Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har dere til middag julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 23:22   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere til middag julaften?

Desserten glemte jeg ja. Det er alltid riskrem med kirsebærkompott over (ikke den ekle røde saftsausen). Alltid mandel gjemt i en av porsjonene og en premie til finneren. Det er like hysterisk morsomt hvert år, vi er så barnslige der vi sitter og pirker i riskremen og lager grimaser og skuler olmt på hverandre.

Gammel 14-10-08, 23:23   #42
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vokst opp med pinnekjøtt på julaften, ribbe på 1.dag, kalkun på nyttårsaften.
Jeg er så heldig at det fortsatt blir pinnekjøtt på julaften: feirer vi med min familie, er det jo selvsagt. Feirer vi med svigerfamilien, tilbyr vi oss å lage maten

Gammel 14-10-08, 23:26   #43
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Får man tak i kastanjer nå? :henge seg opp i:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:26   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Når vi er hos oss sjølve eller mine foreldre er det pinnekjøtt OG svineribbe, samt mør, varm fårerull, poteter, surkål, raudkål og rabbestappe. Det meste av det beste
Når vi er hos svigers må eg klare meg med pinnekjøt med tilbehør, som mannen er vant til, men han protesterer ikkje på at eg får det som eg vil heime hos oss sjølve, han får trass alt det han er vant til + litt til

Gammel 14-10-08, 23:28   #45
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det ribbe, medisterkaker, medisterpølse, poteter, surkål og rødkål, må også ha brun saus ved siden av, liker ribbefett, og lefse hører også med. Til dessert er det riskrem med rød saus.

Gammel 14-10-08, 23:29   #46
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har både ribbe med tilbehør og pinnekjøtt med tilbehør.
Jeg liker ikke ribbe, derfor har vi begge deler

Gammel 14-10-08, 23:34   #47
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

det blir vel pinnekjøtt, litt ribbe, julepølse, medisterkake og evt sånn små julepøler til barna. Å div tilbehør.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:35   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

pinnekjøtt!!

Gammel 14-10-08, 23:45   #49
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vokst opp med ribbe på julaften, mens mannen er oppvokst med pinnekjøtt. I år er første jula hvor det bare skal være oss fire og vi har allerede landet på at det blir pinnekjøtt julaften og ribbe 1. juledag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:46   #50
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er ikke skikkelig jul uten pinnekjøtt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:57   #51
Picasso
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: ut mot havet
Picasso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har pinnekjøtt, ribbe og hjemmelaget mør. Tilbehør er poteter, rabbestappe, surkål og rødkål og ribbefett. *sulten*

Gammel 15-10-08, 00:01   #52
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kalkun, ribbe, medisterkaker, medisterpølser, kokte poteter, noisettes, grønnsaker, brunsaus, peppersaus og taffel sticks.
ÅÅÅÅÅÅ gleder meg til julemiddag, og selvsagt riskrem

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 00:01   #53
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Pinnekjøtt med kålrotstappe.

Og alltid riskrem til dessert.
Spises KUN på julaften.

Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 00:22   #54
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi er ribbeetere.

Riskrem til dessert.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 00:37   #55
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Hjemme" serveres det pinnekjøtt. Hos svigerforeldrene mine er det både pinnekjøtt og svineribbe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:33   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe hos svigermor
Ribbe, svinestek, sossiser, medisterkaker ++ hos mamma
Kalkun hos svigerinne/svoger

Alltid riskrem til dessert, hos mamma er det moltekrem i tillegg.

Vi har foreløpig ikke hatt julaftenselskap i huset vårt. :ikke voksen:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:35   #57
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Mannens tradisjon er kalkun, min tradisjon er pinnekjøtt.

Jeg likte ikke pinnekjøtt frem til for ca. to år siden, så vi har servert både ribbe og kalkun til julemiddag. Nå synes jeg det er litt styrete å holde på med disse to rettene, og siden jeg nå liker noen typer pinnekjøtt, serverer vi det for enkelthets skyld.

Dermed ender vi opp med pinnekjøtt, poteter (Beate som ikke koker i stykker), kålrotstappe, sossisser og sjysaus.

Dessert er alltid ferdigkjøpt riskrem fra Hennig Olsen. Ingen over, ingen ved siden. Det nytter ikke lage den selv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:53   #58
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ribbe, skinkestek for de som ikke liker ribbe, medisterkaker og pølser.
Rødkål, surkål, rosenkål til meg og tyttebærsyltetøy.
Øl og vin til maten. Og mammas riskrem. Faren min griner hvis han ikke får multekrem.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:54   #59
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vokst opp med ribbe og lutefisk.
Mannen har vokst opp med pinnekjøtt.
Jeg liker ikke ribbe noe særlig. Han liker ikke lutefisk. Hjemme hos oss blir det pinnekjøtt.

Og moltekrem til dessert. Men jeg er åpen for andre retter også. God mat er viktigere enn tradisjoner, kjenner jeg. Eller, jeg er helt med på å prøve oss litt fram til vi finner våre tradisjoner.

(Vi feiret forresten jul hjemme hos oss selv i fjor, og det var fantastisk!)

Gammel 15-10-08, 09:56   #60
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har svensk sockersaltad julskinka med senapsgratinering, kjöttbullar, prinskorvar, poteter, ris, saus, rødkål og surkål. Vi har også medisterkaker og sånn hvit pølse (husker ikke hva den heter). De årene som vi er sammen med svigers så har vi også ribbe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.