Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Meningen med livet (MML) og depresjon
Jeg har et avklart forhold til MML mitt og er deprimert 3 3,85%
Jeg har ikke et avklart forhold til MML mitt og er deprimert 4 5,13%
Jeg har vært deprimert, men har fått et avklart forhold til MML mitt og er det ikke lengre 9 11,54%
Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt og er derfor deprimert 3 3,85%
Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt, men er ikke deprimert 1 1,28%
Jeg har aldri vært deprimert og har altid hatt et avklart forhold til MML mitt 14 17,95%
Jeg har aldri vært deprimert og har aldri hatt noe avklart forhold til MML 18 23,08%
Dustepoll / Du tenker for mye / Vil bare se resultatene 26 33,33%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 22:34   #41
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)

Det må være unga det, og alt som blir gjort for at de blir til

Gammel 26-08-08, 10:36   #42
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker svært sjelden over hva som er MML. Og jeg er en av de lykkeligste mennesker jeg vet om. Det må være en direkte sammenheng der.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 10:39   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tenker svært sjelden over hva som er MML. Og jeg er en av de lykkeligste mennesker jeg vet om. Det må være en direkte sammenheng der.

Jeg tror ikke det er sunt å tenke for mye på slike ting.
Jeg vet i hvert fall at jeg klarer meg fint og er happyhappy uten å ha ofret det en tanke.

Gammel 26-08-08, 10:54   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært deprimert. Jobben min var hele livet mitt, og når det ikke gikk som jeg hadde tenkt, så gikk jeg på en smell.

Da måtte jeg ta et lite oppgjør med meg selv, og konkluderte med at jeg egentlig ikke var laget til å være arbeidsnarkoman. Dermed begynte jeg å prioritere anderledes. Det satt langt skulle omdirigere livet sitt, men nå kjenner jeg at jeg har det bedre med meg selv.

Jeg har nå bestemt jeg for at min mening med livet er å kose meg med det jeg har nå, og ikke lengte så fælt etter alt annet som ligger frem i tid.

Gammel 26-08-08, 15:08   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Lille Ru;1157572]Jeg tror ikke det er sunt å tenke for mye på slike ting.[quote]
Jeg tror ikke det er sunt å ikke tenke på slike ting. For meg kommer ikke "lykken" (vidt begrep, derfor i anførselstegn) helt av seg selv, jeg må finne ut av hvor jeg vil og hvordan jeg skal komme dit.

Gammel 26-08-08, 15:46   #46
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Meningen med livet er et meningsløst spørsmål.
Hva som gir livet mening er å gjøre det som føles riktig. Barn, venner, og en balanse mellom å nyte livet og å sloss for det du tror på kommer helt sikkert inn i bildet her.
Skjelden deprimert, i alle fall ikke mer enn jeg har godt av.

..eller med andre ord, enig med Skilpadda, Ben Murphy og Hasselnøtt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 16:05   #47
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Er det egentlig så fælt å tenke på at livet kanskje ikke har noe særlig mening utover det vi prøver å gi det selv? Jeg har lite problemer med å tenke på at mitt liv egentlig ikke betyr noe som helst, hverken i den store eller lille sammenhengen. :dukker:

Gammel 26-08-08, 19:21   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror ikke det er sunt å ikke tenke på slike ting. For meg kommer ikke "lykken" (vidt begrep, derfor i anførselstegn) helt av seg selv, jeg må finne ut av hvor jeg vil og hvordan jeg skal komme dit.

Men det er da to vidt forskjellige ting?

Hva som er meningen med livet mitt, aner jeg ikke. Jeg bryr meg katten, og er litt enig med Olympia.
Det betyr jo ikke at jeg tenker over hva som gir livet mening, som Ulvefar er innepå. Det er jo DET som betyr noe.

Gammel 26-08-08, 19:39   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det egentlig så fælt å tenke på at livet kanskje ikke har noe særlig mening utover det vi prøver å gi det selv? Jeg har lite problemer med å tenke på at mitt liv egentlig ikke betyr noe som helst, hverken i den store eller lille sammenhengen. :dukker:

Jeg ville synes det var problematisk dersom jeg følte at livet mitt ikke betyr noe i den "lille" sammenhengen. For meg er det viktig at livet mitt skal føles betydningsfullt og ha mening for meg, for familien min, for vennene mine og folk rundt meg. At det gjør en forskjell at jeg finnes, hvis du forstår. Store sammenhenger er derimot ikke viktige for meg heller.

Gammel 26-08-08, 19:47   #50
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Det er vel (igjen) et definisjonsspørsmål. Klart jeg betyr noe for min familie og mitt helt umiddelbare miljø, men det er en lang vei derfra til at jeg virkelig gjør en forskjell. (Og hvorfor i all verden tenker jeg nå på "Change We Can Believe In"????)

Gammel 26-08-08, 19:49   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel (igjen) et definisjonsspørsmål. Klart jeg betyr noe for min familie og mitt helt umiddelbare miljø, men det er en lang vei derfra til at jeg virkelig gjør en forskjell.

Da misforstod jeg sikkert bare hva du mente med "den lille sammenhengen".

Gammel 26-08-08, 23:36   #52
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Livet er den største gaven du kan få og gi. Og det er hva du gjør med livet som gir mening!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:50   #53
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hva som er meningen med livet mitt, aner jeg ikke. Jeg bryr meg katten, og er litt enig med Olympia.
Det betyr jo ikke at jeg tenker over hva som gir livet mening, som Ulvefar er innepå. Det er jo DET som betyr noe.

Da mener vi det samme, bare snakker forbi hverandre. Jeg bryr meg katten om hva min eksistens betyr for den store helheten, jeg er opptatt av at livet skal være godt for meg og de rundt meg. Litt selvsentrert, kanskje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.