Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 22:55   #1
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Ladies av Mara Lee. Ikke helt overbevist.

Gammel 21-08-08, 00:19   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Lenker av Anne-Karin Eldstad.
Har lest, dvs. hørt, på Julie og Som dine dager er også, og neste blir Fri.
Og blitt inspirert til å lese Innhaugfolket-bøkene igjen også, har lastet de ned, har ikke lest de siden tenårene en gang.
Vurderer en Pratchett innimellom her.

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 21-08-08, 00:23   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred. En sterk og fantastisk skrevet bok, synes jeg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 31-08-08, 00:50   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Ann-Karin Eldstad Folket på Innhaug har jeg på iPoden nå.
Siden jeg er ferdig med alle bøkene om Julie og vi er på "Eldstad-kjøret" lizzåm.
Også leser jeg Jesper Juuls Familier med kronisk syke barn, og en av mine favorittbøker; Neverwhere. (Av Neil Gaiman.)
:dårligpååleseenbokomgangen:

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 21-08-08, 16:42   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usj. Jeg er fortsatt stuck i [insert navn på den Marisha Pessl-boka jeg aldri husker navnet på] og Atonement. Får ikke lest nok om dagen.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-08-08, 16:47   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den franske løytnants kvinne. Har lest den før, fin bok å ha et gjensyn med.

Gammel 21-08-08, 16:49   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Usj. Jeg er fortsatt stuck i [insert navn på den Marisha Pessl-boka jeg aldri husker navnet på] og Atonement. Får ikke lest nok om dagen.

Special topics in Calamity Physics

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:43   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Begynte på Jo Nesbøs "Hodejegerne" klokka seks i morges.

Jeg er ganske betatt.

Første boka jeg leser av ham... (jada, jeg er treeeg), men det blir nok ikke siste.

Burde jeg begynne fra toppen nå, eller kan jeg ønske meg Snømannen først?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:45   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peter Høeg: Kvinnen og apen, etter anbefaling og utlån fra min bror.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:57   #10
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Peter Høeg: Kvinnen og apen, etter anbefaling og utlån fra min bror.

Denne boken, på dansk - kvinden og aben - måtte jeg analysere tvers igjennom på muntlig eksamen i nordisk litteratur. Meget fascinerende bok.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 12:02   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Denne boken, på dansk - kvinden og aben - måtte jeg analysere tvers igjennom på muntlig eksamen i nordisk litteratur. Meget fascinerende bok.

På grunnfag, eller? Jeg synes det går litt trått foreløpig, men har ikke kommet så langt ennå. (Jeg sliter alltid litt med bøker hvor jeg ikke greier å holde styr på personene i begynnelsen. )

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 12:13   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å, det er en helt spesielt fantastisk bok! Ikke sikkert alle vil synes den er fantastisk bra, men at den er fantastisk, burde være udiskutabelt. Men den er utrolig ordrik og intens. Og tar nok en stund å komme inn i, ja. Jeg var så "mettet" etter å ha lest den at jeg ikke klarte å komme i gang med neste bok i trilogien, men jeg skal definitivt lese hele.

Jeg kan godt forstå den følelsen av mettethet. Jeg er kommet en god del videre nå, og vet fremdeles ikke om jeg liker den, eller om jeg bare er så overgitt at jeg holder ut av ren nysgjerrighet på hva dette er for noe, egentlig.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Special topics in Calamity Physics

Fin bok!

Gammel 22-08-08, 13:01   #13
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

På grunnfag, eller? Jeg synes det går litt trått foreløpig, men har ikke kommet så langt ennå. (Jeg sliter alltid litt med bøker hvor jeg ikke greier å holde styr på personene i begynnelsen. )

Ja, på grunnfag. Vi hadde en dansk professor som underviste i denne boken og jeg lærte enormt mye av ham. Leste boken igjen noen år etter og fikk en ny opplevelse

Mandino er ikke aktiv  
Gammel 22-08-08, 11:46   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shamu: Les dem i den rekken den ble utgitt. Ellers blir det bare rot.

Jeg orker ikke lese noe for tiden. Jeg har prøvd meg på Eat, pray, love og den var litt kjedelig. Så begynte jeg på The Swarm, men fikk bare lest en side før jeg sovnet.
Jeg må på DW-shopping, kjenner jeg.

Gammel 22-08-08, 11:49   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Shamu: Les dem i den rekken den ble utgitt. Ellers blir det bare rot.

Jeg orker ikke lese noe for tiden. Jeg har prøvd meg på Eat, pray, love og den var litt kjedelig. Så begynte jeg på The Swarm, men fikk bare lest en side før jeg sovnet.
Jeg må på DW-shopping, kjenner jeg.

Jammen..... jeg kan ikke stoppe midt i "hodejegerne" Det er jo blitt spennende nå....

Men okei... lover å ønske meg bok 1, også les dem i rett rekkefølge heretter... :lydig:

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 23-08-08, 23:14   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg greier aldri å lese bare en bok om gangen dessverre. Nå leser jeg Atonement, en biografi om Heath Ledger, Hodejegerne, og No time for goodbye av Linwood Barclay. "Noen" gikk litt amok på Bookworld i ferien ja.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 24-08-08, 09:31   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Standard

Jeg kjøpte Bly av Lars Saabye Christensen i går, så leser annenhver gang i den og den første Stieg Larsson

Mandino er ikke aktiv  
Gammel 23-08-08, 23:09   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser to bøker for øyeblikket.

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón og Skråninga av Carl Frode Tiller

Flotte bøker på hver sin måte, men jeg kjenner jeg må jobbe litt med meg selv for å godta det malende språket i Vindens skygge.

Gammel 24-08-08, 23:40   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt pause i Titus Groan, og leser Mort av Terry Pratchett.

Gammel 24-08-08, 23:42   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her leses Murakamis bok "Øst for solen, syd for grensen" (var det riktig navn på boka forresten?).

Guava er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.