|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg har selv alltid fått slike ting til jul og bursdag, og synes det er aldeles strålende at min mor kjøper vinterdress til podens bursdag. Nå har vi bare en og har fint råd til å kjøpe alt han trenger omtrentlig når som helst, men jeg synes det er fint å få slikt til jul jeg. I stedet for å bare få ting hele tiden.
![]() |
#43 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Javisst får de det. Nå skal det sier at vi har stor familie, og det uansett blir en del småtteri/dill på hvert barn. Eldste er glad i klær, og minste bryr seg ikke om hva han får enda. Om vi kjøper noe fornuftig veldig vi en variant som barnet liker - barbiesengetøy, prinsessegardiner og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Synes praktiske ting som ski, skøyter, kjelke osv helt utmerket går an å gi som julegave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ski, skøyter, kjelke og sykkel er flotte gaver, synes vi. Og det synes Frøkna også. Jeg synes det er en trist verden hvis ungene ikke kan få ting til jul og bursdag som de hadde kommet til å få uansett, og særlig hvis det er ting de selv har lyst på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Med veldig små barn sånn som jeg har (under 2 år) tenker jeg at det er ikke noe poeng å pakke inn vinterdressen og vinterstøvlene og legge det under juletreet. Særlig ikke når hun trengte det i oktober. Da gir vi heller det som trengs når det trengs og kjøper en liten leketing til jul. Når de blir større og ikke trenger tingene sånn NÅ med en gang så kan de godt få klær og utstyr i bursdags- og julegaver.
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ja, klær og utstyr går som julegaver. Og bursdagsgaver. Det er alltid _noe_ fra ønskelista også, men ski og staver og skøyter og sykler er flotte gaver synes jeg. Dyre vintersko og vinterdresser kan også pakkes inn, det er også ofte et nytt antrekk eller to under treet. Jeg pakker ofte inn det de ville fått uansett den måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Jeg må nok si at mitt svar er farget ut fra det at jeg ikke tenkte på ski, sykkel og skøyter som "nødvendig utstyr". Da tenkte jeg mer på stillongs og vintersko. Det er ikke verken bursdags- eller julegavemateriale, synes jeg.
![]() |
#49 |
Stabilt ustabil...
|
Utstyret bør jo være på plass til sesongen/når det trengs, så er det ski som trengs og snøen kommer i november er det litt upraktisk å måtte vente til jul. Men i prinsippet sparer jeg gjerne de store tingene til ønskelista bursdag/jul, og deler gladelig ut tips til tanter, onkler, besteforeldre og faddere.
![]() |
#50 |
Bedreviter
|
Frøkna fikk kåpe og pene støvletter til jul i fjor og ble veldig glad for begge deler.
Hvis ungene bare får én gave til jul, så ser jeg selvsagt poenget med at den godt kan være noe de ønsker seg, men hvis de, som er tilfellet med våre barn, får flere gaver under treet, synes jeg det er veldig greit om ikke alle gavene er leker eller ting som ungene har tenkt på selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bedreviter
|
Jeg ser at vi tenker litt ulikt på dette: Jeg synes ungene har utrolig godt av å oppleve å måtte vente på noe de ønsker seg. Parkdress skal de selvsagt ha i november hvis det er da vinteren kommer, men å måtte vente en måned på nye ski, synes jeg er noe som barn har godt av å oppleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg sier meg enig med de fleste i tråden her: ski og skøyter går helt fint under treet her i huset. Og i år får Snuppa ullpysj av besteforeldrene, uten at noen av oss syns at det er feil. Vi vet at hun uansett får både leker og praktiske gaver. Dessuten bor vi i en leilighet som gjør at vi må begrense lekemengden en smule.
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Er det noen som svarer det i denne tråden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Skiutstyr og sånt får de definitivt i gave ja.
![]() |
#55 |
trenger lading
|
Dette kan jeg skrive underpå. Katalogene lokker med glinsende papir og ting de "må" ha... (deilig i år å IKKE få reklame i postkassa, sluppet det maset
![]() |
#56 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Poden får absolutt klær og utstyr som julegave. I år får han f eks. Bergans Stallo-jakke. I fjor fikk han ullklær og sykkel.
![]() |
![]() |
#58 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Toåringen hadde blitt overekstatisk om det hadde vært et bilsete pakket inn under juletreet. Hun hadde kommet til å hvine høyt av begeistring, klatet opp i det og insistert på å få sitte der resten av jula. Også hadde hun kommet til å klappe begeistret på setet og sagt "MIN!" hver gang vi skulle ut med bilen det neste halve året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg tenker at de godt kan få nødvendigheter i julegave, så lenge de har et snev moro av det. At det er litt stas å få, som ski, skøyter osv osv. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt antiskimatte til badekaret, for eksempel, med mindre den var veldig morsom, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|