Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvorfor trener du?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvorfor trener du?
Jeg slanker meg/ må holde vekta 42 34,71%
Jeg trener for å få overskudd i hverdagen 33 27,27%
Jeg trener for å få store muskler 1 0,83%
Jeg trener fordi det er gøy 4 3,31%
Jeg trener fordi det er sosialt 0 0%
Jeg trener fordi det er så mange lekre damer/menn på treninga 0 0%
Annen årsak (beskriv) 20 16,53%
Jeg trener ikke/vil se svar/dustepåll mm. 21 17,36%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 16:42   #41
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor trener du?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det burde vært et alternativ som var "av helsemessige grunner".

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Dette burde vært en flervalgspoll.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Fordi det er sunt (for kropp og sjel)" mangler.

Enig.

Gammel 04-09-08, 16:49   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var helt bevisst ikke flervalgspoll fordi jeg ville se om det var slik at det var en selvfølge at vekt var hovedbegrunnelsen for å trene for de fleste.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:54   #43
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, den skjønner jeg. Men jeg synes pollen mangler helsemessige årsaker (og kaskje fordi det er godt for humøret).

Gammel 04-09-08, 16:56   #44
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trener av medisinske årsaker, men en ekstra motivasjon er at jeg får mer overskudd og ser bedre ut.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 17:01   #45
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville kunne svare på flere her, men:

For å holde vekta (frister ikke å gå opp igjen 25% i vekt ).
For å få mer overskudd, og fordi jeg føler meg bedre!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 17:05   #46
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg har forøvrig alltid trent fordi det er sunt, og fordi jeg liker å være sterk, og fordi det føles så utrolig godt etterpå (og mange ganger underveis også). Nå for tiden trener jeg fordi jeg må av helsemessige årsaker, men gleder meg til å komme tilbake til å kunne trene det jeg vil og fordi det er deilig. Nå er det ikke deilig, men knallvondt og beintøft.

Gammel 04-09-08, 17:05   #47
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det dreier seg for så vidt litt om vekt, men da i enden "ikke gå lenger ned". Jeg blir skrapet av å amme, og siden man ofte får litt muskler (i alle fall mer enn ingen, som ikke var så langt fra utgangspunktet), og i alle fall mer matlyst av å trene, satser jeg på det som en motvekt.

Dessuten om trivsel og overskudd, egentid, og fordi det er litt moro.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 17:10   #48
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

For å få kred hos kollegaene mine.

Skjema, klistremerker og trekning om gavekort er gode motivatorer.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 18:34   #49
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Jeg for å holde vekta
Jeg trener for å få overskudd i hverdagen
Jeg trener fordi det er gøy
Jeg trener fordi det er sosialt
Jeg trener for å holde orden på ryggen

Gammel 04-09-08, 18:35   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savnet også helsemessige årsaker, selv om jeg etterhvert synes det er litt gøy å trene også. Stemte overskudd siden jeg synes det ligger nærmest helsemessige årsaker.

Gammel 04-09-08, 19:37   #51
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forstår ikke spørsmålet.. Er det ett lurespørsmål? Er svaret: Blå?

Gammel 04-09-08, 20:07   #52
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trener for å få overskudd i hverdagen og jeg trener fordi det er gøy.
Jeg trenger ikke å trene for å holde vekta/slanke meg (har veldig stabil vekt) Men syns det er greit i forhold å få litt fastere kropp.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:08   #53
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trener for å holde kroppen i form, rett og slett. Stemte derfor "annet".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:15   #54
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg trener for å få overskudd, fordi jeg har det mye bedre når jeg trener, spesielt med hensyn til typisk kontornakke og -rygg. Og så trener jeg også litt for å kunne spise god mat og litt snop uten å legge på meg, ikke primært for å gå ned i vekt. Selv om jeg absolutt kunne trengt det også.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:32   #55
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en stillesittende jobb, og når jeg trener gjør det slik at kroppen får mindre "vondter" (vond rygg, musearm, stiv nakke osv).

Bonus er at jeg ikke har økt så mye i vekt etter røykestoppen i fjor.

Min hovedtrening er sykling, og det er rett og slett deilig å være ute

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:56   #56
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Skjema, klistremerker og trekning om gavekort er gode motivatorer.

Oj, det treningssenteret vil jeg også gå på! Tror nemlig det ville fungert like godt på meg som klistremerkebelonning fungerer for toåringen. (for ikke å snakke om mulighet for gavekort, da hadde jeg nok dukket opp flere ganger i uken!)

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det kommer jo an på hvordan kollegene dine er. Mine lot seg imponere av at jeg har problemer med å sitte på en myk stol i dag etter at jeg syklet litt for lenge i går.

Jepp. Veldig imponert!

Gammel 04-09-08, 21:27   #57
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hovedsakelig for å holde ryggen (og resten av kroppen frisk). Deretter er det fordi jeg er så glad i mat og snop at jeg trenger å trene for ikke å bli så vanvittig overvektig og til slutt er det fordi det gir overskudd til å klare en hektisk hverdag.

Gammel 06-09-08, 11:22   #58
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg trener fordi det er moro; spiller fotball.
Men selvfølgelig også for å holde meg i form.

Gammel 06-09-08, 22:02   #59
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hovedgrunn til fysisk aktivitet er overskudd. Jeg er ikke den som står på treningssenter og peser, men jeg elsker sykkelturer og fjellturer. Dette gir meg masse energi, med benefits

Gammel 06-09-08, 22:04   #60
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Slanke meg eller for å gå ned i vekt, og det funker. Minus 35 kg nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.