Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Blir du skremt av sterkt vind?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-06, 12:43   #41
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du skremt av sterkt vind?

Jeg synes det er mye verre å kle bort regnet. Vann kommer seg inn overalt.

Gammel 27-11-06, 12:44   #42
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Da kunne jeg ikke bodd her for å si det slik ...
Men når kastene er oppe i orkan osv. så holder jeg meg selvsagt inne.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 27-11-06, 12:57   #43
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Liker ikke så godt sterk vind. Er nok en kombinasjon av flere faktorer. At sambo er borte på jobb, at jeg sover dårlig om nettene og at vi har opplved at trampolinen vår tik seg en tur. I slutten av sept i år, tok trampolinen vår seg to saltoer, knakk gjerdet til naboen og kløyvde ned to trær. Den natten blåste det bra, men i et av kastene så skjedde dette. Takk og pris var sambo hjemme, så han fikset opp i tre om natten i blest og striregn. Nå ligger trampolinen deformert under terassen.

Gammel 27-11-06, 13:05   #44
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ble nok vant med vind alle de årene i Rogaland!

Azi er ikke aktiv  
Gammel 27-11-06, 13:32   #45
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått fra hytte til hytte på Dovre i snøstorm, det var gøy. På sin måte. Gøy så lenge man vet hvor man er og hvor man skal gå selvfølgelig. Jeg og venninna mi skulle gå fra Reinheim til Åmotdalshytta. Det blåste opp noe skrekkelig og var i tillegg dårlig sikt pga tåke. På veien må man passere et skar, og dette fungerte som en skikkelig vindtunnel. Vinden ble kanalisert og konsentrert over her, og vi greide ikke å stå på beina, men måtte ta av oss skiene og krype på alle fire over skaret. Løypa var veldig godt merket, og vi så til en hver tid en til to stikker foran oss. I det øyeblikket vi ikke hadde sett neste stikke hadde vi snudd. Men siden det hele tiden var klart hvor vi skulle gå så vi det som forsvarlig å fortsette. I kastene måtte vi stoppe, holde oss fast i hverandre og bøye oss mot vinden for ikke å blåse overende. Min venninne gjentok gang på gang at "nå er jeg litt redd". Jeg prøvde å få tak i hva hun var redd for, om hun var redd vi skulle gå oss bort, om hun var usikker på om vi gikk riktig, om hun frøs, var sulten etc? Men det var selvfølgelig ikke det (det var jo åpenbart hvor vi skulle gå, og vi var godt kledd). Hun var bare rett og slett redd den sterke vinden.

For min del var jeg ikke redd, jeg var bare skikkelig fokusert, og innerst inne syntes jeg det var spennende og litt stas, siden jeg hele tiden følte meg helt trygg på veien. Og for en følelse da vi kom frem til hytta!

Jeg har også sittet værfast på ei lita koie langt innpå fjellet i Tydal, med så sterk vind at det var uforsvarlig å gå noe sted. Koste meg skikkelig! Og jeg har befunnet meg i en tropisk syklon i Sri Lanka, som delvis raserte hotellet jeg bodde på. Det var et skikkelig kick!

Så nei, jeg blir ikke skremt av sterk vind. Jeg elsker ekstremvær. Jo værre jo bedre! Tordenvær er også stas. Idiotisk nok blir jeg også oppglødd av flom, skred og andre naturkatastrofer (selv om jeg selvfølgelig synes det er fælt når folk kommer til skade). Nettsider som dette og dette følges med argusøyne ... Det må nok skje meg noe alvorlig før jeg skal få litt vett inn i knollen når det gjelder slike ting. (avsporing)

(kommer vel ikke som noen bombe at jeg jobber innen geofag )

Sist redigert av My : 27-11-06 kl 16:01.
My er ikke aktiv  
Gammel 27-11-06, 16:02   #46
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Lilly My, jeg er visst lit lik deg. Ekstremvær er bare spennende. Her har vinden løyet betraktelig, jeg kom meg rund i gatene uten å bli så veldig våt. (Sprang mellom de verste bygene).

Gammel 30-11-06, 04:58   #47
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innimellom vil jeg si. Men det er avtroppende

dutte er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.