Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ordning & Reda søkes ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 20:46   #41
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordning & Reda søkes ...

Mitt beste tips for oversikt og orden er en flink mann.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:48   #42
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Dette med vedkubber var nytt for meg. Dette er noe som hører skolegangen til, altså? Vedkubber i sekken?

Jepp, her skal de ha med en vedkubbe hver når de er på tur. Og det er stort sett en gang i uka.

De går alle tre førsteklassene sammen og er vel rundt 75 elever totalt, så om alle husker vedkubbe hver gang må det være litt av noen bål de lager.

Jeg gjør alt klart kvelden før, matpakke med frukt og frokosten står klar i kjøleskapet.

Mannen derimot er sånn 'vente til siste liten'. Så når han har ansvaret er det et litt annet tempo og en litt annen temperatur her.
Har laget matpakke og alt for han noen ganger og han syns jo det er så deilig, men tror du han gjør det selv? Nei, men da får han søren takke seg selv når han stresser som en gal og.

Når det kommer til avtaler og regninger har jeg skjønt at han bare har tatt totalt ferie og stoler på meg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:53   #43
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan jo tipse om en virkelig flott kalender for de som ønsker seg det:
http://www.personligalmanacka.se/
Her kan man designe sin egen kalender, velge farger og innhold og alt. Man kan velge norsk tekst istedenfor svensk.
Kvaliteten skal være flott, super kjapp levering og man kan velge fra hvilken måned man ønsker seg den.

Kanskje noe å tenke på til den travle desember for dem som ikke allerede har en kalender hjemme?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 23:03   #44
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Takk. Jeg er gift med en mann som er veldig takknemlig for at jeg er hun som husker på alt. Jeg derimot holder på å bli sprø av nettopp det at jeg må huske på alt.

Dette hadde vært ganske deilig å bare en gang i blant se at ting bare ordnet seg uten at jeg trengte å gjøre det selv ....... forøvrig ikke helt sant. Jeg trenger ikke alltid gjøre det selv, men i så fall må jeg gi beskjed om at det skal bli gjort og deretter håpe på at det blir husket.

Amen!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 23:52   #45
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Fordeling av ansvar og faste oppgaver kan også være lurt. Slik at man unngår situasjoner ala "vi har fått purring på regning x. Jeg trodde det var du som hadde betalt den??".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 00:22   #46
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Supertriks: Gifte seg med en levende almanakk/organisator/strukturator som aldri glemmer noe.

Ja jeg har lenge ønsket meg en kone .

Jeg lurer på om jeg må lage en tråd med spørsmålet "Rekk opp hånda du som har en ektemann som stemmer med denne beskrivelsen":

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

...en levende almanakk/organisator/strukturator som aldri glemmer noe.

Gammel 06-11-08, 00:26   #47
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Fordeling av ansvar og faste oppgaver kan også være lurt. Slik at man unngår situasjoner ala "vi har fått purring på regning x. Jeg trodde det var du som hadde betalt den??".

Mannen betaler regninger, så den er grei, men jeg kan ikke få fordelt nok faste oppgaver til han av to grunner:

1) Alt for få av de tingene som må gjøres kan navngis lang tid i forveien (jeg gjør utrolig mange småting som jeg ikke en gang kan klare å komme på før jeg faktisk gjør dem)

2) Alt for mye små(menviktige)ting vil bli glemt.

Gammel 06-11-08, 08:24   #48
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For min del håper jeg at mitt triks kommer til å funke. Jeg har kjøpt flere digre kartong-ark,og lagd en svær kalender med store dags-firkanter. Ala barnehage-kalender. Den henger som siste ting før vi går ut av døra, og like ved der vi står da vi åpner post o.l så alt blir skrivd (?) rett opp på kalenderen med en gang, for å være sikker på att intet ska bli glemt.

Det ser ut til å funke hittil med huske-ting hvertfall.

Regninger har vi kontroll på, på vår egen måte , og matlister er noe vi skal prøve å innføre. Men selv om vi handler bare for noen få dager, har vi aldri lyst på det som vi har i hus. segselvirompa.

Er en selvskreven abonnent på tråden! :forsvimerske:

Gammel 06-11-08, 08:56   #49
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må kjøre beinhardt regime med aktivitetskalenderen. Vi har en som har fem kolonner, og jeg skriver på alt her. I tillegg har jeg ukeplanene til skolebarna på kjøleskapet, så jeg sjekker om de skal ha med noe når jeg ordner til frokost.

Gammel 06-11-08, 09:29   #50
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Svima nr 1 melder seg. Jeg tror vi har det skremmende likt som dere Hønni. Som oftest har jeg alt på stell, med min kalender, familiekalender, barnehageukeplan og diverse andre huskebøker. Men noen ganger kollapser alt! Og jeg ser at det fort kan skje nå når vi snart får to barnehageunger og to utearbeidende foreldre. Heldigvis får jeg øvd meg litt på arbeidslivet før alvoret starter for fullt når mannens permisjon er ferdig.

Holder pusten og venter på at organsisasjonstalendet skal komme dalende ned.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 10:11   #51
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Svima nr 1 melder seg. Jeg tror vi har det skremmende likt som dere Hønni. Som oftest har jeg alt på stell, med min kalender, familiekalender, barnehageukeplan og diverse andre huskebøker. Men noen ganger kollapser alt! Og jeg ser at det fort kan skje nå når vi snart får to barnehageunger og to utearbeidende foreldre. Heldigvis får jeg øvd meg litt på arbeidslivet før alvoret starter for fullt når mannens permisjon er ferdig.

Holder pusten og venter på at organsisasjonstalendet skal komme dalende ned.

Ja, det er kollaps det er! Med to førsteklassinger, et barnehagebarn, to foreldre med spennende (les krevende) jobber ble det plutselig kollaps.

Litt trøst i felles skjebne!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 12:36   #52
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Outlook til alt. Vi innkaller til og med hverandre til foreldrekaffe, foreldresamtaler etc, samt holcer hverandre informert om når vi har aktiviteter på jobb (f.eks. reiser) som går ut over normal arbeidstid. Og så har jeg kalenderen min synkronisert mot telefonen. Vi har også en aktivitetskalender hvor vi skriver over alt som står i ungenes månedsplan. Men jeg har bare to barnehagebarn, da.

Ukeshandling er ellers redningen for oss, men da må man klare å leve med planen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.