Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ordlegger du deg på sms?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-08, 00:52   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordlegger du deg på sms?

... brukes bare der det virkelig passer inn. Ikke i God helg... (lykke til, liksom!)

Jeg skriver ikke forkortelser heller.

Gammel 22-11-08, 00:55   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som oftest i fulle setninger, og på dialekt til de som skriver dialekt til meg.
Har Nokia, og der er det jammen ikke mye julepynt, nei.
Men tar meg i å ville både knegge og fnise (også på Facebook) og jeg vil jo helst ikke framstå som rape gal i utrengsmål.

Gammel 22-11-08, 00:57   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det med dialekt er litt morsomt for oss som er fra østlandet. Det er ganske utenkelig å skrive sånn vi snakker.

Jæi håper du får en go hælj.

Gammel 22-11-08, 01:07   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det med dialekt er litt morsomt for oss som er fra østlandet. Det er ganske utenkelig å skrive sånn vi snakker.

Stavangerfolket virker mindre smarte når de skriver dialekt. "Komme du isje?" Isje er sånn som unger som nettopp har lært å snakke sier. Alle voksne sier "ikkje", men neida -det kan de ikke skrive, så da blir det det der imbesilgjørende "isje". :Omgir meg med tullinger:

Gammel 24-11-08, 12:17   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Stavangerfolket virker mindre smarte når de skriver dialekt. "Komme du isje?" Isje er sånn som unger som nettopp har lært å snakke sier. Alle voksne sier "ikkje", men neida -det kan de ikke skrive, så da blir det det der imbesilgjørende "isje". :Omgir meg med tullinger:

Jaa! Eller enda verre; "iche". Og "cer" eller "cr" (ser). Jeg synes det ser hårreisende ut.
Jeg skriver på dialekt på mobilen om jeg skriver med familie og venner som snakker samme dialekt som meg. Alle gjør det, så da gjør jeg det også. Det samme med msn. Men jeg prøver jo å skrive "ordentlig" selv om det er dialekt.

Gammel 22-11-08, 01:26   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lekkert!
Ha æi fin hælj sjæl du.

Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 14:31   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker stort sett ikke smilyer i tekstmeldinger jeg da.
Bruker det generelt lite på forum også.

Gammel 23-11-08, 15:17   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bortskjemt med venner som ordlegger seg skikkelig, også via SMS, så jeg skvetter hver gang jeg får SMS fra noen som skriver "Hr d tid tl å s p dnne".

Jøss, er h*n ikke helt oppegående, stakkars, tenker jeg hver gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 15:49   #9
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en ok - ja - nei - 21 -person. Enstavelsesord uten punktum og smil.

Derfor hadde jeg aldri sendt en god helg melding i utgangspunktet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:58   #10
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skriver fullstendige setninger uten SMS-språk, med både mobilsmilefjes og forumsmilefjes. Jeg skriver på dialekt til de som skriver på dialekt til meg, og på bokmål til de som skriver på bokmål til meg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:10   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver fullstendige setninger, med korrekt tegnsetting og evt vanlige forkortelser. Ikke et smiletryne i mine meldinger, gitt.

Gammel 23-11-08, 23:48   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg fikk nettopp to ganske like meldinger, men avsenderne befinner seg som regel i hver sin ende av skalaen med tanke på tegnsetting og smileybruk.

Den ene avsluttet med: "God helg! "

Den andre: "God helg..."

Merkelig hvor mye dette har å si for innholdet.

Å, det der irriterer jeg meg over også. Jeg har en venninne som konsekvent sier "Klem..." Og "Kos deg...."

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:58   #13
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Å, det der irriterer jeg meg over også. Jeg har en venninne som konsekvent sier "Klem..." Og "Kos deg...."

Bedre med klem... enn klems/klemz.

Gammel 24-11-08, 10:10   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drømmeprinsen ringte faktisk i morges lettere stressa angående det å ordlegge seg på sms. Han har kjøpt seg iPhone, og der er det sånn at den automatisk sender sms til den han sist sendte sms til.

Så i morges gikk det avgårde "ha en fin dag, jeg elsker deg" til mora til kompisen til minste gullungen... Jaja - det er ikke så lett med all denne teknikken... Jeg er igrunnen veldig spent på hva hun sier neste gang jeg treffer henne...

Ellers er det ikke smilefjes på hverken iPhone eller telefoner med symbian på. Men til gjengjeld er det muligheter for å kjøre masse tøffe programmer på dem. Lightsable feks... :nerd:

Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 10:54   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Så i morges gikk det avgårde "ha en fin dag, jeg elsker deg" til mora til kompisen til minste gullungen...

Gammel 24-11-08, 12:00   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Dæven. Det er så UFATTELIG pinlig å sende SMS-er med innhold som kan tolkes både hit og dit feil. :uforbederlig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 12:18   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guniss: alle nyere mobiler har da smileys? Jeg kjøpte en splitter ny SE nettopp, smileysene kommer ikke opp når jeg skriver, man må gå inn på "legg til symbol" og der er de. Jeg tror ikke nyere mobiler er uten smileys?

Gammel 24-11-08, 12:20   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guniss: alle nyere mobiler har da smileys? Jeg kjøpte en splitter ny SE nettopp, smileysene kommer ikke opp når jeg skriver, man må gå inn på "legg til symbol" og der er de. Jeg tror ikke nyere mobiler er uten smileys?

Joda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 16:50   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke alle, men mange.
Min forrige Nokia hadde maaange smilyer...
Men om det er så praktisk vet jeg jo ikke, for fordi om JEG så de, så gjorde ikke mottaker det - om den smilyen ikke lå på deres mobil.
Jeg trenger ikke så mange, man hadde vært ok med noen standardsmilyer ja. Men men. Jeg får vel overleve.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:28   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Iset - av nyere mobiler så er det noen ulike operativsystemer ute og går. Feks bruker de "store" telefonene til Nokia gjerne symbian os, og da har man ikke smileys. Men man har gjerne masse andre greier da.

Hvorfor de har droppet smiliene vet jeg ikke, mulig det er fordi telefonene skal forestille å være litt business?

Er ikke smilies på iPhone heller.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.