Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn vs Janus

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 16:34   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn vs Janus

Jeg er også veldig glad i ull/bomull-serien fra Joha. Veldig myke og behagelige. (NB. Små i størrelsen, synes jeg.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 19:24   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Joha tåler ikke 60 grader. Det gjør Janus.

Gammel 10-10-08, 10:38   #43
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker Janus sine tynne "gensere" og stillongser. Og så har jeg 2 nøstebarn ribbestrikk bukser. T&T sine produkter (fra SparKjøp) synes jeg bare sånn passe om. De er veldig tynne, lite stretch og små i størrelsene. Kjøpte ett sett fra skogstad (Stormberg?) som er helt supert. Like godt som Janus, men litt tykkere.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:42   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har vore på G-sport og kjøpt tolags Devold ull i dag. Til 149 kr delen (tilbud). Eg veit ikkje om denne kampanjen går i heile landet, men den ulla er i allefall fantastisk mjuk og veldig god kvalitet. Den kan godt vaskast på 40 grader så lenge ein brukar Milo.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:43   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

G-sport, sa du? Devold tolags er det desidert beste alternativet for vår lille atopiker. :iler til byen:

Gammel 10-10-08, 10:48   #46
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

G-sport, sa du? Devold tolags er det desidert beste alternativet for vår lille atopiker. :iler til byen:

Jepp, G-sport. Med to Janus heildressar og Devold genserar og stilongsar er lille A no rusta for vinteren.

Gammel 10-10-08, 10:49   #47
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Altså, han er klar for vinteren, han har ikkje rusta. :korrigerer:

Gammel 10-10-08, 10:52   #48
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har begge deler, men mest fra janus.
Veldig fornøyd med det.

Liker veldig godt nøstebarn også. Myke og gode klær.
Eneste er at det er så kjedelig å vaske det.
Vi har ulldressen også, svigermor har strikket til begge.
Har veldig lyst på ullpysjen deres, synd at det er så dyrt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:53   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker Nøstebarn og andre som har ull/silke (kjøpte noe et annet nettsted en gang også) og Cubus best, og har også noe Janus (men ikke allverden). Jeg har faktisk motsatt erfaring enn mange av dere andre; jeg synes Nøstebarn har holdt seg godt, mens Janus og Tom&Trine får hull for et godt ord.

For meng handler det ikke om behandlet/ubehandlet.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Litt av årsaken til at vi bruker Joha nå, er fordi Hannah reagerte på rene ullprodukter. Og når vi ser at det har fungert fint, så har vi bare fortatt med det. Selv om det kanskje hadde gått bra med ren ull nå.

Samme med min treåring, men hun har vokst det av seg. Nå er det ikke noe problem. Ettåringen, derimot ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 11:23   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

G-sport i Trondheim hadde ikke tilbud.

Gammel 10-10-08, 11:26   #51
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

G-sport i Trondheim hadde ikke tilbud.

Ikkje? Eg trudde kjeder kjørte felles kampanjer eg.

Gammel 10-10-08, 11:28   #52
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

jeg synes Nøstebarn har holdt seg godt, mens Janus og Tom&Trine får hull for et godt ord.

Den erfaringen har jeg også. En vask, og fullt av hull.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 11:29   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ikkje? Eg trudde kjeder kjørte felles kampanjer eg.

:med trøndersk pipestemme: "Tilbud på Devold? Nei, hvorfor det da. Det selger jo så godt at. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil ha tilbud på det".

Gammel 10-10-08, 11:39   #54
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg bruker Janus på min jente og har vært veldig fornøyd med det til nå.

Gammel 10-10-08, 16:38   #55
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Må si meg enig med Polyanna.
Resultatet er at vi har hatt litt forskjellig, men jeg går nå for Janus/cubus o.l i all hovedsak mens jeg har en langarmet ulltrøye fra Nøstebarn til hver.
De tar det nemlig bare 5min å handvaske og de tørker fort.
Husker med skrekk og gru den vinteren snuppa slutta med belie og jeg måtte handvaske en ribbestrikket ullbukse full av tiss...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 16:50   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:med trøndersk pipestemme: "Tilbud på Devold? Nei, hvorfor det da. Det selger jo så godt at. Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil ha tilbud på det".

De hadde visst tilbud på Intersport på Hellsentret. Men hvor mye tilbud det var vet jeg ikke.Ei heller om det var den tolags. Erfaringsmessig er det ikke særlig mye. Har ikke sjekka G-sport på Stjørdal.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 16:53   #57
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Eg trur dei tømmer lageret før ny sesong, så det er godt mulig at det er nokre aktørar som har fått slike parti. Eg kjøpte i allefall mosegrøn m/svart og turkis m/ svart i dag, og anar ikkje om det er fjorårsmodellar. Ikkje bryr det meg heller.

Gammel 10-10-08, 16:59   #58
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Må si meg enig med Polyanna.
Resultatet er at vi har hatt litt forskjellig, men jeg går nå for Janus/cubus o.l i all hovedsak mens jeg har en langarmet ulltrøye fra Nøstebarn til hver.
De tar det nemlig bare 5min å handvaske og de tørker fort.
Husker med skrekk og gru den vinteren snuppa slutta med belie og jeg måtte handvaske en ribbestrikket ullbukse full av tiss...

Jeg tar ullribb-buksene i maskinen på ullvask, går kjempebra.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 17:02   #59
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt Devold på tilbud i år i nabobygda. Det var fjorårsmodeller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 17:31   #60
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Fjorårsmodeller-schmorårsmodeller. De er da like varme som årets, skulle jeg mene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.