|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
<*(((<
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld
Jo, det er det absolutt. Leste du forresten hovedinnlegget før det ble endret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg er utdannet sykepleier, men liker verken opprevne ansikter, synlig skjelett, myd blod og mye smerte. I akutte situasjoner handler jeg der og da, men etterpå kjenner jeg ofte at jeg er småkvalm, svimmel og uvel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg må si meg enig med Skremmern og Nooria her. Syns dere skyter litt fra hoften her mot noen som nettopp har vært utsatt for en ubehagelig opplevelse. Ikke så lett å være helt klar på hva man tenker og sier etter en slik sjokkartet hendelse.
![]() |
#44 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mistenker at Nooria, Liven og Skremmern ikke leste hovedinnlegget før det ble endret? Det hadde en ganske annen ordlyd og derfor årsaken til så mange av oss hang oss opp i dette istedet for å bekymre oss for hvordan de innvolverte hadde det. Det viser selvsagt like dårlig holdning fra oss, som vi syntes HI viste (eller hva vi tolket i hva hun skrev). Våre innlegg ble også skrevet av følelser frembrakt av hovedinnlegget, og var forsåvidt normale reaksjoner, men jeg forstår kritikken. Vi kunne kanskje ha fisket litt videre om opplevelsen før vi slo ned på fokuset i innlegget...
![]() |
#46 |
© All rights reserved
|
Nei, jeg leste ikke hovedinnlegget, men jeg kommenterte verken det HI har skrevet i denne tråden eller det dere andre har skrevet. Jeg skrev litt om hvordan jeg opplever akutte situsjoner og at jeg håper det gikk bra med mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldUffda!! Må ha vært et fælt syn. Håper det går bra med ham, og at du klarer å komme deg over det sjokket. Jeg hadde blitt veldig skjelven selv om jeg hadde sett noe slikt...
![]() |
#50 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldSkulle gjerne visst hvordan det gikk med mannen, men sykehuset kan vel ikke hjelpe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldHuff! Skjønner godt at det var en fæl opplevelse!
![]() |
#52 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg leste også hoveinnlegget før det ble endret og reagerte på hvordan det var skrivet. Det virket som fokuset lå på hvor kvalmt det var for trådskrivern som var vitne til det her. Jeg kjente at jeg ble litt irritert fordi den skadde mannen ikke ble mer nevnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Ikke sant!
![]() |
#54 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldNår jeg tenker over det, noe jeg har gjort flere ganger etter jeg leste det, er det fryktelig arrogant av oss å kommentere måten innlegget er skrevet på, fremfor å skjønne hvordan dette faktisk oppleves.
![]() |
#55 |
Gangster girl
Hvor: I norge
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg ble litt redd ja, shit tenkte jeg! Først så så jeg bare en sykkel som sto ved autoværnet, så så jeg en noe som beveget seg i mellom mellomrommene. Sist redigert av Avelonia : 16-08-08 kl 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg leste hovedinnlegget før det ble rettet.
![]() |
#57 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg leste hovedinnlegget før det ble endret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Unik
Det har jeg gjort (dog ikke ulykke, men dødelig akutt sykdom hos fremmed), og jeg tenkte mye på det i lang tid etterpå - og fremdeles i ny og ne 10 år etter.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 16-08-08 kl 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Godt oppsummert.
![]() |
#60 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg leste ikke hovedinnlegget før redigering, men har skjønt i ettertid hva som stod der. Synes at de fleste som reagerte veldig negativt på HI, nå selv har fått reflektert litt, skjønner at dette var en måte å avreagere på. Synes det er flott at folk her forstår at dette var en form for debriefing for HI. Det er lett å stå på sidelinjen og være "eplekjekk", men før en har opplevd noe slikt selv, så vet en ikke hvordan en selv ville reagert |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|