivefeil og setningsoppbyggelse, dermed tar det år og dag å poste et innlegg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:43   #51
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er et periodemenneske her som overalt ellers.
Nå leser jeg mest, og funderer litt og syns liksom at alt jeg har å si om en sak er sagt, så da kan jeg like gjerne la vær. Så nå er jeg helt klart en leser.

Når denne perioden går over regner jeg med jeg hiver meg uti det med liv og lyst igjen.

Dette gjelder for så vidt i rl også. Periodevis prater og periodevis lytter.

Sånn er det med meg også.
Og når du, Kirsebær, skrev dette så bra, hadde jeg strengt tatt ikke behøvd å svare.

Gammel 30-07-08, 09:45   #52
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Sånn er det med meg også.
Og når du, Kirsebær, skrev dette så bra, hadde jeg strengt tatt ikke behøvd å svare.

... du kunne jo bare signert?

Gammel 30-07-08, 09:46   #53
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok primært en skriver. Men jeg er sjelden trådstarter, jeg henger meg bare på de trådene jeg syns er interessante. Og de finner jeg normalt sett på "uleste innlegg", og vurderer ut i fra overskrift. Ikke spennende? Da åpner jeg dem ikke en gang.

Men så må jeg si... alle som sier "jeg leser mer enn jeg skriver" - det gjør vel alle? Det er da vel ikke mulig å gjøre motsatt? Med mindre man altså bare starter tråder og skriver innlegg og ikke leser svarene da.

Når jeg sier at jeg primært er en skriver så er det til tross for at jeg altså "leser mer enn jeg skriver". Er tråden interessant, så skriver jeg vanligvis. Er den ikke interessant har jeg avgjort det senest etter å ha lest ett innlegg.

I RL er jeg nok litt motsatt. Jeg er en prater, for all del, men jeg lytter nok forholdsvis mer der enn på nett.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:47   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tinetoff sa det jeg ville si på en veldig bra måte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:49   #55
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men så må jeg si... alle som sier "jeg leser mer enn jeg skriver" - det gjør vel alle? Det er da vel ikke mulig å gjøre motsatt?

Det har du nok rett i. I alle fall hvis det er antall innlegg man snakker om. Hvis man tenker på hvor mye tid man bruker på lesing vs. skriving blir det kanskje riktigere - eller hvor mange tråder man bare leser i forhold til hvor mange tråder man skriver i.

Gammel 30-07-08, 09:51   #56
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har du nok rett i. I alle fall hvis det er antall innlegg man snakker om. Hvis man tenker på hvor mye tid man bruker på lesing vs. skriving blir det kanskje riktigere - eller hvor mange tråder man bare leser i forhold til hvor mange tråder man skriver i.

Joda... men som skriveren jeg er så henger jeg meg opp i formuleringer. "Jeg leser mer enn jeg skriver" er og blir en teit formulering.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:53   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Joda... men som skriveren jeg er så henger jeg meg opp i formuleringer. "Jeg leser mer enn jeg skriver" er og blir en teit formulering.

Jeg synes ikke det? Tatt akkurat som det står, så tror jeg de fleste vil mene at det betyr "jeg bruker mer tid på å lese enn på å skrive", ikke "jeg leser flere ord enn jeg skriver". I forumsammenheng er det vel også naturlig å tenke antall innlegg, men det er absolutt ikke den eneste rimelige tolkningen.

Gammel 30-07-08, 09:55   #58
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser flere tråder enn de jeg svarer i. Det er ikke alle tråder jeg føler jeg har noe å bidra med i og av og til orker jeg rett og slett ikke å svare, eller klarer ikke å formulere det jeg ville si.

*og her kom et godt eksempel på en veldig gjennomtenkt og godt formulert setning*

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:57   #59
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en leser.

Og jeg synes det er så kjedelig å skrive svar som dette. Kunne det ikke bare vært en poll, så hadde jeg sluppet å delta i tråden overhodet

Gammel 30-07-08, 10:01   #60
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er en leser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.