|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol? | |||
| Sug/ avhengighet |
|
2 | 1,33% |
| For å sove bedre |
|
1 | 0,67% |
| Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte |
|
7 | 4,67% |
| Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol |
|
11 | 7,33% |
| Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
|
29 | 19,33% |
| For smaksopplevelsens skyld |
|
44 | 29,33% |
| For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld |
|
36 | 24,00% |
| Dustepoll |
|
20 | 13,33% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Eg drakk ei øl fredag for 1 1/2 veke sidan saman med fårikalen. Seinare på kvelden drakk eg to glas rødvin for kos. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?En øl og en akevitt på lørdag fordi vi var hos venner og spiste nydelig mat. Årsaken var vel at jeg virkelig hadde lyst på smaken og totalopplevelsen. Settingen hadde ingen ting med "drikke for å ha det gøy" å gjøre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Atte, nei jeg husker ikke, har ikke drukket på evigheter, men enten fordi jeg var på fest og akkuart da hadde lyst på, eller så tok jeg et glass amarulla(eller hva det nå heter) en lørdagskveld fordi jeg hadde lyst på... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Å, endelig kunne ta seg et glass vin! (Etter et kjempelangt svangerskap var det første gang jeg drakk siden st. lucia i fjor)
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drikker veldig sjelden egentlig. Siste jeg drakk var når vi feiret 10-års bryllupsdag for over en måned siden. Da drakk jeg vin til maten, men det ble vel 3-4 glass totalt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Var på vinklubb på lørdag. Da er det smaksprøving av ny vin og etter det så tar vi gjerne noen glass til og går ut en tur. Sosialt, hyggelig og ikke minst så elsker jeg rødvin.
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg tar meg støtt et glass vin eller to for å kose meg. Jeg liker smaken og det er gir maten en ekstra dimensjon. Jeg kan gjerne åpne en vinflaske på fredag eller lørdag og ta et glass utover i uken av samme flaske til den er tom. Sist jeg drakk vin var på fredagen, for kos.
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Tok meg et glass rødvin i all ensomhet fredag kveld. Fordi jeg hadde lyst på, og så var det igjen litt i kartongen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?De få gangene jeg drikker er det fordi jeg har lyst på et glass øl f.eks. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?I går, jeg hadde salte potetskruer og liker smaken av øl til. Eller, det var kanskje mer at jeg hadde lyst på øl og liker smaken av salte potetskruer til? Ja, og så hadde jeg vært superflink og ryddet leiligheten, så det var litt Fordi Jeg Fortjener Det™ med i bildet også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Ikke at jeg husker siste gangen jeg drakk, men jeg vet hva jeg konsumerte, og hvorfor.
|
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk et glass rødvin mens vi så Sommer i går. Fordi jeg hadde lyst på.
|
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg husker ikke sist jeg drakk alkohol.
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg liker rødvin så sinnsykt godt og om det ikke hadde vært noe fare forbundet med et høyt alkoholforbruk så hadde jeg drukket det til lunsj og til middag hver dag.
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Det var i helgen da jeg var i Oslo og spiste middag + byrunde med venner. Målet var å bli mest mulig drita sånn at jeg kunne ha fyllesex på hotellrommet til det lysnet av dag.
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Fordi det passet til (den veldig gode) maten. Det var mye av både mat og vin, forresten. Veldig moro.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?
Hadde et vennepar på besøk i helgen, og vi var på hytta. Da serverte jeg vin til maten, og tok et par glass etter middag også. Hadde ikke planlagt det, men situasjonen gjorde at jeg ville kose meg litt ekstra. |
|
|
|
![]() |
|
|