Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror dere på liv på andre planeter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror dere på liv på andre planeter?
Ja 39 82,98%
Nei 4 8,51%
Bryr meg ikke 4 8,51%
Deltakere: 47. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 21:04   #41
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror dere på liv på andre planeter?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Så det kan absolutt ikke sammenlignes med en bakterieklump.

Nei det tror jeg vi kan være enige om, for det var jo nettopp det som var mitt poeng også. Jeg ville bare at du skulle tenke på definisjonen din av hva som er liv.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:24   #42
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig verken det ene eller det andre.
Jeg utelukker med andre ord ikke at det finnes liv i en eller annen form, men ser ikke for meg at vi kommer til å snuble over noen menneskelignende vesen vi kan menge oss med med det første.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:55   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen sterk formening om dette. Det ville være pussig om det ikke fantes liv andre steder, men jeg har ingen voldsom positiv tro på at det finnes. (Når jeg tenker meg om, tror jeg jeg ville blitt mest overrasket over et klart bevis på at det ikke fantes liv andre steder i universet.)

Gammel 20-11-06, 00:59   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg ser på bakterier og primitive oranismer som noe som lever, men ikke som liv. Et liv for meg er når mn selv kan til en viss grad ta egne valg, og er bevist på det som skjer.

Men Mams, hvis du skal omdefinere hva "liv" betyr, så blir det litt meningsløst å svare på slike spørreundersøkelser. Hvis noe lever, så har det liv, enten det er snakk om en plante, en bakterieklump eller en astronaut; hvis du skal bruke ord, så bør du nesten holde deg til det de fleste er enige om at de betyr. (I alle fall hvis du skal unngå misforståelser og/eller irettesettelser.)

Gammel 20-11-06, 01:07   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror dere det finnes liv som kan være mer intelligent enn oss mennesker i universet? Jeg håper og tror det selv. Vi mennesker kan bare ikke være det meste intelligente som finnes i hele universet, da blir jeg skuffet. Vi er jo idioter.

Gammel 20-11-06, 07:41   #46
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi er jo idioter.

Snakk for deg selv, Iset! Vi får vel nesten håpe det ...

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:02   #47
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke bort ifra at vi kommer fra en annen planet..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:05   #48
Albertine
Passiv

Standard

Klart jeg tror det finnes liv der ute! Jeg er da ikke Star Trek-fan for ingenting...

Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:17   #49
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men Mams, hvis du skal omdefinere hva "liv" betyr, så blir det litt meningsløst å svare på slike spørreundersøkelser. Hvis noe lever, så har det liv, enten det er snakk om en plante, en bakterieklump eller en astronaut; hvis du skal bruke ord, så bør du nesten holde deg til det de fleste er enige om at de betyr. (I alle fall hvis du skal unngå misforståelser og/eller irettesettelser.)

Nå ble det vel satt større spørsmålstegn ved hvorfor jeg ikke trodde det fantes noe liv (selv innenfor det jeg definertet om liv) i denne galaksen, og hvorfor jeg ikke tok med andre galakser en den vi selv lever i.

Gammel 20-11-06, 12:49   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser det som fullstendig utrolig at vi skal være alene om å være planeten med liv på.
Tenk hvor uendelig stort universet er - hvor mange solsystem som finnes der ute...

He he - og det største beviset for at det livet som finnes der ute er intelligent,
må jo være at de har valgt å ikke ta kontakt med oss til nå...

Gammel 20-11-06, 12:51   #51
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

He he - og det største beviset for at det livet som finnes der ute er intelligent,
må jo være at de har valgt å ikke ta kontakt med oss til nå...

06, 07, og 12.
Gammel 20-11-06, 12:57   #52
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette kan jeg ingenting om, jeg aner virkelig ikke.

Jeg synes det er litt rart å tro noe sånt jeg da. Enten vet jeg, eller så vet jeg ikke.

Men det kan selvfølgelig hende at det finnes liv på andre planeter.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:34   #53
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde vært naivt å tro noe annet

Gammel 20-11-06, 13:48   #54
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tror dere det finnes liv som kan være mer intelligent enn oss mennesker i universet? Jeg håper og tror det selv. Vi mennesker kan bare ikke være det meste intelligente som finnes i hele universet, da blir jeg skuffet. Vi er jo idioter.

Ja, dette lurer jeg på også - hva dere tror altså. IOM at så mange tror på liv på andre planeter, tror dere det er mer eller mindre intelligent enn oss? Eller både og?

Og hva med kommunikasjon med disse "vesnene", tror dere på alle de som mener å kommunisere telepatisk med slike utenomjordiske?

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:02   #55
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør det sikkert. En eller annen form for liv. Et eller annet sted.

Men jeg gidder ikke å forholde meg noe særlig til det, da det har null relevans for mitt liv. :veldig lite filosofisk anlagt:

Gammel 20-11-06, 17:56   #56
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Klart jeg tror det finnes liv der ute! Jeg er da ikke Star Trek-fan for ingenting...

"Beam me up, Scotty!" "Live long and prosper!"

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:39   #57
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jo, jeg tror på liv på andre planeter - men jeg vet ikke helt hva slags liv...Kanskje intelligent, kanskje ikke, kanskje bare celler i noen form? Kanskje ikke karbonbasert? Kanskje ikke liv slik vi forestiller oss liv?

Men å tro, at det i hele universet, utelukkende skulle være Jorden som har noe form for liv, synes nesten arrogant på en måte.

Bare å signerer denne

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:57   #58
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Ja, dette lurer jeg på også - hva dere tror altså. IOM at så mange tror på liv på andre planeter, tror dere det er mer eller mindre intelligent enn oss? Eller både og?

Jeg tror det finnes liv der ute som er både mer, mindre, og like intelligent som oss. Men det jeg også tror, er at livsformer der ute, vil være temmelig annerledes fra det vi opplever her på jorden.

06, 07, og 12.
Gammel 20-11-06, 23:07   #59
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvsagt er det liv på andre planeter. Det er bare mennesket som kan være så egoistisk og tro at vi er alene.

Heia Star Trek!

Gammel 20-11-06, 23:16   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Og hva med kommunikasjon med disse "vesnene", tror dere på alle de som mener å kommunisere telepatisk med slike utenomjordiske?

For å svare på det siste først: nei, det tror jeg ikke på.

Ang. det første: tja, vi har da ikke vist oss å være så forbannet intelligente i det lange løp. Så det ville ikke forbause meg om noen har fikset det bedre. Men jeg tror egentlig ikke at vi noen gang vil få vite om det i tilfelle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.