|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Har du tenkt på det? Hvordan tror du at du ville reagert om du måtte fjerne et bryst pga brystkreft? Tror du forholdet hadde overlevd? Hvordan hadde det vært å gå i svømmehallen da? Hadde du bedt om å få rekonstruert et nytt bryst umiddelbart (må vente et år)? Dette er helt hypotetisk og selvfølgelig er det ikke lett å vite helt sikkert hva man hadde gjort, men prøv å tenk på det. Det er flere her inne som kommer til å få brystkreft en gang. Forhåpentlig klarer de seg uten å fjerne brystet, men noen må det også. Sist redigert av Jessica : 03-08-08 kl 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?
Ja jeg også. Har tenkt på det allerede, og snakket med mannen om det før en gang, og det hadde nok heller styrket forholdet vårt, enn svekket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Når jeg tenker på det, så tror jeg hadde gitt hva det måtte være for å overleve kreft. Jeg er fryktelig redd for den sykdommen, og bare det å begynne å bekymre seg for å dø fra ungene sine og mannen. Nei da blir alt annet så utrolig ubetydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Ja jeg også.
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde gitt blaffen i brystet og fokusert på å overvinne sykdommen. Min kvinnelighet ligger ikke i brystene mine, så jeg tror ikke jeg hadde følt meg mindre kvinnelig med bare et bryst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
Signerer Liven! Har tenkt på det, og kommet fram til akkurat det samme som kloke Liven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg har hatt en sykdom jeg har vært veldig syk av og jeg er også i risikosonen for bryskreft pga arvelighet. (Men det er en veldig liten økning og moren min hadde en ganske "snill" form for kreft.)
En alvorlig sykdom er nok en påkjenning på et forhold.
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg tror ikke det hadde betydd noe for forholdet til mannen om jeg fjernet et bryst, men jeg tror jeg hadde ønsket rekonstruksjon dersom det hadde skjedd i de nærmeste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg tror jeg hadde tatt det tungt å måtte fjerne et bryst. Det er jo en del av meg, og jeg vil jo se helt annerledes ut uten brystet. PÅ den annen side ville jeg nok midt oppe i behandlingen ha fokus mest på sykdommen, og å bli frisk. Redselen for sykdommen hadde nok overskygget dette med brystet i starten. Som frisk igjen ville jeg nok vært plaget av å ha kun ett bryst. Jeg har store bryst, og vektmessig ville det vært plagsomt også tror jeg. Så jeg ville nok gått for rekonstruering, etterhvert.
![]() |
#11 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg kjenner forresten ei som har gått uten det ene brystet i 10 år, hun sliter skikkerlig nå med å komme seg etter operasjonen hun valgte å ta i mars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde nok tenkt på å overleve, fremfor hvor tragiskt det er at man mister brystet. Hva er vel ett bryst, i forhold til resten av livet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Originala
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Umiddelbart ville jeg nok ikke ofret fjerning av brystet mye tid. Det viktigste ville vært å bli frisk og å kunne være der for mannen min og spesielt barna mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde som mange andre sier, nok vært mer opptatt av å overleve sykdommen. Jeg har vært til mammografi og ul pga. en kul, og har altså rukket å tenke de verste krisetanker i et døgn. Og det var ikke å miste en pupp jeg tenkte på, men det å være livredd for å dø fra barn hovedsaklig, og mann. Hvis puppen var et offer som gjorde meg frisk hadde jeg nok vært lettet. Jeg tror nok jeg hadde bedt om rekonstruksjon, men da for min egen del. Vårt forhold hadde nok, om noe, blitt sterkere av en slik situasjon, det har blitt sterkere før av kriser.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
Tenker jeg bare signerer denne.
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Dette har jeg tenkt på siden jeg var 16, og min mor fjernet sitt første bryst. Hun har ikke rekonstruert. Min venninne fjernet et bryst for drøye ti år siden, og for henne ble det viktig å få et nytt etterhvert. Jeg tror ikke jeg ville gått for en ekstra operasjon.
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde nok ville ønsket å få rekonstruert et bryst så raskt som mulig. Tviler på at den tanken ville fjernet fokuset fra gleden av å overvinne / bekjempe sykdommen.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skremmern skrev akkurat det jeg også tenkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Om forholdet hadde overlevd? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle gjøre det, jeg er da tross alt mer enn puppene mine, selv om de er ganske store. Men jeg hadde nok ønsket å få på plass en ny pupp ganske kjapt.
![]() |
#20 |
Pauset
|
Undersøkelser har vist at kvinner som har vært gjennom brystkreft hyppigere blir skilt senere. Jeg hørte det på radioen for noen år siden. Jeg vil tro at forholdet hanglet før sykdommen og at det ikke akkurat hjalp på. Ingen mann går fra sin kvinne pga en pupp vil jeg tro... det må mer til enn som så får jeg tro. Samtidig er det jo litt rart at kvinner med brystkreft er mer utsatt for skilsmisse, hvis det stemmer det jeg hørte da... |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
brystkreft, fjerne bryst |
|
|