|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg har sendt en ny mail til læreren, hvor jeg bla. krever en skikkelig pedagogisk begrunnelse for dette graderingssystemet. Jeg kommer også til å ta det opp med Fau representant i klassen.
![]() |
#43 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Er lærer selv, men dette hadde jeg reagert kraftig på, spesielt det at foreldrene ikke er informert. Synes det høres helt merkelig ut, aldri hørt om lignende praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Skal man bruke belønning som positiv forsterking (kan tenke meg at dette er et lite gjennomtenkt og ganske misslykket forsøk på positiv forsterking), er det alfa og omega at belønningen er oppnåelig - altså at barnet har de forutsetninger som kreves for å utføre oppgaven tilfredsstillende. Det kan jeg aldri tenke meg at alle i en førsteklasse har, der er det ymse både med konsentrasjon, språklig bevissthet, begrepsapparat og finmotorikk. De har jo ikke lært seg å gå på skole enda! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Det høres helt villt ut. Det er jo som å gi karakterer uten å si hva karakteren betyr, og hvorfor man gir karakteren.
![]() |
#47 |
Audacious
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg er enig med Pamina. Nå er jeg skeptisk til karakterer i ungdomsskolen også, men det å gi gradert tilbakemelding på den måten i første klasse hører ingen steds hjemme! Og så kommer jo da mangelen på kommunikasjon med hjemmet i tillegg, da. Makan!
![]() |
#48 |
Mellom barken og veden
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Har fått nok et svar fra læreren etter min siste mail. Hun beklager at foreldrene ikke var informert om graderings-systemet, og at hun ikke har skrevet kommentarer under klistremerkene, slik hun egentlig hadde tenkt.
![]() |
#49 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg blir skikkelig opprørt over dette og trist på de nybakte skolebarnas vegne her!
![]() |
#51 |
Mellom barken og veden
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?
"Tanken om gradert tilbakemelding er jo at eleven skal vite hva han\hun kan gjøre bedre til neste gang, for å øke læringseffekten. Det har lenge vært en trend at barn på småskolen kun får stort klistremerke\smilefjes for alt elevene gjør. Det har bla ført til at de ikke har visst hva de kunne gjøre bedre."
![]() |
#52 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Himmel og hav!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Går det an!
![]() |
#56 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Snakk om å ta fra barn læregleden fra starten av.
![]() |
#57 |
Textrovert
|
Det samme tenkte jeg.
Jaha?!?! De går i første klasse, for christs sake. Til og med jeg som har pedagogiske evner på bavianstadiet, skjønner jo at dette er helt bak mål. Hvordan i huleste mener de at ulike størrelser på klistremerkene skal kunne lære dem noen ting som helst?
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 11-09-08 kl 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette er for dumt.
![]() |
#60 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette er jo helt hårreisende, og det er flott at du presser så på for en ordentlig avklaring. Denne læreren kan umulig være den skarpeste kniven i skuffen.
![]() |
|
|