|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?
Jeg kan også relatere til følelsen av utilstrekkelighet. I mitt case kom tvillingene først, da.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Vi er helt enig. |
|
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Abort grunnet tvillinger?
Ja, det er akkurat det.
|
|
#4 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Joika sier det jeg mener. |
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Re: Sv: Abort grunnet tvillinger?
Det er de som tar abort fordi de ikke bruker prevansjon og gambler på den måten. Det er langt langt fler. Alle som velger abort gjør det av SINE årsaker. |
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Nei, dette var opprørende og veldig trist lesing.
|
|
|
|
|
#7 |
|
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg kan overhodet ikke klare å forstå at man tar abort fordi det er to og ikke en i magen, når man i tillegg har planlagt graviditeten og vil prøve på nytt for å få ett barn blir jeg rett og slett uvel.
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg sier vel som Teo, i og med at vi har fri abort inntil 12. svangerskapsuke, og jeg faktisk støtter dette, så må jeg leve med at enkelte mennesker tar valg, som for meg framstår som hårreisende...
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg mener også som Teo og Inagh, i prinsippet.
|
|
#10 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Abort grunnet tvillinger?Dette her var bare trist lesing. |
|
|
|
|
#11 |
|
Stadig underveis
Sv: Abort grunnet tvillinger?For meg er dette sjokkerende å lese. Det er helt utenfor min fatteevne.
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?For meg er dette helt uforståelig, men jeg har ingen grunn til å dømme. Hun tok et valg hun mente var riktig for seg og sin familie, og det må man bare akseptere. Som UFB'er er det lett å få vondt i magen og tenke at dette utakknemlige vesenet som i 2 pp får det vi bare drømmer om, men hun vil bare ha to, og da må hun få bestemme. Selv om det virker absurd og verdisynet og løsningsorienteringen til denne damen er helt på trynet.
|
|
#13 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Melder meg med andre sjokkerte tvillingmammaer. |
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg liker ikke at det taes abort for slike (for meg) dumme grunner som tvillinger, kjønn osv. Men jeg aksepterer at jeg ikke er den som kan bestemme hva som er en god eller dårlig grunn og jeg har bestemt meg for å være for selvbestemt abort. |
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Abort grunnet tvillinger?1. Jeg har ikke finlest hele saken |
|
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg er for selvbestemt abort, men i dette tilfellet så vrenger det seg i meg... |
|
|
|
|
#17 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Fy søren sier jeg bare! Har selv vært i samme situasjon, en liten jente og to små på ultralydbildet, tanken på å skulle valgt dem bort gjør meg fysisk uvel.
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Jeg er enig med Joika. Jeg syns også argumentet om at man må ta høyde for at det er flere enn ett barn når man prøver er litt rart, da må man jo også ta høyde for at det ikke er et funksjonsfriskt barn også, og de aller færreste gjør det.
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Abort grunnet tvillinger?Som jeg har skrevet tidligere synes jeg heller ikke noe om grunnen til at hun tok abort. Men jeg vet også at mange ikke synes noe om at jeg vet at jeg kommer til å ta abort hvis jeg skulle bli gravid igjen. Vi bruker selvfølgelig prevensjon, men om det skulle skje så VET jeg at jeg ikke fikser flere barn (Følelsesmessig). Jeg vet at jeg kommer til å ta abort. Og er det egentlig noe bedre? Vi er oppegående mennesker som økonomisk og på alle andre måter hadde klart å få et barn til. Men vi vil ikke ha fler, uansett. Det største forskjellen er jo selvfølgelig at vi på ingen måte prøver å bli gravide. |
|
|
|
|
#20 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Ja, det synes jeg faktisk er en bedre situasjon. Dere ønsker ikke flere barn, og dere sikrer dere i mot det. Men ting kan som du sier skje... |
|
|
![]() |
|
|