|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Jeg er ikke superglad i å lage mat og ikke særlig redd for halvfabrikata heller, så jeg bruker mye Toro. Toro supper, Toro sauser, Pasta di Pharma, Spaghetti osv osv osv.
|
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker Toro glutenfri brun saus, og gl.fri hvit saus. Og langpannekaka og muffinsene. Samt de glutenfrie melblandingene. Og risgrøt. Av og til lager jeg også pose-gratinerte poteter, men ikke fordi de smaker som potetgrateng, de smaker noe helt eget
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Vi bruker mye Toro og andre halvfabrikater. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker Toro og Fjordland når det passer.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!Men pizzadeig, hva er det som er enklere med en ferdig-pakke? Man må vel uansett varme opp en viss mengde vann til riktig temperatur, og dessuten elte den? Den trenger da ikke heve særlig lenge selv om man baker den selv, den hever jo litt i ovnen også. Dette har jeg nylig oppdaget, etter at jeg måtte begynne med glutenfritt kosthold og ikke lenger kan "slenge en grandiosa i ovnen". Selv glutenfri pizzadeig er enkelt å lage!
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!Men jeg må også legge til: noen nevnte "lage store porsjoner med saus å putte i fryseren". Jeg lager av og til store porsjoner med Toro-saus og putter i fryseren, jeg.
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Sv: TORO på sporet!Jeg er ikke spesielt kokkete av meg, og bruker glatt risengrynsgrøt fra Fjordland og vaffelrøre fra TINE. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker poser til kakebaking. Jeg liker hverken å lage eller å spise kaker, og ungene er uansett mest opptatt av pynten, så det er det jeg gidder når jeg en sjelden gang MÅ bake. Det spises sjelden, og inneholder ikke all mulig dritt slik som middagene gjør.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: TORO på sporet!
Omtrent slik jeg lager min, jeg har også i finhakkede gulrøtter, spinatterninger (hvordan lure i folk spinat uten at de merker noe) finhakket selleri (stang eller rot) og alt mulig annet man skulle ha lyst på og som er i hus. I dag skal jeg ha i squash, paprika, aubergine, fetaost og oliven).
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Spinat var det! Jeg visste det var noe mer jeg hadde tenkt å ha i sausen denne gangen (har laget 30 porsjoner i helgen, så det blir en stund til neste gang...)
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Sv: TORO på sporet!Den boil-in-bag-greia er faktisk ikke så dum. Sjokoladekaken (og andre kakemikser) får en merkelig konsistens syns, jeg. Me no like. Pannekaker og vafler og sånt er minst like kjapt å lage fra bunnen, og så vet man jo akkurat hva man får i. Jeg tror ikke jeg har smakt noen sånne ferdigprodukter heller.
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
"Boil in bag" er genialt - og kan ikke skjønne at du skulle trenge å sparke beskjemmet rundt deg for å bruke det!
|
|
|
#13 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker mye Toro rett og slett fordi jeg ikke kan å lage mat fra bunnen av. Jeg skal nok få det til, men det krever litt mer enn jeg har tid til der og da også går det i glemmeboka senere.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Kjekt med de glutenfri-posene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Er villris i den jeg bruker.
|
|
|
#19 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Å jada, bruker Toro rett som det er. Synes mange av produktene er bedre enn det jeg klarer å lage selv.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ? Det er da lett, man bare prøver å åpne den glovarme drittposen for å helle ut risen. Jeg står der og sjonglerer med ei saks mens jeg prøver å unngå å brenne meg ihjel.
|
![]() |
|
|