Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 15:14   #41
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?

Neglelakk er kjempefarlig, så det må du ALDRI la barnet ditt få! Det inneholder giftstoffer, og barn putter som kjent fingrene i munnen. Dessuten blir barna forfengelige, selvopptatte og uspiselige. Og du vet - i dag er det neglelakk - om 10 år er det piercing, og derfra går det rake vegen lukt til helvete. Vil du virkelig besøke ditt narkomane barn i fengsel om 15 år???

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:22   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal vi jentene ha manikyrstund mens gutta er på allidrett!

:titter på egne negler og ser at det trengs:

Gammel 27-10-08, 15:26   #43
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I dag skal vi jentene ha manikyrstund mens gutta er på allidrett!

:titter på egne negler og ser at det trengs:

Jasså ja! Da skjønner vi jo hvor hun har det i fra. Nei og nei, for en tragedie.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:29   #44
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jentene får neglelakk hos bestemødrene en sjelden gang, og i forrige uke kom snuppa hjem fra barnehagen med rosa neglelakk. Da svigermor hadde hatt en gyyyyyyselig brun/orange neglelakk på begge jentene reagerte jeg. Det var ingen farge for småjenter, så da fjernet jeg den, og så fikk de velge fra lys-rosa-sortimentet. :vanskelig svigerdatter:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:30   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jentene får neglelakk hos bestemødrene en sjelden gang, og i forrige uke kom snuppa hjem fra barnehagen med rosa neglelakk. Da svigermor hadde hatt en gyyyyyyselig brun/orange neglelakk på begge jentene reagerte jeg. Det var ingen farge for småjenter, så da fjernet jeg den, og så fikk de velge fra lys-rosa-sortimentet. :vanskelig svigerdatter:

Høh? Men lyserosa er greit, lissom?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:31   #46
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Høh? Men lyserosa er greit, lissom?

På småjenter, ja.
Jeg er så ujålete at det skjer en gang hvert fjerde jubelår at jeg griser med slikt.

Gammel 27-10-08, 15:33   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På småjenter, ja.
Jeg er så ujålete at det skjer en gang hvert fjerde jubelår at jeg griser med slikt.

Jeg skjønner ikke hvorfor en farge er mer ok enn en annen. Og i hvertfall ikke hvorfor lyserosa er mer ok en brunorange.

Betyr det at gutta mine kan ha brunorange, eller må de holde seg til blått?

Gammel 27-10-08, 15:33   #48
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du høres vanskelig ut ja.

Hva om jentene syntes det var fint med brun/orange neglelakk?

Prinsessa var på gråten ... (Faren også, så det var ikke bare jeg som syntes den var stygg.)

Gammel 27-10-08, 15:34   #49
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke vært så streng når det gjelder neglelakk som annen sminke. Begge jentene og guttungen har hatt neglelakk på i perioder. Jeg bruker det ikke, men de har da fått det med seg likevel. Annen sminke er det 12-13 årsgrense på her i huset (utenom hjemme når de leker).

Gammel 27-10-08, 15:34   #50
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor en farge er mer ok enn en annen. Og i hvertfall ikke hvorfor lyserosa er mer ok en brunorange.

Betyr det at gutta mine kan ha brunorange, eller må de holde seg til blått?

De kan ha det mor måtte ha i sminkepungen. :storsinnet:
Jentene har kjøpt rosa neglelakk, og jeg har kanskje en blank og en sort, så det er ikke rare utvalget vi har.

Gammel 27-10-08, 15:35   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

De kan ha det mor måtte ha i sminkepungen. :storsinnet:
Jentene har kjøpt rosa neglelakk, og jeg har kanskje en blank og en sort, så det er ikke rare utvalget vi har.

...men det bestemor måtte ha i sminkepungen er ikke aktuelt?

Gammel 27-10-08, 15:36   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og du vet - i dag er det neglelakk - om 10 år er det piercing, og derfra går det rake vegen lukt til helvete.

Nåh, poden har allerede bestemt seg for at han skal ha en tiger tatovert på ene armen. Han så Miami Ink på TV, må vite.

Gammel 27-10-08, 15:37   #53
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jemtungen på 10 år har jevnlig opp igjennom årene hatt neglelakk.
Hvorfor ikke liksom.

Nå kjøpte hun egne neglelakker for egne penger nå i sommer og er stolt eier av en knall gul, en knall blå og en knall rosa. Og vi snakker KNALL

Faren min måtte nesten legge seg litt nedpå da han så det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:38   #54
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

...men det bestemor måtte ha i sminkepungen er ikke aktuelt?

Den var j.... støgg ...

Gammel 27-10-08, 15:39   #55
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hadde svigermor tvunget på dem neglelakk?

Nei, men ingen var spesielt fornøyd med resultatet.

Gammel 27-10-08, 15:39   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Den var j.... støgg ...

It's all in the eye of the beholder. Jeg hadde nok satt større pris på en brunorange neglelakk enn en rosa en. Også på små prinsesser.

Gammel 27-10-08, 15:41   #57
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

It's all in the eye of the beholder. Jeg hadde nok satt større pris på en brunorange neglelakk enn en rosa en. Også på små prinsesser.

Smaken er som baken. :innrømmer:

Gammel 27-10-08, 15:51   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poly: Et argument for neglelakk er hvert fall ikke "... alle andre har det". Jeg synes det er viktig å ta egne valg og beslutninger og ikke lene seg på hva andre foreldre velger for sine.

Jeg har ikke fått spørsmålet enda, men ser ikke på det som problematisk i ny og ne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 15:59   #59
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ser ikke problemet med at de får ha det på av og til.

Gammel 27-10-08, 17:18   #60
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppsi får ha på neglelakk om hun vil det. De gangene det er aktuelt er de få gangene hun ser meg ta det på, og da må selvfølgelig prinsessesnuppsi også få.

Synes det ikke er noe pent med neglelakk på små barn, men ser ikke problemet med litt en gang i blant. Fargen synes jeg er uvesentlig, skjønner ikke hvofor det er bedre med f.eks. rosa enn rød.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.