Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 15:30   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vernesko og hjelm hender det også jeg bruker, ja. Eller, ikke vernesko, sjelden jeg er med de dagene det er påkrevd.

Hmpf. :føler meg mobbet av egen tråd:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:38   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du fått deg vernesko nå?

Gammel 05-03-09, 15:43   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 15:46   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Her er et bilde av hvordan jeg går kledd på jobb (sånn omtrent):

Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:34   #5
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jobber som frisor.
Gaar veldig mye i sort, men ellers er det opp til hver enkel hvordan vi klear oss i salongen jeg jobber.

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:37   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er grafiker og kan gå i tilnærmet hva jeg vil. Bare datamaskinen og kollegene som får unngjelde. I min pure ungdom stilte jeg opp på jobb i bikini (rakk ikke skifte før kveldsskift, kom rett fra stranda) og det var det ingen som sa noe på.

Gammel 24-09-08, 16:47   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber på universitetet, ingen kundekontakt, vi gjør som vi vil. Ingen ville rynket på nesen om jeg kom i pinetrang shorts og singlet, hender kollegaen min skifter til saggete adidasjoggebukser. Har sogar vurdert å stille på lab i bikini (det blir gjerne 35 varmegrader der på sommeren, jeg tok ferie i stedet). Men jeg liker meg best i jeans og vanlige klær, joggebuksene lar jeg være hjemme.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:49   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i kledd en sexy hvit sykepleieruniform ala hvit pysjamas, med hvite sokker og sandaler

Gammel 24-09-08, 16:43   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bikini? Hm. Det har jeg ikke testet ennå.

Gammel 24-09-08, 16:45   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobber i mediebransje og vi har ingen uttalt kleskode. Dongeri er okei, men helt da med høyhæler eller pen topp.
Sjefene ses i både dresser (aldri slips) og mer uformelt.

Gammel 24-09-08, 16:49   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Akkurat joggebukse tror jeg ikke er helt kosher her. Latex og tatoveringer, derimot.

Gammel 24-09-08, 16:54   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Går mye (dessverre) i drakter og slikt når det er møter med eksterne, særlig når det er utlendinger involvert. Ellers casual pent kledd. Har alltid kriseblazer og pene sko hengende/stående på kontoret.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:50   #13
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jobber med personal i privat selskap. Mye kundekontakt og generelt mye kontakt med mennesker - stadig nye. Ingen spesiell kleskode, men vi kler oss pent og representativt. Jeg går gjerne i jeans på jobb, men da med fine støveletter eller sko og gjerne jakke/skjorte/topp.

Akkurat nå går jeg hjemme i de kjipe gravidklærne som er det eneste som passer både over pupper og rompe, og jeg gleder meg til å kjøpe klær igjen... :drømme:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:55   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i videregående skole, og folk kler seg sånn passe pent. Ikke joggebukser, men heller ikke slips eller perler og stiletthæler. Jeg kan gå i dongeri og t-skjorte, eller skjørt og høye srøvletter etter som jeg føler for det.

Gammel 24-09-08, 17:01   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Ingen ville rynket på nesen om jeg kom i pinetrang shorts og singlet,

Hadde du sett ut som forskeren min, hadde de det.

Gammel 24-09-08, 17:31   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi har ingen kleskode, men jeg "stæsjer" som oftes før jeg drar på jobben. Jobber på opplæringskontor.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:59   #17
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber i barnehage, og det eneste som er forbudt hos oss er veldig utringede topper og ekstremkorte skjørt. Men det er ingen av oss som går i skjørt på jobb, det må være det mest upraktiske ever i barnehage.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:06   #18
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt man skal fundere på.

Jeg tror nemlig at jeg har den slækkeste koden ever. Det slo meg med full styrke i går, da jeg satt i posete baggy-bukse og Kiss t-skjorte og diskuterte regnskapsrutiner med sjefen.

Dere?

For å si det sånn: Ingen hever øyenbrynene om de ser meg i LEd Zeppelin T-skjorta mi. Jeg er ingeniør for et stort firma.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:24   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jobbet i ingeniørmiljøer i produksjonssfirmaer. Ingen dresskode. Olabukse og ett-eller-annet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:27   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lærer og her er det ingen kleskode. Personlig så tenker jeg bare på at jeg ikke skal kle meg for likt ungdommene på skolen. Det blir for dumt i en alder av nesten 37 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.