|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ikke vært så streng når det gjelder neglelakk som annen sminke. Begge jentene og guttungen har hatt neglelakk på i perioder. Jeg bruker det ikke, men de har da fått det med seg likevel. Annen sminke er det 12-13 årsgrense på her i huset (utenom hjemme når de leker).
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?
Nåh, poden har allerede bestemt seg for at han skal ha en tiger tatovert på ene armen. Han så Miami Ink på TV, må vite.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Poly: Et argument for neglelakk er hvert fall ikke "... alle andre har det". Jeg synes det er viktig å ta egne valg og beslutninger og ikke lene seg på hva andre foreldre velger for sine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Ser ikke problemet med at de får ha det på av og til.
|
|
|
#8 |
|
Fjott
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Snuppsi får ha på neglelakk om hun vil det. De gangene det er aktuelt er de få gangene hun ser meg ta det på, og da må selvfølgelig prinsessesnuppsi også få.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Tja. Jeg ble sittende og tenke litt på denne. Det er klart at man "må" ikke ha, eller få lov til, alt det de andre har og gjør. Men hvis "alle" de andre har det, synes jeg i alle fall man som forelder bør komme med et bedre motargument enn "fordi jeg sier det". (Jeg mener ikke at du sa det, altså.
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Ungene bruker neglelakk i alle regnbuens farger. Ikke så ofte, men innimellom. Jeg må si at jeg selv foretrekker lys rosa som nesten ikke synes.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg har ingen motforestillinger mot neglelakk på barnehagejenter eller -gutter for den saks skyld. Det er bare lek og imitering av voksne. Når de kommer over i skolealder derimot er det stopp. Da er de så store at noen etter hvert kan forveksles med bråmodne "ellviser" som kan bruke det på ordentlig og det synes jeg ikke noe om.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Snuppa forkynte i sommer at hun ville ha "maling på tærne sånn som tante har". Og det fikk hun. Lys rosa først - kjempesøtt i mine øyne og gørrkjedelig i hennes. Så hun ønsket seg blå neglelakk i bursdagspresang, og fikk det. Grusomt stygt i mine øyne, dødskuult i hennes. Hun fikk beholde det et par dager. Etter det "mistet" vi flaska. Sist redigert av Kneazle : 27-10-08 kl 20:33. |
|
|
|
#13 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Mine barn (begge to) får neglelakk når de har lyst (de får attpåtil bruke lipgloss). Denne kampen gidder jeg ikke å ta, og den lille kreftfaren som de evt. måtte utsette seg for bryr meg ikke nevnverdig- med tanke på alt annet de er utsatt for dag etter dag.
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg er så kjip at jeg nok hadde sagt nei på trass. Jeg synes ikke det er fint, og jobber iherdig mot å få jåle-jåle-jåle-jente. Foreløpig ser det ikke ut som jeg lykkes, men det er en helt annen sak. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Går videre
|
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Jeg forstår dere ikke! For meg er neglelakk sminke og det får min datter ikke ha.
|
|
|
#17 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Og jeg forstår ikke deg. Neglelakk kan ikke sammenliknes med hull i ørene i min verden. Et strøk neglelakk som forsvinner i neste sving? Sammenliknet med hull i ørene som må stelles og pleies og som man kanskje angrer på? Som kan gi infeksjoner og allergi?
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg skal love deg at jeg har ikke noe problem med å sette foten ned dersom jeg syns det er viktig. Og ungene respekterer det også. Som sagt, det har vært lite mas om emnet, men lange blikk.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Hvis jeg hadde hatt en datter måtte jeg lagt på noen år tror jeg... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Argumenter mot neglelakk for småjenter?Mitt eneste argument mot neglelakk for småjenter er at det ikke er spesielt pent. |
|
|
|
![]() |
|
|