|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?
Dette er viktig for meg også. Særlig siden jeg hadde en stefar som verken likte andre mennesker eller andre meninger. Det er derfor viktig for meg at barna skal få være som de er og ha de meningene som de har og at de skjønner at de er elsket uansett.
![]() |
#42 |
Erfaren nok
|
For å være helt ærlig overrasket jeg meg selv jeg og, men motsatt vei.
![]() |
#44 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?De siste åra har jeg følt meg stort sett mislykket som forelder til de to eldste. Går bedre med de to yngste, men det får meg jo til å føle meg enda verre overfor de to store. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Nå har jeg aldri drømt å bli mamma faktisk.... Men jeg og ser helt klart mine begrensninger..... Jeg synes jeg misslykkes mer enn jeg lykkes som mamma. Jeg hater at jeg er så lite tålmodig med storebror...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg synes jeg er passe tålmodig (i hvert fall i følge barnas mormor Sist redigert av Hasselnøtt : 20-08-08 kl 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Flinkere enn jeg hadde trodd. Kjærlig og ærlig, litt streng og sint innimellom, og mye kos og latter mesteparten av tiden. Tålmodighet er mitt svakeste punkt.
![]() |
#49 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Kjærlig, vennlig, leken og oppmerksom når jeg er i form, utålmodig og kanskje litt fjern når jeg ikke er det.
![]() |
#50 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er dessverre for lunefull; jeg skulle ønske jeg var mer forutsigbar for ungene. Men jeg er likevel konsekvent. Og nokså streng, jeg takler ikke tull og tøys annet enn i situasjoner der det er tid og rom for det. Samtidig passer jeg på at tilværelsen har masse tid til det, så... Feks er det noe helt annet å tøyse og tulle lørdag morgen, enn når man er tre minutter forsinket ut døren om morgenen og dette er informert om klart og tydelig. Så hvis ikke ungene mine blir totalforvirrede og skeiv i sjelen, så blir de robuste.
Signerer denne. Sånn har vi det også. Det kan bli høye stemmer og høyt temperament, men jeg ser at de og vi tåler det fordi vi kan få det ut der og da - og snakke om det etterpå.
![]() |
![]() |
#51 |
Epikur
|
Manerer er viktig. Uoppdragne unger blir møtt mer negativt enn veloppdragne, og det er viktig for meg at mine unger vet å te seg blant folk. Jeg blir flau når jeg ser unger som ikke blir korrigert på dårlg oppførsel, når man samtidig ser hvor negativt andre reagerer.
![]() |
#52 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?I følge min tenåring er jeg streng meggemamma som er best i verden. Når man ser på resultatet en oppegående tenåringssønn uten problemer, som er tillitsfull, reflektert og omtenksom.........vel da klapper jeg meg selv på skulderen og berømmer meg selv som har klart alt det helt på egen hånd. |
![]() |
![]() |
#53 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Akkurat nå føler jeg meg som en ganske så dårlig mamma, jeg pusser opp nede for harde livet. Det tar på meg både når det gjelder tid, energi og delaktighet.
![]() |
#55 |
Textrovert
|
Men hvordan korrigere dårlig oppførsel der og da uten at det blir sett på som "ydmykelse" av barnet som så mange mener all offentlig påpakk er? Jeg tar det alltid der og da, mest fordi jeg blir skuffet og sint, men jeg vet jo at mange mener at det er å traumatisere barnet. JEG tror ikke det, men jeg ønsker ikke at folk skal gå rundt og skule på meg heller.
![]() |
#56 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er mye mindre streng enn jeg hadde trodd på forhånd og "diller" sikkert mer med "nykker" enn mange syns er riktig. Av og til mer enn jeg selv syns er riktig også.
![]() |
#57 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Tøysemamma |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Epikur
|
Jeg vet ikke helt hva som er mest traumatiserende, å bli irettesatt eller oppføre seg tøysete emd alle de sosiale sanksjonene det får. Mitt ferskeste eksempel er en gutt som ikke skjønner når man hvisker og når man roper, som ikke sier takk, som sier stygge ord når det virkelig ikke passer. Og så tar ikke foreldrene det?! Om de tar det hjemme, så synker det tydelig ikke inn. Og han vil jo bli vurdert som komplett dust om han ikke slutter med sånt.
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg synes også at det er fint å ta opp ting der og da. Særlig med mindre barn. Men jeg har som regel tatt til sides, og ikke tatt det foran andre. Selv om de andre skjønner hvorfor jeg har tatt henne til sides, føles det jo mye mer ok for barnet det gjelder. Med større barn synes jeg ofte det er ok med en kortversjon ute og en lengre samtale om det hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Epikur
|
nei, nei! Det er forelderen som setter på seg klovnenese! Det er jo noe av det flaueste en ti-åring kan oppleve! (Ellers om på Amigo, der det tapende laget fikk foreldrene sine inn som skulle synge og danse. De holdt på å dø.
![]() |
|
|