|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har barnehagen deres kristen formålsparagraf? | |||
Ja, og det synes jeg er flott. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 28,74% |
Ja, men vi ville helst den ikke hadde det. |
16 | 18,39% |
Nei, men jeg ville helst denne hadde det. |
6 | 6,90% |
Nei, og det synes jeg er flott. |
21 | 24,14% |
Vet ikke. |
7 | 8,05% |
Jeg gir blanke. |
12 | 13,79% |
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jeg krysset av for vet ikke, men når jeg tenker meg om så har de vel det. Dfokuserer i hvertfall på kristne høytider, og det syns jeg er fint. Snart tar vi frem julekrybben her i heimen også. Gleder meg
![]() |
![]() |
#2 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Barnehagen til jentene har kristen formålsparagraf, men ikke utvidet sådan.
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?MIne barn har gått og går i en kommunal barnehage.
![]() |
#4 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Lillebroren til bestevenninna mi gikk i en kristen barnehage da han var liten. Det var en barnehage drevet av en av menighetene i byen, og han fikk skikkelig traumer etterpå.. Det er sikkert et ekstremt tilfelle men ungene ble fortalt at julenissen var anti-krist og de ansatte kunne plutselig begynne å tale i tunger.. Stakkar liten, han ble jo hysterisk på julaften når julenissen kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Vi har hatt og har (frem til sommeren) barn i en barnehagen drevet av en menighet. De har utvidet kristen formålsparagraf.
![]() |
#6 |
Utenlands
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Snuppa er foreløpig for liten til barnehage, men jeg ville prøvd å få henne inn i en barnehage med unntak for den kristne formålsparagrafen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Ja, barnehagen har kristen formålsparagraf, og jeg synes det er helt greit. Særlig det ikke praktiskeres på andre måter enn at de lærer om hvorfor vi feirer påske og jul. Vi foreldrene har bedt om at de også skal lære om høytider i de andre store religionene, og det syntes barnehagen var en strålende ide.
![]() |
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Nei. Det er en privat barnehage og ingen kristen formålsparagraf. Jeg er helt nøytral i forhold til det. Greit at den ikke har det, men også helt greit om den hadde hatt det.
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jeg vet ikke, men jeg antar det? De lærer vanlige julesanger, og har tilbud om barneudstjeneste i adventen. Ellers tror jeg ikke det er spesielt "bibelrelatert". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jeg trodde alle barnehager i utgangspunktet har kristen formålsparagraf, men at noen har utvida kristen formålsparagraf. Men jeg tar sikkert feil.
![]() |
#11 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?
Hm, kanskje du har rett i det?
![]() |
#13 |
Multitaskingmaniac
|
Alle barnehager har formålsparagrafen, men private barnehager kan bli fritatt, eller de kan søke utvidet...slik jeg har forstått det.
![]() |
#14 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Regner med at den kommunale barnehagen vår har det, men det praktiseres lite eller ingenting. De synger før maten, men uten kristent innhold. De lærer både om jul og id, men selve innholdet i feiringen er ikke inngående. Så lenge det holder seg sånn er det greit.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Vanlig kristen formålsparagref synes jeg er greit. Noen barnehager har også utvidet kristen formålsparagraf. Det hadde vel gått det også, men det er helt greit at vår ikke har det...
![]() |
#16 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Som kommunal barnehage har pluttens det, men de legger heldigvis ikke så mye vekt på det. Når barn jevnlig presenteres for historier om Jesus, Noa osv. blir det fort en del av deres virkelighetsforståelse at disse historiene er sanne, ettersom de sjelden presenteres som eventyr. Så, ja, det er i praksis forkynnelse selv om det er vakre sanger og "all the gory bits" er sensurert bort fra de utvalgte bibelfortellingne.
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
Jeg tror du har rett. Men jeg vet heller ikke ...
![]() |
#18 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Du har helt rett.
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
Den fortsetter noe sånn som dette:
![]() |
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?Jeg har en venn som har gitt sitt liv |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|