|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Lillebror er småspist til middag og spiser heller frokostblanding, polarbrød, toast og lignende, men da får han vente til kveldsmat. Det går helt utmerket.
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Stort sett ikke mer enn 3-4 timer, men det har hendt at det har gått lengre tid. Vi har en sønn som sjelden gir uttrykk for at han er sulten så dersom det er dager der det skjer mye kan det faktisk hende at det går litt for lang tid mellom måltidene, men det er sjelden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?I ukedagene går det sjeldent mer enn 3 timer mellom måltidene, men det er pga bhg/skole/sfo.
|
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Nei jeg lahger ikke ekstra mat til 4 åringen når han ikke vil ha fisk/ biff/steik ol.
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Dette er en problemstilling som sjelden er aktuell her, jeg har en unge som liker mat, og dersom hun ikke vil ha alt vi har, så vil hun alltids ha noe. De få gangene dette har skjedd, så har hun vel fått et eple eller noe. Å drive med ekstraservice og lage flere parallelle middager er helt uaktuelt.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?
Samme hos oss. Jeg har en som spiser og en som spiser svært lite og lager drama rundt middagen hver dag, men jeg kjører denne linja likevel. Som regel spiser han noe til slutt. Og gjør han ikke det, får han tilbud om en boks makrell etc en stund etterpå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Det går aldri mer enn 3 til 4 timer mellom måltidene. Jeg lager heller noe tilpasset han til middag, enn å ha han masende og småspisende mellom middagen og kvelds, kan jeg få brødskive, knekkebrød, eple, banan, is, yoghurt, kjeks osv osv. Da er det bedre med litt ekstrajobb og at han bli mett.
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?"sultne folk skal ha mat" sitat alle i turi-heimen.
|
|
|
#9 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Jeg tilstår at jeg iblant faller for fristelsen og gir pjokken en bolle eller noe, for å slippe sulten, sur og trassig unge. Å disiplinere han på matfronten kan ikke alltid være førsteprioritet, av og til "kjøper" vi oss litt fri til å bare hygge oss. Som oftest når det er noe spesielt, besøk, ferie eller slikt.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Tja.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Fikk hun ikke en frukt engang? Det får gjerne eldstemann dersom han spiser lite til middag..
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Jo, hun spiste noen druer.
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Jeg reagerer forresten litt på spørsmålsstillingen "lar barnet gå uten mat". Det høres jo ut som om de henger sultne rundt beina dine, "hvor lenge lar du de holde på", liksom. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg er helt enig med Hasselnøtt her. Jeg svarte jo også ut fra min oppfattelse. Vi følger ikke alltid klokken. Å gå uten mat for meg betyr å ønske mat å ikke få. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Men det er jo bare fire timer? Vi får sjelden til å spise mer enn fire ganger daglig, noe som tilsvarer omtrent hver fjerde time. Skal jeg |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Det er jo stort sett snakk om middag, ikke sant?
Sist redigert av Lilith : 06-11-08 kl 14:17. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?Hos oss er det kun middagen som storebror kan få for seg at han ikke liker (eller reelt ikke liker) Han får da kveldsmat. Vi spiser middag klokka 17 sånn ca - kveldsmat er klokka 1800 - SPiser han middag blir kveldsmaten ofte droppet (evt en frukt eller noe sånn)
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Jeg liker best å kalle en spade for en spade og den tiden som går mellom måltider er jo nettopp den tiden en går uten mat? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg skjønner hva du mener, altså. |
|
|
|
![]() |
|
|