|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakHar det ikke vært en psykiatrisk evaluering som går på om han har vært strafferettslig tilregnelig, altså det går på om han visste at det var feil det han gjorde eller ei? Hadde han vært psykotisk og trodd at datteren var et monster som han måtte drepe for å overleve selv, hadde han vel ikke havnet i fengsel, men blitt innlagt i en psykiatrisk institusjon.
|
|
|
#42 |
|
flisespikker
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakTragisk er det vel samme hvor mye eller lite sympati man har med mannen. Man kan synes at noen har gjort noe fullstendig uforståelig og utilgivelig, men likevel synes det er tragisk at de er i den situasjonen de er i, eller at de tydeligvis ikke så noen annen utvei enn å ta livet av seg. Og man trenger ikke å forstå eller unnskylde for å synes synd på.
|
|
|
#43 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sak
Det er riktig, to rettspsykiatere har utredet han og fant han tilregnelig, samtidig mente politiet at han hadde planlagt drapet dager i forveien. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakMå signere Skremmern jeg. Kan ikke få meg til å sympatisere med noen som har gjort en så utilgivelig handling.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Jeg signerer denne jeg. |
|
|
|
#46 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakJeg synes det blir helt merkelig å nærmest konkurrere i forhold til om det var mest tragisk/viktig at han ikke fikk behandling, eller at han drepte datteren med slegge.
|
|
|
#47 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes saken er tragisk, det at han tok livet av datteren. Jeg synes også det er tragisk at moren sloss for foreldreretten uten å bli hørt, og det er tragisk at mannen ikke fikk hjelp i forkant. At han tok selvmord i fengsel er ikke videre tragisk, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg er enig med Skremmern. Kan ikke si jeg er hverken trist eller lei meg for at han valgte å ta sitt eget liv. Det eneste tragiske og triste i denne historien, er den skjebnen barnet hans fikk. Stakkars barn. DET er trist og tragisk det!
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Nei, det skjønte jeg.
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Jeg blir sjelden personlig trist eller lei meg over at folk jeg overhodet ikke kjenner dør, men det hender likevel jeg synes det er tragisk. Jeg synes ikke "dette er tragisk" er synonymt med "dette er jeg lei meg over".
Det er klart det er forferdelig trist og tragisk. Jeg tror ingen mener noe annet om akkurat den delen av saken.
|
|
|
#52 |
|
Pauset
|
Jeg sympatiserer ikke, men jeg syntes det er feil å dømme også. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakEn tragisk sak for alle de involverte. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenkte det samme da jeg leste det. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakHele denne saken er en stor tragedie. Han gjorde en grusom og utilgivelig handling som det er vanskelig, nærmest umulig, å forstå. Men vi kjenner ikke hans historie, verken sykdomshistorie eller fortid. Handlingen han gjorde var forferdelig, men det gjorde ham ikke til et menneske uten verdi av den grunn. |
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tragisk utfall på en tragisk sakJeg syns det er synd for de etterlatte at de nå ikke får en domfellelse.
|
![]() |
|
|