Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ei helg uten barn - hva gjør dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 20:56   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ei helg uten barn - hva gjør dere?

Vi har to ganger hatt barnevakt en hel kveld, og den ene kvelden ble brukt på vennebesøk, den andre gangen satt vi hjemme og så på film og drakk vin. Den siste varianten var mest vellykket, vi syntes det var fantastisk hyggelig å sitte oppe til sent på kveld (etter kl 23! ) og vite at vi kunne sove hele natten og spise frokost på kafé i fred og ro.

Hvis vi noen gang får barnevakt en hel helg (høh!) ville vi nok dratt til en storby.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 21:02   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ei hel helg uten barn har vi vel bare hatt et par ganger siden vi fikk vårt første barn, har hatt noen få barnefrie døgn, men da ha vi som regel vært en svipptur til Danmark, eller ei natt på et hotel. en tur på bowling eller en fest med venner. Men det er så veldig sjeldent at alle ungene er borte samtidlig.

Gammel 01-11-08, 21:05   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Artig at dette spørsmålet dukker opp denne helga. Eg er nemlig heilt aleine heime for første gong sidan me fekk unger trur eg. Mann og unger reiste etter frokost i dag og kjem ikkje heim før i morgon kveld.

Kva eg har brukt dagen på ? Rydda og vaska huset. Vaska kle. Prøver å leite etter inspirasjon til julekorta mine. Gleder meg til å kunne sova ei heil natt sammanhengane og kunna sova så lenge eg vil i morgon

Gammel 01-11-08, 21:38   #4
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Nå har vi "aldri" barnefri sammen, men hver for oss.
Sist vi var alene sammen var sommeren 2005. 4 dager alene.*sukk*
Før det husker jeg ikke.

Sist helg var mannen borte ei helg, denne helgen er jeg alene hjemme.
Litt ensomt, men veldig deilig og.
Denne helgen har jeg scarppe, scrappet, gått på kurs, sovet, spist, besøkt en venninne. I morgen er det scrapping hele dagen igjen!

Gammel 01-11-08, 21:43   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

En barnefri helg ville antageligvis blitt brukt til å reise bort. En barnefri lørdag + en overnatting brukes til å sløve hjemme, før dagens fotballkamper sees på pub. Så blir det middag på restaurant og enten tur på byen eller tur på kino og så en pub igjen. Morgenen brukes til å sove leeeeenge, før unger hentes sånn midt på dagen en gang.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 21:50   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

En hel helg? Tror vi ville gått ut og spist bare oss to den ene dagen og invitert venner på middag++ den andre kvelden.

Vi skal ha barnefri fra lørdag til søndag neste helg. Da skal vi i bryllupsfest.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:18   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sove, spise, rydde, vaske, og ha sex. Det er vel stort sett det det har gått i. Nå er det lenge siden vi har hatt en helt barnefri helg, men jeg kjenner at det virkelig kunne gjort seg med en fest, eller en jentetur et sted.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:23   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde vi hatt ei barnefri helg skulle vi iallefall gjort noe vi sjelden får tid til ellers. Feks gå ut å spise en goood middag, gå på kino, sove lenge lenge lenge... Kanskje møte noen venner ute til øl/vin. Et eller annet. Sløve og bare kose oss. Jeg ville iallefall ikke brukt den på huslige ting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:24   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel har vi planer hvis begge gutta er "borte". Men uten planer bruker vi tiden på å rydde og ordne i huset vårt. Være oppe lenge og sove lenge. Ja og så kan det jo hende at vi "hopper litt mer i høyet" enn vanlig.......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:08   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har ikke hatt barnefri mer enn over natta siden år 2001, da var jeg med Mannen på ei firedagers jobbreise.

Så jeg har virkelig ingen idé om hva vi skulle gjøre. Jeg kunne tenke meg en shoppingtur uten unger. *drømme* Sitte på cafè, gå på kino og sove lenge.

Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:29   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier å reise bort har vi en barnefri helg.
Sist vi hadde barnefri en hel helg (mer enn en natt) var vi i Barcelona.

Håper å få til en København tur en helg i desember.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:29   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Aldri hatt barnefri uten at me har hatt planer men det hadde nok blitt å sova litt lenger, reist ut å funne på noko, ete middag ute, kanskje kino o.l. Tatt ting litt som me følte for og etter kva som falt oss inn.

Gammel 01-11-08, 23:04   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går på kino, restaurant, lager god middag, går på utstilling, drikker god vin, har mye *kremtkremt*, slapper av, ser dvd, jeg sover lenge (mannen er a-menneske) osvosv. Når er det heller sjelden dette skjer, men sist var det når jeg og mannen dro til København en helg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 23:06   #14
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har helg uten barnet hver 3.helg. Da jobber jeg.
Ellers så skjer det vel en gang i halvåret ellers også.
Da er det gjerne festligheter med kollegaer eller venner en kveld, for deretter å ligge som et slakt dagen etter

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 00:01   #15
Left
Passiv

Standard

Har vært uten barn i nesten ei uke nå jeg, og aldri har det vel vært mer rotete her enn da. Jeg har ikke løftet en finger for å gjøre noe jeg ikke hadde lyst til. Det har vært sinnsykt deilig å ikke ha noe hengende over seg etter jobb. Kun meg. De første to dagene var det egentlig litt fælt, men du verden det gikk seg til gitt.
Hvis sambo hadde vært hjemme ei helg og vi hadde vært uten barn, så skulle vi vaska rundt, strøket masse tøy, ryddet på loftet osv.

SÆRLIG.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 00:04   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har etter forholdene barnefri helg ganske ofte, men det er alltid i forbindelse med reiser. Da KOSER vi oss vanvittig og er luksusdyr og kjærester. Og redder nok parforholdet tror jeg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 00:04   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Første kvelden går vi gjerne ut med gode venner.
Dagen etter blir tilbragt i sengen, med god kaffe og hverandre.
Elske til vi ser stjerner og planeter ...
På lørdagskvelden ser vi gjerne en film eller tre, spiser en bedre middag og hopper til køys igjen der vi elsker hele natten uten å måtte tenke på at noen står og hopper i senga klokka halv seks om morgenen ...
Siste morgenen er like sløv som den første, med kaffe, god musikk og hverandres nakne kropper hele formiddagen før poden kommer hjem.

Vi er flinke på alenehelger ...

Sist redigert av Enhjørning : 02-11-08 kl 00:19.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 00:15   #18
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det har vært svært lite av det. Når vi har hatt det har vi dratt på Danmarkstur. Nytt å slappe av på båten. Lese, snakke, spise, sove osv..... Utrolig deilig.

har veldig lyst på frihelg med gubben en dag......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 08:52   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser for meg at vi vil sover dersom vi noen gang kommer til å ha en barnefri helg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 08:54   #20
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt barnefri 1 døgn, men aldri en helg.
Jeg ser for meg at vi hadde trent, sovet, shoppet, spist mat ute.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.