Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker du har lyst til å lese?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 12:02   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker du har lyst til å lese?

Bestilt meg denne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 12:40   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med alle her har lest "Bort med den dagen da Jón ble født" ?

Det er en fantastisk bok. Rett og slett fantastisk.

Gammel 23-11-08, 19:06   #43
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Lista min for bøker som skal leses i nærmeste fremtid:

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:47   #44
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Romanen handlar om fire menneske, Camille, Philibert, Franck og Paulette, som av ulike grunnar kjem til å møtast. Det er ein kjærleiksroman om livet, om relasjonar og kokkekunst.

Har du noen på din liste?

Denne ga jeg faktisk til svigermor i bursdagsgave i dag. Tror den er bra.

Jeg står på venteliste på biblioteket på nyeste til Tore Renberg og nye til Carlos Ruiz Zafon. (Hvis dette var riktig skrevet blir jeg impånert! )

Ellers står denne på planen:

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:32   #45
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Denne har jeg ønsket meg til jul:

To små jenter i blått

OmtaleMargaret og Steve Frawley er i et selskap, mens barnevakten passer tvillingene Kathy og Kelly. Barnevakten blir imidlertid funnet kneblet og bundet, og tvillingenes kidnappere forlanger 8 millioner dollar i løsepenger. Steves firma velger å betale løsepengene, men det er bare Kelly som blir funnet i... Les mer

Margaret og Steve Frawley er i et selskap, mens barnevakten passer tvillingene Kathy og Kelly. Barnevakten blir imidlertid funnet kneblet og bundet, og tvillingenes kidnappere forlanger 8 millioner dollar i løsepenger. Steves firma velger å betale løsepengene, men det er bare Kelly som blir funnet i en parkert bil. Sjåføren er død av et pistolskudd, og etterlater seg et selvmordsbrev der han sier at han ved et uhell har tatt livet av Kathy. Margaret vil imidlertid ikke tro på at Kathy er død, og det virker som om Kelly kommuniserer med søsteren. FBI blir koblet inn i jakten på Kathy, og det haster med å finne henne, for Kelly sier at hun er syk og ikke får den medisinen hun trenger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 20:54   #46
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne tenke meg å lese Anna Gavaldas bøker på fransk og Jo Nesbøs siste: "Hodejegerne", samt å bli ferdig med de bøkene jeg holder på med.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 11:11   #47
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har liksom ingenting på leselista for tiden jeg. Sliter med svangerskapsdemens, så klarer ikke konsentrere meg om noe annet enn enkel krim. Greit nok dét.

"Ut og stjæle hester" av Per Petterson er for øvrig vel verdt å lese. Jeg liker den virkelig godt.

Ja, og "Saman er ein mindre aleine"; kom ikke gjennom den jeg! Og dét er sjelden. Jeg har vel ikke lagt fra meg en ulest bok siden jeg gikk i fjerde klasse og ikke klarte å lese "Den røde pimpernell" fordi den var for voksen for meg. Kanskje jeg skulle prøve igjen, men jeg synes bare den var siiiiruuuup *sukk*.

Terry Pratchett

Sist redigert av Pappalille : 30-12-08 kl 11:13. Årsak: La til et avsnitt
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 13:50   #48
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Denne har jeg ønsket meg til jul:

To små jenter i blått

OmtaleMargaret og Steve Frawley er i et selskap, mens barnevakten passer tvillingene Kathy og Kelly. Barnevakten blir imidlertid funnet kneblet og bundet, og tvillingenes kidnappere forlanger 8 millioner dollar i løsepenger. Steves firma velger å betale løsepengene, men det er bare Kelly som blir funnet i... Les mer

Margaret og Steve Frawley er i et selskap, mens barnevakten passer tvillingene Kathy og Kelly. Barnevakten blir imidlertid funnet kneblet og bundet, og tvillingenes kidnappere forlanger 8 millioner dollar i løsepenger. Steves firma velger å betale løsepengene, men det er bare Kelly som blir funnet i en parkert bil. Sjåføren er død av et pistolskudd, og etterlater seg et selvmordsbrev der han sier at han ved et uhell har tatt livet av Kathy. Margaret vil imidlertid ikke tro på at Kathy er død, og det virker som om Kelly kommuniserer med søsteren. FBI blir koblet inn i jakten på Kathy, og det haster med å finne henne, for Kelly sier at hun er syk og ikke får den medisinen hun trenger.

Den kunne jeg tenkt meg å lese også Elsker bøkene til Mary Higgins Clark

Gammel 30-12-08, 14:39   #49
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lista over lyst-til-å-lese blir stadig lengre enn hva jeg rekker over. Disse står jeg nå på venteliste på;

Bavian
Resten av livet
Veien
Midtvinterblod
Eg er ikkje redd, eg er ikkje redd

Gammel 30-12-08, 23:13   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg fikk den ikke til jul, så antar jeg ordner meg den selv. Men vil helst ha innbundet, så får se om jeg finner den på nett et sted i den formen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:32   #51
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg slukte de første som kom ut, men de siste har vært et langt gjesp...

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.