|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barna
Ingen ting som dreper gleden mer enn slike avtaler, spør du meg! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi gir kun til barna, og kun til de fyller 15. Vi må nesten ha et sånt regime, for nå er nr 14 i søskenbarnflokken på vei. Alle er klar over det, og ingen hjerter blør. (eller hva, lalill?)
|
|
|
|
#3 |
|
Tankefull
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi har en lignende avtale. Nå er jeg enebarn da, men har avtale med mine onkler. Kun gave til yngste generasjon i familien. Det vil si at jeg gir gaver til mine fettre og min ungkar-onkel.
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi gir til søsken og foreldre, men har kuttet ut de fleste søskenbarna. Det er to igjen, men de er enebarn og er derfor ganske standhaftig på at de ønsker å fortsette med gaver.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi har kuttet ut å gi gave til mannen sine søsken. Mest fordi det endte opp med å bytte 500 lapp.
|
|
|
#6 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaJa. Min svoger foreslo det, og vi var sjeleglade. Forøvrig er vi gaveløse når det gjelder bursdager til søsken også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi har avtalt å bare gi julekort til venner med barn. Det er en ting. Jeg har også sluttet å gi til søskenbarn, og gir nå bare til tanter/onkler. Vi er ellers få i familien, så foreløpig er det greit å gi til søsken og sånt. Får se om det fylles opp med unger etter hvert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Smugleser
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi har ingen slik avtale, og ikke har jeg særlig lyst heller. Det hører med til historien at når vi alle er samlet på julaften teller vi totalt ni voksne og fem barn - og det klarer jeg.
|
|
|
#9 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaJeg har avtalt med mine søsken at vi legger litt mer i gavene til barna,og dropper gaver til dem. Desom ikke har barn får fortsatt gaver.
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Å bare kjøpe julegaver til barnaVi har gigantisk familie, så når mine mange søsken får barn, så synes jeg dette er en god avtale. Jeg gleder meg veldig til mannens bror m/frue også får barn, så vi kan slippe å motta de absurde pyntetingene hun mener burde passe hos oss. (bra vi skal flytte, ting forsvinner nemlig når man flytter. Rart med det.)
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Å kjøpe julegaver til bare barnaJeg har fire søsken og tre av dem har barn. Vi gir kun til barna deres til jul og broren min som ikke har barn får en boks med hjemmelagede kaker eller noe annet vi lager selv. Til bursdagene kjøper vi både til voksne og barn, det synes vi alle sammen er bare gøy.
|
![]() |
|
|