|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
superbruker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får ungene både klær og utstyr i gave. Hvis ungene trenger noe klær i løpet av høst/vintermånedene så legger jeg det bort og pakker det inn.
|
|
|
#2 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vi gir ting han trenger til jul. Første jula fikk han et prinseullsett, andre fikk han lego, og i år får han en disana-ulljakke. Vi er studenter begge to, og da er jo ikke økonomien på topp. Han har enda ingen store forventninger til jula, så jeg ser ingenting galt med å gi han noe han virkelig trenger til jul.
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg tror jeg vil tenke at dersom barnet ønsker seg praktisk utstyr, så ja, da vil jeg gi det i julegave. Dersom barnet absolutt IKKE ønsker seg det til jul, vil jeg vel heller drøye til januarsalget med å kjøpe det dersom barnet uansett trenger det.
|
|
|
#4 |
|
Quiet, please
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Litt ekstra finne og dyre ting gir vi som bursdag- eller julegaver. Storesøster får langrennspakke til bursdagen sin neste uke. Skulle egentlig gi den til jul, men vi tenkte at det ville være greit å ha det klart hvis det blir skiføre før jul. Dyre klær benytter jeg ofte sjansen til å kjøpe til jul, iom. at jeg utenom jul har litt problemer med å betale mye for barneklær.
|
|
|
#5 |
|
Ute på tur
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Nå er ikke guttene så gamle, men Junior fikk langrennspakke fra besteforeldrene i fjor og jeg syns det var en fin gave og han var veldig fornøyd. Jeg syns at det er leker over alt, og at det finnes mye ræl som bare blir ødelagt med engang, da vil jeg heller at de skal få f.eks ulltøy enn plastikkdings nummer 150. Junior har "ønsket" seg Janus Blåtopp ulltøy i julegave. Småen på 6 måneder har bare ønsket seg ulltøy (eller penger på sparekontoen, men det er tydeligvis ikke like godtatt av alle).
|
|
|
#6 |
|
seru
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det synes jeg er helt greit. Nå er mine så små enda at jeg er litt bevisst på at de får begge deler, får de fornuftsgaver fra besteforeldrene får de gjerne leke fra oss, eller motsatt. Jeg synes godt julegaver kan være en fin blanding. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ski og skøyter er jo fine julegaver! Våre barn får en fin blanding, her blir det klær, leker, sengetøy og ulltøy under treet i år. Jeg synes det er fint å lære barna at man kan ønske seg noe man trenger, ikke bare leker og spill liksom. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Eg skulle ønske ungane kunne fått vinterdresser til jul. Dei trenger det, og me hadde trengt litt hjelp med å kjøpe tre dresser. Men mammaen min som alltid maser om kva ungane trenger, var ikkje heilt med på det. Dresser som eg hadde hatt lyst på fekk ho sjokk over prisen på, og reflex dressen til 500,- var aaaalt for dyrt. Bortkasta penger fekk eg beskjed om. ( eg begynner å skjønne kvifor eg og broren min hater vinteren og forbinder den med våte og kalde dresser
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg har selv alltid fått slike ting til jul og bursdag, og synes det er aldeles strålende at min mor kjøper vinterdress til podens bursdag. Nå har vi bare en og har fint råd til å kjøpe alt han trenger omtrentlig når som helst, men jeg synes det er fint å få slikt til jul jeg. I stedet for å bare få ting hele tiden.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ja, klær og utstyr går som julegaver. Og bursdagsgaver. Det er alltid _noe_ fra ønskelista også, men ski og staver og skøyter og sykler er flotte gaver synes jeg. Dyre vintersko og vinterdresser kan også pakkes inn, det er også ofte et nytt antrekk eller to under treet. Jeg pakker ofte inn det de ville fått uansett den måneden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Skiutstyr og sånt får de definitivt i gave ja.
|
|
|
#14 |
|
trenger lading
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Dette kan jeg skrive underpå. Katalogene lokker med glinsende papir og ting de "må" ha... (deilig i år å IKKE få reklame i postkassa, sluppet det maset
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Poden får absolutt klær og utstyr som julegave. I år får han f eks. Bergans Stallo-jakke. I fjor fikk han ullklær og sykkel.
|
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#18 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Storesøster fikk forøvrig skipakke i bursdagsgave av begge sett besteforeldre her om dagen. Og klær fra oss + litt småstæsj som sminke, glitterpenner osv.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg kjøper også skiene/skøytene i november, dersom det er sånn at det kommer snø og de trengs før jul. Jeg vil ikke at de f.eks. skal gå glipp av skøytetur med skolen fordi jeg venter på jula. Men kan nesten ikke huske at dette har vært en problemstilling, med flere barn har vi som regel hatt brukbart utstyr i hus så det har vært mulig å kjøpe nytt i julegave. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Toåringen hadde blitt overekstatisk om det hadde vært et bilsete pakket inn under juletreet. Hun hadde kommet til å hvine høyt av begeistring, klatet opp i det og insistert på å få sitte der resten av jula. Også hadde hun kommet til å klappe begeistret på setet og sagt "MIN!" hver gang vi skulle ut med bilen det neste halve året. |
|
|
|
![]() |
|
|