|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Og denne er god. Med masse isbiter (som knaskes) i.
![]() |
#42 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Drikker ikke kaffe.
![]() |
#43 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?
Samme som mannen drikker. Vi kjøper masse hele bønner når vi er i Sverige og selv om jeg ikke drikker kaffe digger jeg lukta av ferskkvernet kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?På kaffemaskinen putter jeg hele bønner fra Segafredo eller Malabar Espresso. Som oftest lager jeg en latte-variant, og jeg kan til dels konumere ganske mye av det...
![]() |
#46 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Kaffe latte for det meste.
![]() |
#47 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Hjemme: Nespresso i alle varianter, med og uten steamet ekstra lett melk.
![]() |
![]() |
#49 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Her drikkes det for tiden nestenøkologisk espresso (mest cortado), brent hos Temperato (kaffen er sertifisert økologisk fra leverandør, men Temperato er foreløpig ikke sertifisert). Min forrige favoritt kom også fra Temperato; Ottolina Fortissima. Begge typer kjøpes inn i hele bønner og kvernes her hjemme.
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis Sist redigert av Eia : 14-08-08 kl 18:48. Årsak: drikker kaffe på jobb også |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker doble, eller triple latter med lettmelk når jeg kjøper ute.
![]() |
#51 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?En kaffetråd!
![]() |
![]() |
#53 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Vanligvis standard norsk traktekaffe. Her hjemme bruker vi bare Kjeldsberg. Jeg synes mye forskjellig kaffe er godt, er jeg ute liker jeg egentlig best cappuccino, men her i Norge har man fått den sinnsyke idéen at det skal være kaneldryss på og det ødelegger jo hele gleden.
![]() |
#54 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Hvis man ser bort fra det skvipet som serveres i maskinen på jobb (det nekter jeg faktisk og kalle kaffe), så drikker vi stort sett presskannekaffe hjemme, basert på ferskmalte espressobønner. På kaffebar bestiller jeg meg stort sett en Cortado. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?SÅ masse rare (Ukjente) kaffesorter det finnes! :ikke urrban: |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
flisespikker
|
Kjempefint innlegg.
![]() |
#57 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Her hjemme drikker vi traktekaffe, stort sett av merket Evergood. Ute på cafe liker jeg godt å drikke kaffe mokka.
![]() |
#58 |
*_*
|
Enig med Skilpadda, Thalia - flott innlegg.
![]() |
![]() |
#59 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker ikke kaffe, men tar som regel med med en iskaffe når jeg er i butikken. Den syns jeg er god. Og, når vi er i USA går det med en frappochino fra Starbucks, hver dag.
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Vi bestiller kaffe fra Stavanger kaffebrenneri, der vi får kaffe som er både økologisk, rettferdig og knakende god. Vi kverner selv og tilbereder i presskanne. Eller vi lager iskaffe i blenderen, eller annet med bialettien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|