Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 11:48   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

JEg synes bråkmakeren som klaget burde vært kastet av jeg da. Det hadde vært et utrolig kult signal å sende fra flyselskapets side og de ville ha sluppet bråk med dustemikler i fremtiden.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:49   #2
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

JEg synes bråkmakeren som klaget burde vært kastet av jeg da. Det hadde vært et utrolig kult signal å sende fra flyselskapets side og de ville ha sluppet bråk med dustemikler i fremtiden.

Go girl!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:35   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke ord for de som mener at dette er OK, ei heller de som mener at hun burde dekke seg til. Det får da være grenser for intoleranse.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:43   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er ok, men jeg hadde tatt imot teppet for jeg hadde ikke orket å pese med dette. Hadde hun blitt nektet å amme hadde jeg forstått problemet, men det ble hun ikke. Synes bare det blir å lage stor sak ut av en liten ting egentlig.

Gammel 21-11-06, 23:03   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, har man først fått en hel nasjon til å klikke over et puppestunt under Superbowl, så må man da være konsekvent!

Fra spøk til alvor, hvis man har en sprellebaby som jeg, så er det begrenset hvor mye diskresjon som er mulig å oppnå. Hvis jeg hadde gjort mitt beste for å være diskret og derretter hadde fått beskjed om å dekke meg til, så hadde jeg blitt så sint så sint at jeg vet ikke hva. (Men jeg hadde sikkert tatt imot teppet ) Men det er ikke umulig at jeg hadde snudd meg til min intolerante medpassasjer og spurt ham/henne: "What the HELL is your problem???!!" Eller vendt en sulten skrikebaby i deres retning. På den annen side: hvis det satt en dame ved siden av meg og lufttørket begge pupper ute på vift, så hadde jeg derimot reagert. Det er vanskelig å uttale seg om denne saken all den stund vi ikke er øyenvitner.

Men en ting er sikkert: Hensynet til praktisk amming går milevis foran hensynet til transynte puppofober. (Kjenner jeg ble litt varm her, tror jeg må flashe litt pupp på SAS på vei hjem til Norge for å ta tempen på toleransen)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:10   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

(Kjenner jeg ble litt varm her, tror jeg må flashe litt pupp på SAS på vei hjem til Norge for å ta tempen på toleransen)

Ingen som kommer til å løfte så mye som et bryn en gang.... Nordmenn på vei hjem til jul har bare ribbe og pinnekjøtt i tankene.

Gammel 22-11-06, 01:55   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Fra spøk til alvor, hvis man har en sprellebaby som jeg, så er det begrenset hvor mye diskresjon som er mulig å oppnå. )

Nå var det ikke akkurat snakk om en sprellebaby da, men et barn på nesten 2 år

Gammel 22-11-06, 11:28   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

også skal vi liksom leve i 2006, dere... Helt forkastelig.. *oppgitt*

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:29   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med Lille*My her. Jeg flyr mye i jobben, og de fleste flyvertinner/verter jeg møter på er heldigvis proffe, kompetente og hyggelige. Av og til møter man nazinek eller PMS-monstre, og av og til møter man brødhøl.

Dette må være av de siste kategoriene.

Ærlig talt, man gir barnet sitt mat på verdens mest naturlige måte!? Hvis noen blir støtt av det er det deres problem, ikke barnets. Det bør en flyvert takle helt utmerket.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:17   #10
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ærlig talt, man gir barnet sitt mat på verdens mest naturlige måte!? Hvis noen blir støtt av det er det deres problem, ikke barnets. Det bør en flyvert takle helt utmerket.

Det takler en flyvert helt utmerket!

Egentlig kunne jeg tenke meg å lese mer om denne saken, for for meg som daglig i jobben min kommer borti veldig mye rare passasjerer og merkelige problemstillinger, har litt vanskelig for å se at dette kan ha vært et reellt "problem" ombord, og jeg er litt nysgjerrig om det ligger mer bak, kanskje historien ikke forteller hele sannheten. Hva var forløpet til historien? Hvem vr det som klaget på ammingen? osv.osv.

Gammel 22-11-06, 11:44   #11
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kunne selvsagt ikke skjedd i Norge. Jeg hadde noia da jeg mellomlandet i Saudi-Arabia og ammet på flyet, men det blir noe helt annet.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:13   #12
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Det kunne selvsagt ikke skjedd i Norge. Jeg hadde noia da jeg mellomlandet i Saudi-Arabia og ammet på flyet, men det blir noe helt annet.

Nettopp!

Gammel 22-11-06, 11:51   #13
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blir stum av slik idioti.

De som klarer å lage noe seksuelt eller støtende ut av at en mor gir barnet sitt mat, burde virkelig ta noen runder med seg selv.

Gammel 22-11-06, 14:51   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Sitat:

Noen av kvinnene bar plakater med påskriften «Ikke vær laktoseintolerant».

Good one.

Opprinnelig lagt inn av Elin

Det takler en flyvert helt utmerket!

Opprinnelig lagt inn av ElinM

Jeg tror kanskje denne hendelsen sier mest om flyvertinnen. Ifølge Nettavisen har hun iallefall fått refs fra sin arbeidsgiver, så det virker som det ikke er flyselskapets policy å nekte amming ombord på fly. Hendelsen har fått litt etterspill i USA også, heldigvis.

Ergo opprettholder jeg min påstand om at denne var nazinek, PMS-monster eller brødhue.

Ellers deler jeg Elins og Skilpaddas reservasjoner om korrekt gjengivelse, sånn generelt. :illusjonsløs:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:56   #15
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.