|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?
Ikke sant? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Prøver å stå imot ungenes ønsker om å tigge godteri. De får lov å være med på fest hos andre, men de får ikke gå rundt på dørene til folk.
|
|
|
#43 |
|
Borte
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?For meg er det et oveordnet mål i mange sammenhenger å stå imot handelstandens adopsjon av feiringer. Vi ferier for eksempel ikke morsdag og farsdag utover litt god frokost og lett pjusking. På Halloween kjøper jeg litt godteri, men Veslas kostyme er hjemmesydd og vi pynter ikke med glorete gresskar og skitt fra Nille eller Pytt & Panne. Det er fullt mulig å gjøre hyggelige ting uten å bruke en masse penger.
|
|
|
#44 |
|
© All rights reserved
|
Samme her. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
nygift
|
Glorete gresskar?
|
|
|
|
#46 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Etter å ha snakket sammen med andre foreldre ble vi enige om å ta regien på hele greia selv og gjøre det til en fest for ungene rett og slett.
|
|
|
#47 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Storebror hater dypt og inderlig å kle seg ut, så det blir nok i år som årene før der, vi sitter hjemme og har godis på lur til de som skulle finne på å ringe på hos oss.
|
|
|
#49 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva gjør dere på halloween?Ingenting. Det er en helt vanlig dag. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Vi gjør ingenting, dvs ungene går ikke og tigger, men hvis noen ringer på,får de en sjokoladebit.
|
|
|
|
#52 |
|
Borte
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?De som liker gresskar og ting fra Nille etc. kan gjerne ha det selv om jeg ikke har det. :raus:
|
|
|
#53 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?For meg dreier ikke motstanden mot halloween seg kun om handelsstandens innvolvering eller at det er en amerikansk tradisjon, selv om det er en del av begrunnelsen for hvorfor jeg ikke liker halloween. Hovedmotstanden går på hvordan det faktisk blir gjennomført. Hvordan man gjør det i USA er forsåvidt ikke så interessant, så lenge det gjennomføres på en annen måte her? Vi foreldre har ikke vokst opp med halloween, og har kanskje ikke kunnskaper nok til å formidle en tradisjon vi selv ikke har vært en del av. Jeg undrer meg på hvor Blomst bor som aldri har hørt om eggkasting og skadeverk etter halloween. I vår lokalavis er det iallefall stappet med informasjon og sinte SMS fra folk som har opplevd skadeverk, eggkasting og lignende hvert eneste år. Vi har opplevd det selv to ganger, og har fortsatt merker på huset etter fjorårets halloween. Nå skal det sies at halloween sikkert oppleves og gjennomføres forskjellig ut i fra hvordan man bor og hvordan nærmiljøet er. Jeg bor i et drabantbyområde med rekkehus og blokker, og haugevis med unger. Man må nærmest sitte med fluktstol ved døra hele kvelden, for det ringer på i ett av unger som kommer på døra. Jeg synes rett og slett at det blir for mye til at det er gøy, og skal vi gi til alle som kommer må faktisk kjøpe inn enn god del mer enn en pose med fox altså.
|
|
|
#54 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør dere på halloween?Der vi bodde før, skjedde det ingenting i forbindelse med Halloween. Nå har vi flyttet til et sted med flere barn, men de fleste er på alder med mine og altså små.
|
|
|
|
#55 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?Jeg er selvfølgelig alltid med barna på Halloween. Kunne aldri falle meg inn og sende de ut uten at en voksen er med. Det gjelder når de blir eldre også. Vi går en fast runde i nabolaget, og kjenner de fleste, så det føles trygt og godt. Det er stort sett barnefamilier som bor i borettslaget vårt, og de fleste er innstilt på å få besøk.
|
|
|
#56 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på halloween?Halloween er en dag vi gleder oss til lang tid i forveien!
|
|
|
#58 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva gjør dere på halloween?Jeg sender ikke ungen ut på tiggerferd alene, men hun får gå begrenset "knask eller knep". Skulle gjerne hatt barnefest den dagen, men det går ikke i år når mor er så syk. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva gjør dere på halloween?I nabolaget vårt er det en uskreven regel om at de som har lys og halloweenpynt på trappen er med, de som ikke har er ikke med.
|
|
|
|
#60 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva gjør dere på halloween?Jeg har ikke noe forhold til dagen. Her vi bor er det ingen som feirer - eller i hvert fall ingen som går rundt på dørene til folk - og det markeres ikke i barnehagen, så hverken jeg eller barna har noen forventninger til dagen. Og det synes jeg er helt greit. Jeg har ikke noe mot fest og moro i mørketida, men jeg synes det har vært underlig å observere hvordan dagen så fort har blitt noe man må forholde seg til enten man vil eller ikke og misliker den typen press. Hvis den dagen kommer at ungene begynner å ønske seg en feiring, kommer jeg muligens til å være med på det - vi får se. Allehelgenssøndag pleier jeg derimot å markere ved å tenne lys for "mine" døde slik min familie alltid har gjort.
|
![]() |
|
|