Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Legge på sengtøy av ulik(t) farge/mønster til dobbelsenga
Hæ?? Gjør noen virkelig det?? 30 16,57%
Kunne ikke falle meg inn! 79 43,65%
Tja, finner jeg ikke to like så ... 52 28,73%
Hvorfor ikke? Man skal jo bare sove der. 20 11,05%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 09:00   #41
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengetøy

Så å si alle sengetøysett vi eier har vi fått i gave, og alltid fått to like. Derfor blir det vanligvis til at det settes på likt sengetøy fordi det ligger ved siden av hverandre.

Ligger det likevel to forskjellige ved siden av hverandre setter vi på det, og da har vi det forskjellig frem til neste gang vi tar dem av.

Det finnes veldig lite som bryr meg mindre enn hvordan sengetøyet ser ut og om det matcher eller ikke. Jeg kunne sikkert sove i en seng der det ene sengesettet hadde vært a stripet sateng og det andre av utvaska blomstrete flanell.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 09:12   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke sove med to ulike..

Joda, jeg gjør vel det, men det kunne ikke falle meg inn å ta på ulike når vi har like tilgjengelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 09:16   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi var studenter, kjøpte vi stort sett ulikt sengetøy – helst med morsomme motiver, og da var det selvsagt alltid ulikt sengetøy. Nå har vi blitt kjedelig etablerte og kjøper like sett, så nå legges det stort sett på likt på begge sider – med mindre det ikke er like sett å oppdrive. Da blir det ulikt frem til neste sengetøyskift. Jeg garanterer at det ikke forstyrrer nattesøvnen min det minste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 12:49   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor ikke, man skal jo bare sove der svarte jeg. Jeg legger stort sett på likt, men innimellom (som nå) så er det ulikt. Siden jeg var alene i maaaange år så har jeg mye enkle sengetøysett som vi enda bruker så da blir det ulikt av og til. Det er stort sett mannen som pleier å legge på ulikt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 13:16   #45
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er noe mellom "Kunne ikke falle meg inn!" og "Tja, finner jeg ikke to like så ..."

Vanligvis har vi like, men det skjer fra tid til annen at vi har ulike. Men det er ikke fordi jeg ikke FINNER to like... Det er i tilfelle fordi det ikke er to like reine, eller vi av en eller annen grunn må bytte det ene litt raskt og ikke gidder ta begge.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:15   #46
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg vil ha det likens ja!!

Gammel 20-09-08, 22:23   #47
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hver vår dobbeltdyne og ikke to like av trekkene. Men jeg prøver å matche fargene, dah.

Gammel 20-09-08, 22:34   #48
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Dobbeldyne er ett must, så har har dyne og puter samme mønster og farge

Kan ikke skjønne at noen har det andreledes *perfeksjonisten uttaler seg*

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:46   #49
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her er det likt, jeg synes det ikke er pent og ha forskjellig

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 18:14   #50
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst ikke, men finner jeg ikke alle like deler så gidder jeg ikke bruke mye tid på å lete heller. Gutta har IKKE likt, de får ofte velge selv. Ikke har jeg to av hver sort til de heller. (De sover i køyeseng)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 18:40   #51
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Sengetøy

Vi bruker bare en dyne i sengen til oss, så ja. Og putevarene er like som dynetrekket. Evnt. ekstraputer får hvitt putetrekk. (Den gangen vi fortsatt hadde to dyner i sengen (den ene lå til "pynt"), så var det likt på begge.) Men ungenes dyner og puter har deres trekk da, og matcher ikke. Det plager meg ikke, de velger sengetøy selv stort sett.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:49   #52
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg legger gjerne på ulikt, ja. Men ikke på vinteren Fra ca april/mai og til oktober-ish så er det altfor varmt med tykk dyne for meg (spesielt nå som jeg har delt dyne med den ene lille varme bakerovnen etter den andre i over to år), mens mannen kjører vinterdyne hele året. Min sommerdyne er tjue cm kortere enn alle trekk vi har, så jeg har et par trekk bare for den

Ny sommerdyne? Aldri! Denne har affeksjonsverdi. Den er fra da jeg var lita og har vært med på det som er. Hytteturer og sommerferier i broderlandet. Hygienisk? Jada, den er jo så liten at den går inn i enhver vaskemaskin. Når den slites helt ut tror jeg at jeg må sy den om til dukkedyner og diverse.

Gammel 24-09-08, 20:57   #53
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi har to av alt så da er det mest naturlig å legge på likt.

Støtter denne..

Gammel 24-09-08, 21:32   #54
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å legge på likt når jeg skifter på sengen, men siden min side har en tendens til å bli dekket av gulp og slikt, så ender jeg alltid opp med forskjellige trekk. Det gjør meg ingenting, man skal jo bare sove der.

Gammel 24-09-08, 21:36   #55
Skvetten
Passiv

Standard

Det må være likt

Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 22:23   #56
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har dobbeltdyne, så det er ikke noe problem hos oss.

Dobbeltdyne er deilig!

Gammel 26-09-08, 22:29   #57
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg får ikke sove med to ulike..

Joda, jeg gjør vel det, men det kunne ikke falle meg inn å ta på ulike når vi har like tilgjengelig.

Alltid likt!
Og vi har så mye sengetøy at det alltid er to like.

Gammel 26-09-08, 22:30   #58
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

I utgangspunket er det likt, men det gjør meg ingenting om det skulle være ulikt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:46   #59
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi har dobbeldyne så om sommeren er det grett. Men nå når det begynner å bli så ufyselig ute å litt kjøligere så blir det fargesprakende i sengen, for da må jeg ha en ekstra dyne oppå dobbeldyna på min side

Så fortiden har vi to ulike å sån blir det helt til det blir godt å varmt igjen. I mai til neste år ca

Gammel 27-09-08, 20:23   #60
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Det må være likt

Men fant ett bilde fra da ruskesara var baby og gulp og nattamming foregikk i senga vår. Da hadde vi faktisk 4 forskjellige trekk (2 ulike putevar og 2 ulike dynetrekk)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.