|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekk
GPS kan også være forstyrrende og forvirrende for nervøse og lettskremte sjåfører som helst ikke bør ha for mange ting å konsentrere seg om i bilen.
![]() |
#42 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkSom jeg kjenner meg igjen! Det er så utrolig godt å høre at man ikke er alene om denne "fobien". Som Iset trives (trivdes) jeg godt bak rattet når jeg bare får manna meg opp til det. Det er desverre blitt noen år siden (husker ikke hvor mange, rundt fire tror jeg). Tenker stadig på det og en gang SKAL jeg kjøre igjen. Trur eg...
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJa, jeg kommer kun til å bruke GPS-en når jeg må lete etter et sted, jeg kjører jo uansett helt der jeg er kjent. Jeg skal kjøre masse fremover, takk for alle råd. Nå kjenner jeg at jeg nesten begynner å glede meg litt.
![]() |
#44 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet er ganske fint å trene seg med GPS også, så man har i ryggmargen akkurat hva damen mener når hun sier "In five hundred meters, in the round-about, go straight on. Take the second exit."
![]() |
#45 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Mannen min er både irritert og oppgitt over meg. Han tror det bare er en fiks ide jeg har, i motsetning til hans flyskrekk.
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
Må man ha stemme på?
![]() |
#47 |
Nymotens gammeldags
Ja er det ikke utrolig? Jeg har også fått servert himling og annet fra folk som har angst for andre ting som feks. fly. Min angst er liksom ikke så viktig den.
![]() |
#48 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg har kjøreskrekk også, det er derfor jeg ikke har lappen.
![]() |
#49 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet er nesten godt å høyra at det er fleire som har kjøre-skrekk, eg hadde alltid på følelsen at ingen tok meg særlig alvorlig då eg nekta å kjøra. Til slutt fekk eg nærmest bil oppi hendene, og begynte å kjøra fem mil (totalt) fram og tilbake frå jobb. Då kom eg liksom inn i det igjen, og hugsa kvifor eg likte å kjøra bil då eg var yngre. Men ein lang ferie er nok til at det blir skummelt å kjøra igjen, og eg kjører berre min eigen bil. Å kjøra i utlandet har eg ikkje skjenka ein tanke, eg blir forresten aggressiv når eg er redd
![]() |
#50 |
Glad
|
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg har hatt kjøreangst fra den dagen jeg fikk lappen. Har også kjørt av veien på glatta, snurra rundt og holdt på å ta livet av både meg og gubben. Etter det kjørte jeg ikke på glatta (eller når jeg trodde det kanskje kunne være glatt) på årevis. Det jeg kan si er at angsten har blitt mindre etter at vi fikk bil med automatgir, av litt nyere modell som jeg ikke er redd skal stoppe. Kanskje er det fordi jeg nå bare trenger å konsentrere meg om veien, og ikke giring og clutching i tillegg?
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette kan jeg skjønne. Har fylt bensin én gang på 4 år og var overbevist om at alle kunne se på meg at jeg egentlig ikke visste hva jeg drev med. Etter det er det alltid mannen som har gjort det for meg.
![]() |
#52 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkGLATTA ja, herregud ... Jeg vil helst ikke kjøre om vinteren, for jeg er livredd for å spinne av veien, eller enda verre - inn i en annen vei. Nå får vi jo ny bil med nye dekk, men allikevel, det blir jo ganske glatt her om vinteren. Heldigvis har vi så og si aldri snø her, men de 1-2 dagene vi har snø i året blir det alltid trafikk-kaos her og "alle" kjører av veien.
![]() |
#53 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg har også litt kjøreskrekk, både for å kjøre selv og for å sitte på med andre. Jeg har rett og slett en litt for utviklet katastrofefantasi, og slapper ikke av med møtende trailere i 100 km/t sånn ca 20 cm fra bilen. Jeg kjører likevel en god del da, både sommer og vinter, og rundt omkring i nærmiljøet innenfor en halvtimes radius er ikke noe problem. Skal jeg kjøre lengre, gruer jeg meg. Også om jeg bare skal sitte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkKan du drive litt tilvenning? Sett deg i bilen, start den, la den bare stå i ro mens du hører på en sang på anlegget? Og kjør fram og tilbake på p-plassen hjemme?
![]() |
#55 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg kjenner meg veldig igjen i mye av det som dere andre synes er vanskelig jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkJeg var sånn: Tenk om jeg ikke finner parkering, tenk og det skjer tenk om tenk om...Men så på ett eller annet tidspunkt skjedde det noe, jeg begynte å pendle, 20 min til og 20 min fra jobb (JA DET ER PENDLING FOR MEG DET) og plutselig fant jeg ut at det var ikke så farlig, og fant jeg ikke parkering tok jeg bare en runde til i streeten så åpenbarte det seg en plass i andre runde... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkDet som er vanskligst med dette synes jeg er at alle andre er så veldig flink :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkDa har jeg vært ute og kjørt, og ikke nok med det, jeg kjørte helt ALENE! For første gang i den nye bilen. Jeg ville nemlig en tur hjem til mamma, og orket ikke å ha med barna, så mannen ble hjemme med dem. Jeg holdt på å kaste opp rett før jeg kjørte, men det gikk overraskende bra, til tross for at rattet krenget litt til høyre (mannen klarte såklart å punktere på vei hjem fra Kongsberg med bilen, så vi kjører med et reservehjul som er mindre enn de andre dekkene
![]() |
#59 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkSå bra Iset.
![]() |
#60 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har kjøre-skrekkSå flott! Gratulerer så masse Iset. Supert!
![]() |
|
|